Polsko / Španělsko / Německo / Belgie / Maďarsko,
2018, 85 min
Obsahy(1)
Varšava roku 1975. Ryszard Kapuściński (43) je renomovaný válečný reportér, idealista a příznivec beznadějných případů a revolucí. Podaří se mu přesvědčit šéfa polské tiskové agentury, pro kterou pracuje, aby ho vyslal do Angoly, kde v předvečer vyhlášení nezávislosti vypukla krvavá občanská válka. Vydává se na zjevně sebevražednou cestu do samotného srdce války a stává se svědkem drastických okamžiků, jež zcela změnily jeho život a pohled na reportérskou práci. Opouští pozici novináře, jejíž hranice stejně vnímá jako relativní, a stává se z něj spisovatel-vypravěč. (Cinemax)
(více)Zajímavosti (6)
- Celosvětová premiéra proběhla 11. května 2018 na filmovém festivalu Cannes. (ČSFD)
- Další den života není jen prvním celovečerním filmem podle předlohy legendárního polského reportéra Ryszarda Kapuścińského, ale rovněž prvním celovečerním filmem, který se věnuje i samotnému autorovi. Jeho kniha „Ještě den života“, která se stala předlohou filmu, je v jeho kariéře přelomová. Poprvé nesepsal soubor reportáží, ale velmi osobní román, v němž nepopisuje válečný konflikt či válčící strany, ale lidské ztráty a nejistotu, zda další den života ještě přijde. Právě touto rovinou románu byl fascinován španělský režisér Raul de la Fuente a rozhodl se film podle knihy natočit. Pro spolupráci v Polsku si vybral renomované studio animace Platige image a zkušeného režiséra animovaných filmů Damiana Nenowa, který se proslavil zejména krátkým filmem Paths of Hate (Cesty nenávisti, 2010). Společně tak dali vzniknout filmu, který ve své dokumentární vrstvě ctí předlohu a který díky animaci dokáže udeřit silou obrazů, jež by jinak nebylo možné ukázat, podobně jako kdysi filmy Valčík s Bašírem (Vals im Bashir, 2008) či Persepolis (2007). (Zdroj: Letní filmová škola)
- Producenti sa rozhodli požiadať Damiana Nenowa, aby sa zapojil do projektu ako režisér po tom, čo videl jeho krátky film Paths of Hate (2010) a zamilovali si jeho štýl animácie. (Arsenal83)
- Film je natočený technikou "motion capture", ktorá zahŕňa „zachytenie“ trojrozmerných pohybov hercov a ich uloženie do počítača. (Arsenal83)
- Filmári pracovali v Portugalsku, Angole a na Kube. Film sa natáčal 10 rokov. (MikaelSVK)