Reklama

Reklama

Mirai, dívka z budoucnosti

  • Japonsko Mirai no mirai (více)

Malý Kun si užívá dětství a plné pozornosti svých rodičů. Ovšem jen do doby, kdy jeho svět naruší právě narozená sestřička Mirai. O různých podobách rodinné lásky učí Kuna členové jeho rodiny, se kterými se setkává ve fiktivním světě mísícím minulost, přítomnost a budoucnost. Mirai, dívka z budoucnosti pochází z dílny hvězdy japonského anime, režiséra Mamoru Hosody (O dívce, která proskočila časem, Kluk ve světě příšer) a byla prvním japonským animovaným filmem, který měl světovou premiéru na festivalu v Cannes. Jemný film o křehkosti a kráse rodinných vztahů představuje jedinečné dobrodružství pro diváky od 5 do 105 let. (AČFK)

(více)

Videa (12)

Trailer 9

Recenze (37)

Hromino 

všechny recenze uživatele

Nejcivilnější Hosoda, u nějž se nominaci na Oscara vůbec nedivím. Máme zde režisérovo již tradičně velmi citlivé a civilní vyobrazení vztahů v rodině a toho, co bych nazval „oboustrannou výchovou“: působí zde výchovně jak dospělí na děti, tak i děti na dospělé. Tentokrát je středobodem malé, čtyřleté dítě, které bylo ze svého jedináčkovského trůnu vrcholové pozornosti sesazeno a najednou mu uzmula trůn malá sestřička. Je to Hosoda, takže celý film je prodchnut laskavostí, působivou klavírní hudbou a fantaskními výjevy, které přestože jsou divácky atraktivní, dovedou vizuálně (i hudebně) pohltit a režisérova představivost se zde projevuje v plné síle, některé z nich působí místy až moc na efekt – o to víc jsou však ty ostatní nezapomenutelné (scéna cestování s pradědečkem a ta závěrečná na nádraží samozřejmě vedou). Na druhou stranu je mi sympatické, že Hosoda dává divákovi na výběr, zdali přistoupí na pojetí filmu jako rodinného dramatu s regulérními prvky sci-fi či fantasy, nebo si všechny ty nadpřirozené věci vyloží jako součást jedné velké mozaiky fantaskního vyprávění z pohledu malého dítěte s bohatou představivostí, jež si ve svém věku začíná uvědomovat samo sebe, zodpovědnost za své činy a pomocí útěků do světa fantazie se snaží vyrovnat se svým utvářejícím se svědomím. Výborné dílo, které sice nepatří mezi ty zásadní milníky Hosodovy tvorby, ale na silné 4* má určitě a zdejší modré hodnocení si podle mě nezaslouží. Zároveň jsem zvědavý na režisérův další počin, neb avizoval, že se bude hodně odlišovat od jeho předchozích děl. Tak uvidíme. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Malý Kun je poväčšinu deja tak otravným chlapčiskom, až sa to môže prejaviť na tom, že sa vám nemusí páčiť ani film. Je to predsa len príbeh viac pre deti, možno aj veku Kuna, aby si uvedomili hodnotu rodiny, lásky k malej sestričke no a tak podobne, poznáte to. Samozrejme sú tu vychytávky aj pre dospelých, ocko architekt má v knižnici knihy Hadid alebo Bauhaus. No a rozhodne neodporúčam rodinkám, ktoré v rauši plánujú mať dve deti. Záverečná tretina je dynamickejšia než prvé dve a očarí aj vizuálne. Ako celok ma ale Mirai nepresvedčila. ()

Reklama

Filmmaniak 

všechny recenze uživatele

Jemně, citlivě a empaticky vyprávěný příběh z pohledu čtyřletého chlapce, jehož rodiče si pořídí další dítě, jemuž jsou nuceni věnovat dost pozornosti, což klučina nelibě nese a propadá se proto do různých časových a fantazijních rovin, kde mu pomáhají vyrovnat se s nově vzniklou situací různí členové jeho rodiny z dávné minulosti i z blízké budoucnosti. Nádherně realizovaný film s důrazem na poetiku důvěrně známých příhod z rodinného života, originálně okořeněných dětskou fantazií a podaných nostalgicky, dojemně a zábavně. Hlavní hrdina sice místy působí až zbytečně moc ukřičeně a protivně, až na hranici nesympatičnosti, ale to je také jediná zásadní výtka. ()

silentname 

všechny recenze uživatele

"Mirai" bude ďalším zaujímavým japonským animovaným filmom. Možno ho neviem ohodnotiť ako jeden z najlepších filmov, no rozhodne ide o zaujímavý počin. Animácie ako tradične vynikajúce. Plné života, farebné, a plné veľkej dávky emócií. Čo sa postáv týka, možno by som sa rád o nich dozvedel trošku viac, ale celkovo sú podľa mňa dobré. Kun je trošku komplikovanejšia situácia. Veľmi často vie vybuchnúť a postupne už je to skoro klišé, no jeho cesty do minulosti alebo budúcnosti sú zaujímavé. Stane sa z toho síce neskôr už obrovská rutina, no kde sa film podľa mňa naozaj preukáže je jeho posledná polhodina. Tá časť na vlakovej stanici je podľa mňa absolútne skvelá. A okrem toho je tu aj veľká dávka strašidelných momentiek. Tie vizuálne hororové momentky sú podľa mňa highlightom tohto filmu. Nielen to dáva dobré lekcie, ale okrem toho to aj môže vybudovať tie potrebné vzťahy, ktoré film potreboval. Kun totiž nemá svoju sestru Mirai rád. Ale vďaka týmto výletom si nakoniec uvedomí, že ju má naozaj veľmi rád. A bude mu v živote veľkou oporou. Pre mňa dobrý film so skvelými vizuálmi a dobrou hudbou, no keby to miestami nebolo repetetívne, tak by som hodnotil film silnejšie. Ale som rád, že som ho videl, môžem ho odporúčať a má dobrú myšlienku. Ak máte radi japonské animáky, čeknite si tento film. Podľa mňa je dobrý. Hodnotenie: B+ ()

Jeoffrey 

všechny recenze uživatele

Má to některé pěkné a procítěné chvíle, především ty, které se odehrávají řekněme "mimo reálný svět". Má to ale i některé okamžiky, kdy mi hlavní hrdina se svojí rozmazleností a ukřičeností vysloveně pil krev a já si říkal, že pohled na takovéhle dítě je asi ta nejlepší antikoncepce. Nejlepší postavou je jednoznačně praděda, co byl ve válce, i když hodně sympatií u mě získával i taťka v domácnosti. Přesto to ale nebyl tak silný zážitek, jak bych na pana Hosodu čekal a ani vizuální stránka nebyla zdaleka tak úchvatná (snad až na ten černý vlak skoro na konci) jak bych si přál. 6,8/10 ()

Galerie (33)

Zajímavosti (3)

  • Celosvětová premiéra proběhla 16. května 2018 na filmovém festivalu v Cannes. (Varan)
  • Ačkoliv je v titulu uvedeno dívčí jméno, dotyčná postava není tou hlavní. (Stoka)
  • Mirai znamená v japonštině „budoucnost“ a kromě toho se tak jmenuje i režisérova dcera. (Stoka)

Reklama

Reklama