Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film inspirovaný příběhem slovenského básníka Jozefa Urbana. Silný jako jeho verše, ostrý jako jeho život. Příběh básníka, který žil příliš intenzivně a příliš krátce. Básníka, který byl i člověkem až geniálně nadaným, ale prakticky neschopným reálného života. Příběh vzniku jeho největšího úspěchu, textu písně „Voda, čo ma drží nad vodou“, kterou on už nikdy neslyšel. Příběh o jeho boji s větrnými mlýny, se životem i se sebou samým... Film o největší legendě (česko) slovenské poetické scény - Jozefovi Urbanovi. Úsměvně-dramatický příběh jednoho z největších slovenských básníků, představitele takzvané ztracené generace. Autora libreta k muzikálu „Kráľ Dávid“ a mnoha známých písňových textů, jako například „Vráť trochu lásky medzi nás“ (Money Factor), „Len s ňou“ (Miro Žbirka), ale hlavně „Voda, čo ma drží nad vodou“ (Elán). Básníka, který byl i člověkem, a který byl zároveň i svým vlastním protikladem. Génia, který sice nebyl schopen vyrovnávat se s nástrahami každodennosti, ale už ve své třicítce byl maturitní otázkou. Člověka čirého jako diamant, ale zároveň někdy i takto ostrého. Film zachycuje období od nástupu na poetickou scénu, ale hlavně posledních sedm let jeho bouřlivého života. Jeho lásky, naděje, zklamání, pády a vzestupy a boj se svými vnitřními démony. Vrcholí právě napsáním textu „Voda, čo ma drží nad vodou“, popisuje autentické okolnosti jeho vzniku i obrovské naděje, které do něj autor vkládal. Textu písně, které se on už nedožil a tragicky zahynul při autohavárii. (CS Film)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (32)

honajz2 

všechny recenze uživatele

Vzniklo to evidentně za mizerný rozpočet a je to na tom dost znát. A sice se to na jednu stranu snaží fungovat, ale na tu druhou je tam prostě dost mínusů. Například to, že se asi nepovedlo sehnat dost herců a tak Jozefa Urbana i jako studenta hraje padesátiletý Pomajblo. Bije to sice do očí, ale pořád mi to nevadí tolik jako ty mínusy, které se daly vyřešit lepším scénářem a tím, že stačilo pár scén přidat - a to s naprosto minimálním nebo dokonce žádným navýšením rozpočtu. Prvních 20 minut mi přišlo naprosto chaotických, jelikož se tam co chvíli objevují nové postavy, které hned zase zmizí a já nechápal kdo to je, proč tam, co tam dělá... chytal jsem se jen v první scéně, po zbytek začátku už ne. Navíc šanci to pobrat kazí i to, že se zde nahodile skáče ze scény na scénu a ze situace na situaci, takže se zde i delší časové období přeskočí lusknutím prstů. Po těch úmorných 20 minutách už je to naštěstí lepší, už se tu s tím nějak pracuje a některé vedlejší postavy mají konečně důležitější funkci, ale to divné skákání ze situace na situaci pokračuje dál. A přitom by to vůbec nemuselo být špatné, jen by stačilo některé situace víc rozvést (třeba to s tím bezdomovectvím, to je tam jen tak plácnuté, ale dál už se to tomu vůbec nevěnuje), vše líp propojit a mohl by z toho být celkem slušný film. A pak bych vůbec neměl problém s tím, že to vypadá jak televizní film a že to celé vzniklo strašně levně. Navíc by to pak přes hodinu vystačilo úplně v pohodě. Tady se to ale muselo na hodinu protáhnout tím, že se zde pustila skladba Voda, čo ma drží nad vodou a do toho jely scény, které v tom filmu už jednou byly + asi desetkrát opakovaná scéna tance ze svatby. Zase na druhou stranu ta závěrečná scéna je jediná silná z toho všeho a hodně se mi líbil ten nápad s hospodou a hospodským - btw jestli se na to chystáte podívat, HLAVNĚ SI O TOM NIC NEZJIŠŤUJTE A NEČTĚTE ZDEJŠÍ OBSAH A ZAJÍMAVOSTI, protože pak vám to úplně zkazí jedno závěrečné překvapení. Pokus to není špatný, ale povedený taky fakt není. Tak doufám, že Magnusek příště přijde s něčím ve stylu Kluků z hor, protože tam je znát, že se po všech stránkách zlepšuje. Tady to zas šlo dolů. 2* ()

