Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nahá pastýřka je název obrazu rokokového malíře Jeana-Honoré Fragonarda, který proslul nejen jako portrétista a ilustrátor, ale také jako autor erotizujících obrázků. Jedním z nich je i obraz ze zámku Ronov, na kterém je někdejší zámecká paní a proslulá milostnice Anna vypodobněna jako „nahá pastýřka“. A právě kolem tohoto plátna se točí bohatě rozvíjený příběh. Vyšetřovatel kapitán Tronda (V. Menšík) originálním způsobem – netradiční kombinací kriminalistických a divadelních metod – vyšetřuje dvojnásobnou vraždu a řadu podvodů a machinací s uměleckými díly… (Česká televize)

(více)

Recenze (110)

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Ani detektívka s Högerem není sázkou na jistotu. Höger jako kunsthistorik plátnu zrovna nevládne, za detektiva tu platí nevýrazný Skopeček, který baví snad jen nápadnou podobou s Mr. Beanem, Beck nikde a celé to to volaké čudné. Vkrádá se podezření, že za to může rozvolněná Machova režie, která vede storku k formě ne nepodobné Hříchům pro pátera Knoxe, jen bez dobrodružství vyplývajícího z natáčení způsobem přímého přenosu. Film je navíc skoro netendenční, což otrlého díváka z roku 2014 připravuje o možnost z plna hrdla zasmát se naivním propagandistickým trikům. Situaci i na zanedbatelném prostoru zachraňuje Menšík a boží, prokazatelně improvizující stvoření jménem Bohumil Šmíd, mně známý pamětihodnou rolí Šestáka v Čechově klasice socialistické detektívky Kde alibi nestačí ["Napsal jste slovo hypotéza s měkkým 'i'" / "Promiňte. Nemám totiž ucelené klasické vzdělání."]. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Příjemný dobový snímek na pohodu. 1) Jako detektivka snímek za moc nestojí. Chování postav chvílemi postrádá základní logiku a ani závěrečné rozuzlení nepřekvapí. Kvalitu filmu vidím spíš v jeho pohodě. Strávil jsem před obrazovkou příjemný čas, a to se počítá._____ 2) 37letý Vladimír Menšík zde hraje náčelníka místního oddělení VB, který celou dobu vlastně vede výslechy (!) nehledě na přítomnost profesionálního vyšetřovacího týmu. S jeho šéfem si ostatně tyká. Šéfovi se nedivím, taky bych si přál tykat si s policistou, který ovládá Stanislavského metodu herecké práce a po večerech ji předává dalším členům místního ochotnického spolku._____ 3) 52letý Bohumil Šmída jako napravený kriminálník Pacínek je jakýmsi geniem loci zámku a jeho hlášky jsou vítaným zpestřením na hraně lehké nudy se pohybujícího snímku. Pacínek se netáže, Pacínek vykoná._____ 4) Určitě nesmím zapomenout na vynikajícího 48letého Martina Růžka v roli věčně opilého malíře. (Dám si) dva dospělý myslivce._____ 5) S váženým čtenářem tohoto komentáře se rozloučím otázkou, nikoli řečnickou, která zazněla v jednom dramatickém okamžiku: Ona tu běhá nějaká nahatá družstevnice? ()

Reklama

otík 

všechny recenze uživatele

Jedna určitě z těch povedenějších českých kriminálek o dvou mordech, ztraceném obrazu a jednom malém divadle. Vyšetřující skupina v čele s Janem Skopečkem je doplňována už od začátku kapitánem Vladimírem Menšíkem, který se zasloužil především v úvodu filmu o krásné herecké vystoupení a okořenil svým živelným herectvím celý film. Navíc nejde jen o suchopárnou detektivku, sem tam je nám nabídnut i humor, čehož si také jako divák musím cenit. Hudba: Štěpán Lucký ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

,,Pacínek se netáže, Pacínek vykoná!" Šedesátá léta byly vrcholem české kinematografie, období nejen tzv. nové vlny, ale i velice kvalitních filmů "brakového žánru", jakým je například detektivní komedie. Originální příběh s celou řadou zločinů a ne zrovna nevinných postaviček v historickém prostředí uvnitř zámku (žeby inspirace německým Zeleným lučištníkem?) a tajemství kolem historie záhadného obrazu. Pro milovníky kumštu lahůdka, navíc v doprovodu našich hereckých mistrů (Höger, Munzar, Nedbal, Menšík, fantastický Martin Růžek jako opilý fanatický malíř), mezi nimiž pak vyčníval zejména Bohumil Šmída v roli dnes již legendární komické postavičce bývalého vězně a věčného podezřelého Pacínka. Popularita jeho postavy a hlášek (,,To je prosím, dovolíte, Jeho veličenstvo císař František Josef I., za jehož panování jsem měl tu čest se narodit.") si vyžádala i volné pokračování Rakev ve snu viděti..., sice od stejného režiséra, s příběhem ze stejného prostředí i s několika stejnými postavami, ale původní detektivní zábava se jaksi neštastně proměnila v černou absurdní grotesku, která mě neoslovila. Ovšem první díl v podobě NAHÉ PASTÝŘKY zůstává pro mne klasikou. Dokonalost filmu (podpořenou mj. zajímavou, neustále pohybující se kamerou) sráží jenom tradičně nevzládnutý detail telefonického rozhovoru slyšeného jenom z jedné strany (už vidím, jak policajt /Jan Skopeček/ při telefonování všechny věty, které slyší z druhé strany, opakuje v podobě zpětné otázky :o)) 95% ()

Šandík 

všechny recenze uživatele

Nečekaně dobře natočená česká detektivka, ovšem také s nečekaně stupidním dějem. Člověk jen čeká, kdy se ve změti těch padělků, podvodníků, herců a nepřehledné řady postav vůbec, objeví kromě mrtvoly navíc ještě nějaká ta tajná chodba. Vzhledem ke dvě stě let funkčnímu mechanismu, vyměňujícímu po zatlačení na reliéf lva obrazy nad krbem, se ovšem téměř dočká i toho. Ostatně i ta vražda byla takříkajíc nadvakrát a usvědčení vlastně taky. Autor předlohy má zjevně moc rád detektivky Agatghy Christie, ovšem na rozdíl od ní mu chybí smysl pro zdravou míru... Dlužno dodat, že je to vážně škoda, protože herci tu hrají jak o život a vedle Karla Högera, Luďka Munzara, Vladimíra Menšíka či Jana Skopečka tu nečekaně září i jinak vcelku nevýrazný Bohumil Šmída... Speciální zmínku si ještě zaslouží výprava. Ne, obraz od Fragonarda to tedy opravdu nepřipomínalo a obecně byla většina ve filmu použitých výtvarných děl dosti zvláštní. Proč se v každém českém filmu, ve které se mihne výtvarné umění, pracuje s tak podivnými a neumětelskými výtvory? Celkový dojem: 65% ()

Galerie (7)

Zajímavosti (12)

  • V závěru filmu, kdy vidíme obraz „Nahé pastýřky“ v plné velikosti, je zřejmé, že se nemohl do důmyslného skrývacího zařízení pro svou velikost vejít. (sator)
  • Scény na hřbitově se točily na Smíchovském hřbitově Malvazinky, dále se natáčelo na zámcích Ronov a Orlík. (sator)
  • Vývozní podnik Artex, zmiňovaný ve filmu, je fiktivní. (Robbi)

Reklama

Reklama