Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nahá pastýřka je název obrazu rokokového malíře Jeana-Honoré Fragonarda, který proslul nejen jako portrétista a ilustrátor, ale také jako autor erotizujících obrázků. Jedním z nich je i obraz ze zámku Ronov, na kterém je někdejší zámecká paní a proslulá milostnice Anna vypodobněna jako „nahá pastýřka“. A právě kolem tohoto plátna se točí bohatě rozvíjený příběh. Vyšetřovatel kapitán Tronda (V. Menšík) originálním způsobem – netradiční kombinací kriminalistických a divadelních metod – vyšetřuje dvojnásobnou vraždu a řadu podvodů a machinací s uměleckými díly… (Česká televize)

(více)

Recenze (110)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Záverečná poirotovská vysvetľovačka, v tomto prípade tijátr berie skoro až dych, dovtedy ale Nahá pastýřka sa skôr iba tak "cloumá" a ukazuje, že pochopiteľne motív k vražde majú všetci. Možno sa dalo vyťažiť viac zo zámockého prostredia, viac takej temnejšej, príťažlivejšej atmosféry tajomna. Asi by sa tento prípad viac skvel v nejakej sérii, možno v Hříšních lidech, ako samostatný film s jednorázovým vyšetrovateľom. V podaní Menšíka ale nemôžeme mať žiadne námietky, vyšetruje s veľkou chuťou a celý film má vďaka nemu šťavu. 70% ()

Lupes 

všechny recenze uživatele

Odpusťme brakově fousatou skrýš po staletí skrytého obrazu, odpusťme povinou kritiku dobově zkažené socialistické morálky zasažené devizami. Cosi ze záblesků Nové vlny lze přece jen zahlédnout v policistovi hrajícím divadlo, vtipu („Vám tady běhá nějaká nahatá družstevnice?!“), kosmopolitismu většiny zúčastněných či zdání neexistující železné opony. Vše ovšem spolehlivě pošle do kytek závěrečný způsob odhalení, který postrádá to zásadní. Uvěřitelnost a logiku. ()

Reklama

p.a.douch 

všechny recenze uživatele

Obsazení této komedie dává tušit, že dílko bude dobré. A také je. Jaroslav Mach se mimo režie podílel i na scénáři a obě role zvládl výborně. Nedokážu si pomoci, ale pro mě je nejvýraznější postavou pan Pacínek a jeho představitel Bohumil Šmída. Jinak film perfektně funguje nejen jako detektivka, ale díky pánům Šmídovi a Menšíkovi se sem tam i docela zasmějete. ()

maoc 

všechny recenze uživatele

Prazvláštní spojení tradiční ČB podívané s moderními postupy, jakými se točí spíše dnes. Jednak je tu ono míchání žánrů detektivky a komedie, které ladí spíše se současným US pojetím (dáme do toho tyhle žánry, zatřeseme a uvidíme, co z toho vypadne). Co ale ještě víc praští do očí je strhující tempo vyprávění a práce střihu. Film předběhl dobu o 60 let. K tomuto žánru a zobrazení se více hodí pomalejší postup, lepší prokreslení postav, hlubší ponor do případu. Nahá pastýřka je zamotaná, postav je hodně a moc se o nich nedozvíme a kriminalisté jsou až příliš dokonalí, protože zamotanec rozpletou během několika hodin a v zatraceném kalupu. Kdyby takto opravdu policie (či tehdejší VB) pracovala...tak asi všichni bručíme. Spíše jsem se v tom ztrácel a film si moc neužil. Za pana Pacínka a jeho finis coronat opus musím ovšem hvězdu přidat. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Více než solidní detektivka britského střihu s dobře vymyšlenou vraždou, působivou finální konfrontací a s atmosférou rozumně odlehčenou nerušivým humorem. Navíc senzačně obsazená - obzvlášť tedy Martin Růžek je v roli malíře alkoholika přímo fantastický, Vladimír Menšík je... je zkrátka Vladimír Menšík a bez bývalého kriminálníka Pacínka v podání Bohumila Šmídy by Nahá pastýřka byla poloviční. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (12)

  • Malíř Oskar Maudr (Martin Růžek) říká: „To je to vaše Parlez-moi d'amour.“ Jedná se o narážku na slavnou píseň od Jeane Lenoire. (sator)
  • Vývozní podnik Artex, zmiňovaný ve filmu, je fiktivní. (Robbi)
  • V závěru filmu, kdy vidíme obraz „Nahé pastýřky“ v plné velikosti, je zřejmé, že se nemohl do důmyslného skrývacího zařízení pro svou velikost vejít. (sator)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno