Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pro partičku středoškoláků z malého amerického městečka je klíčem k úspěšnému víkendu přemluvení libovolného dospělého, aby jim koupil alkohol. Osamělá paní Sue Ann (Octavia Spencer) je v tomhle směru přímo darem z nebes. Nejen že teenagerům bez mrknutí oka koupí bednu alkoholu, ale navíc jim nabídne sklepní prostory ve svém odlehlém domě, aby si ho tam mohli vypít a trochu přitom zablbli. „Máma“ Sue Ann má jen pár drobných podmínek. Aspoň jeden z účastníků musí zůstat střízlivý, aby ostatní bezpečně odvezl domů. V jejím domě se nesmí klít a nikdo nesmí chodit nahoru, do obytných prostor domu, což jsou všechno celkem rozumná pravidla. A tak se místní děcka scházejí u mámy čím dál častěji, jenž e do pařící pohody se pomalu začínají vkrádat temnější tóny, když se z nadstandardní pohostinnosti paní domu postupně stane zvláštní druh posedlosti a jistota, že jednou přijde den, kdy za to bude něco chtít. Z dokonalého snu všech teenagerů se záhy vyklube noční můra a nejlepší místo ve městě se promění v nejhorší místo na Zemi. Ona vám to přece říkala, děcka. Nahoru jste neměly chodit. (CinemArt)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (191)

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Sympatická černoška, která si našla nové kamarády v partě mladých výrostků, které začne posléze nepříjemně terorizovat. Film se po celou dobu pořádně nerozjede a nemá potřebné koule k tomu, aby se divákovy film více vryl pod kůži, ale Octavia Spencer je natolik výrazná, že film dokáže na celých 90 minut slušně zabavit. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Octavia Spencer je dobrá herečka. Chtělo to čas než se prosadila v menších rolích jako ve Spider-Manovi nebo ve S.W.A.T.U., v roce 2011 se ale dočkala role v Černobílém světě v režii Tatea Taylora a Spencer byla v této roli tak skvělá, že si zaslouženě došla pro Oscara za nejlepší herečku ve vedlejší roli. Od té doby se jí kariéra slušně rozjela a objevila se v jiných Oscarovkách jako Skrytá čísla a Tvář vody, přičemž za oba filmy dostala další nominaci ve stejné kategorii. Octavia Spencer a Tate Taylor už byli delší dobu přátelé a když si Spencer vyžádala roli v které ještě divák afroameričanku ve středních letech neviděl ideálně v horrovo/thrillerovém žánru tak jí Taylor do své novinky obsadil a tak Octavia Spencer získala hlavní roli v horroru Máma. Jak již bylo řečeno tak Taylor stojí za hodně solidním Černobílým světem a ještě 3 roky nazpátek natočil slušný thriller Dívka ve vlaku. Taylor je schopný režisér a u těchto dvou projektů byla jeho zdařilá režisérská ruka velice znát. Když jsem se proto dozvěděl, že právě Taylor zrežíruje nový horror a ještě, že v něm hraje Spencer řekl jsem si, že přece musí dorazit zase dobrý horrový film, který bude výrazně jiný než zbytek aktuální žánrové konkurence a většiny Blumhouseovek. Jenže ve finále spíš ne.... Máma trvá 99 minut a dělí se na dvě výrazné poloviny- tu první, která příliš netlačí na pilu, rozvíjí vztah Spencer s teenagery a dost rychle utíká. Poté ale dorazí druhá polovina kde Spencer výrazně přitvrdí, vše se výrazně zpomalí a vlastně přestane bavit ve všech směrech a ohledech. Spencer je výborná a táhne tenhle horrový průměr nahoru. Spencer dokáže působit jako milá tetička a zároveň dokáže přepnout na brutálního psychopata. Spencer si odehrává vše neskutečně, bohužel ale scénář jako by nevěděl zda mám k postavě Spencer cítit nenávist a přát jí smrt nebo jí litovat a přát jí ať všechny vesele povraždí. Jenom kvůli celému tomuhle faktu si nejsem jistý jak mám postavu Sue Ann vnímat a celé to působí jako Scotty Landes za psacím stolem taky nevěděl co má divák cítit což je trochu problém. Kromě Spencer jinak nikdo moc nemá co hrát: Je tu sice Luke Evans, Juliette Lewis nebo Missi Pyle, nikdo z nich ale prostě nemá nějak zajímavou postavu a nikdo z mladistvých reálně nezaujme což je škoda. Máma má jinak filmové řemeslo výrazně zajímavější než většina horrorů. Kamera pracuje se spousty detailů, především s těmi, které se týkají Octavie Spencer. Spencer umí do kamery dát neuvěřitelně děsivý úsměv, bohužel to ale nějak kvalitu filmu nahoru netahá. Celé je to bohužel jakýsi podivný mix klasického horroru občas s prvky středoškolské komedie a psychologického thrilleru kde se má divák dostat do duše Octavie Spencer. Ani postupné flashbacky a vysvětlování toho proč je taková jaká je ale jednoduše nepomůžou.... Celé si to přitom do děje bere spoustu zajímavých témat, kterým by si měla současná společnost věnovat: Šikana, rasizmus, problém ve výchově mladistvých, se žádným z těchto témat se ale nikdy reálně nepracuje a vlastně to zmizí jako by se nic nedělo. Mámu táhne nahoru především herecký koncert Octavie Spencer, která jede celou dobu neskutečně a především závěrečná scéna je skvělým vyvrcholením jejího dějového archu. Na druhou stranu ale nechápu proč se svým plánem čekala tak dlouho, celou dobu jsem si pokládal otázku jestli začala jako vraždit z ničeho nic a především závěrečná třetina kde se do všeho začnou tahat všechna ta psychologická traumata a říkat si jak někdo něco zanedbal, někdo něco provedl, někdo si tohle nezasloužil a podobně je prostě příšerně nedomyšlená a nedotažená. A je to škoda.... Slušně natočená levná horrová záležitost, která je jak je u Blumhouseu zvykem minimálně slušně producentsky zastoupena a v rámci žánru zdařile natočená. Nějaký nový žánrový monument ale rozhodně nedorazil a mě jenom zajímá jak by si s podobným námětem pohrál takový Jordan Peele.... () (méně) (více)