Avathar 

všechny recenze uživatele

Nikdy som nechápal tú auru legendy, ktorá sa okolo Jozefa Urbana vytvorila. Nevravím, že nebol dobrý básnik, jeho zbierky sa mi viac-menej celkom páčili (hoci jeho piesňové texty mi väčšinou lezú na nervy), ale označovať ho pomaly za najväčšieho básnického génia na Slovensku? To fakt nie, na to sú tu iní adepti. Rozhodne si však zaslúžil lepší pomník než tento mizerný a nechcene smiešny film. Herecky najlepšie vychádza asi Robo Roth a vlastne aj ten Roman Pomajbo. To ale nič nemení na tom, že sledovať päťdesiatnika, ako sa snaží hrať dvadsaďročného, je strašné WTF. Scenár naťukne niekoľko dôležitých tém (napr. alkoholizmus, problém s otcom), ktoré sa ale ďalej nijako nerozoberajú, poprípade sa „vyriešia“ nejakým dlhším rozhovorom, plným „životných múdier“ ako zo stránky motivačných citátov. Tvorcom sa vôbec nedarí vytvoriť dojem, že rozprávajú nejaký ucelený príbeh, sú to len náhodné výseky z Urbanovho života. Postavy sa objavujú a miznú bez toho, aby sme vôbec chápali, prečo tam boli (Lukáš Latinák), dobová atmosféra tiež nie je zmáknutá práve najlepšie (tie moderné kaviarne ani náhodou nepôsobili dojmom 90. rokov). Dialógy sú strojené a miestami nechcene smiešne (rovnako ako výkony niektorých hercov), záver patetický a nová verzia piesne Voda, čo ma drží nad vodou výsostne otravná. Celé to pôsobí ako amatérsky film skupiny nadšencov, ktorý sa nejakou zhodou náhod dostal do normálnej distribúcie. Ale sledovať sa to dá akurát ako nezámerná komédia. ()

Reklama

tsatsiki 

všechny recenze uživatele

Tento film není úplně filmem do kin.Je natočen televizně, ale za mě to byla příjemná hodina, příběh Joža Urbana byl zajímavý, jen mohl být lépe rozpracovaný.Pomajbo si ho dával dobře a Roth svou roli zahrál též dobře Někteří herci mohli dostat víc prostoru, ale na druhou stranu nikdo tady neměl zbytečně moc prostoru a nebyla ve scénáři žádná omáčka.Na Tomáše Magnuska ten film byl až moc poetický, ale jako příběh umělce, co zemřel mladý, to bylo dobrý.Škoda, že Tomáš Magnusek neměl tolik peněz, aby z toho udělal Slovenské Bohemia Rhapsody,.Po Klukách z hor jsem čekal mnohem víc, ale každý film je originál a takový Svěrák už taky druhého Kolju nenatočí. Za mě 50%. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Predlohu nepoznám, takže som nevedel, aký mindfuck ma na konci čaká, v tomto smere nedoporučujem si prečítať, ako sa tá predloha nazýva. Povedal by som, že scenár je lepší než spracovanie, ktoré proste stále pôsobí televízne, nech sa naši tvorcovia snažia sebeviac. Pri takto úzko zameranom projekte sa ale ani niet čo diviť, že sa viac peňazí nenašlo. Hereckým výkonom dominujú najmä Roman Pomajbo a Robo Roth, zaujme aj Ján Kanyza, inak to ale občas dosť škrípe a dialógy nepôsobia vždy prirodzene. Film pôsobí v záverečnej montáži zbytočne pateticky, Voda, čo ma drží nad vodou mohla kľudne doprevádzať záverečné titulky. Je trochu škoda, že sa scenár síce zaoberá alkoholizmom protagonistu, ale jeho manželstva sa táto neresť akoby vôbec nedotýkala, čím sa celý film trochu odďaluje od autenticity. Každopádne ide o veľmi chvályhodný projekt. ()

mira007 

všechny recenze uživatele

Filmový "životopis" slovenského básníka Jozefa Urbana? To je jedna hvězdu navíc za zajímavý nápad - ovšem celé to pohřbilo provedení - laciné, televizní, suchopádné a tak nějak s rukopisem Magnuska, jako by točil nějaký ten seriál pro Tv Barandov. Tyhle dobovky se zkrátka nedají točit s rozpočtem jednoho dílu ateliérového seriálu. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (4)

  • Tomáš Magnusek v rozhovoru uvedl, že na film měli při natáčení jen 3,5 miliónů korun českých. Producenti na Slovensku mu říkali, že do tohoto filmu je potřeba vložit alespoň 600 tisíc eur. (tsatsiki)
  • Předlohou pro film je kniha Ondreja Kalamára „Pivo u Chárona“. (tsatsiki)
  • Básníka Mobeho si zahrál český básník, spisovatel a podnikatel Alois Marhoul. (sator)

Reklama

Reklama