Reklama

sedm.1 

všechny recenze uživatele

Co se hororového žánru týče, tak se budu už jen opakovat, ale prostě kategorie těchto filmů se s dalším a dalším „hororovým“ příspěvkem jen propadá do těch nejpropastnějších hlubin, a právě podívané, jako je tato, tomuto úpadku jen nekompromisně napomáhají. Máma je tak dalším snímkem, který jako horor působí maximálně tím, že ho divák sleduje, nic jiného tu není. Žádná temnota, žádná syrovost, žádné násilí, žádná krev, žádná nekompromisnost, žádný teror, žádné napětí, žádná atmosféra, prostě nic. Ústřední záporná postava Mámi je pak jen trapnou atrapou na jakoukoliv jinou hororovou figurku, a to nejen díky naprosto nevhodně obsazené Octavii Spencer, ale i ten její přechod z vlídné paní na psychopatickou divu je fakt směšný a totálně nepřesvědčivý, což ovšem platí i pro celou tu partu všech těch nevýrazných a nesympatických výrostků, kterým jsem přál od začátku jen a jen strašně brutální smrt, čehož jsem se samozřejmě ale nedočkal, neboť dnešní horory se točí především korektně a zároveň aby byly vhodné i pro děti. Co se jinak týče zápletky, něco tak plochého a prázdného se také jen tak nevidí, navíc ve více než první hodině se opravdu ale vůbec nic neděje, to je šílená nuda a když v závěru pak dojde přeci už jen konečně k nějaké té akci, tak místo alespoň částečné záchrany výsledného dojmu se dostaví pocit ještě většího zoufalství ze situace dnešní hororové tvorby. Máma je zkrátka špatný film, který mě nebavil v žádném ohledu, a musím opakovat, ještě pár takových filmů, a žánr hororu je definitivně mrtvý! ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Jejdamane, copak nám to v Blumhouse provedli? Propagace láká prakticky na teen slasher a ve skutečnosti dorazí takto pomalu se utahující hitchcockovina, podepřená výborně napsanými postavami a to na obou stranách. Ať se jedná o cudné první středoškolské lásky či popis nacházení ztraceného mládí postarší ženy, jež musela vždycky stát stranou, téměř každá scéna funguje tím, že jí jste schopni možná odpustit daleko více než byste byli normálně. Trpělivost a disciplína s jakou se film pomalu dostává do svého krvavého finále je úctyhodná stejně jako neokázalá režie, která ale jednoduchým rámováním v exteriérech (i ve městě jsou jednotlivé záběry nasnímány tak, že jde vidět vždy jen maximálně jeden-dva domy a to i ve velkých celcích) dokáže efektivně vykreslit americký nowhere land, kde většího příslibu páteční kalby prostě není. Jason Blum by mě tímto filmem dost překvapil, kdybych nevěděl, že on je primárně zdatný obchodník a filmem s ústřední černošskou postavou, jejíž motivace vycházejí z jejich dřívějších příkoří, se snaží napumpovat trend úspěšných hororů ve stylu Jordana Peela. ()

luka4615 

všechny recenze uživatele

Snímek Ma se sice může pochlubit originální nosnou myšlenkou a skvělou Octavií Spencer, nicméně zbytek zas až tak povedený není. Je to dáno především tisíckrát viděným hororovým dogmatem, v němž se postavy chovají jako šílenci, či fádní režií nebo lenivými CGI efekty. Ve finále tedy dostaneme velmi průměrný počin, jehož jedinou předností je extrémně neobvyklá role Octavie Spencer. A nezlobte se na mě, ale to na kvalitní podívanou vážně nestačí. Škoda. „I'm not weak. I'm not my mother.“ ()

Galerie (29)

Zajímavosti (4)

  • Role Sue Ann (Octavia Spencer) byla původně napsána pro herečku bílé pleti. (ČSFD)
  • Film byl natočen už v únoru 2018, vyšel však až v květnu 2019. (Polgedney)
  • Celý film se natáčel ve městě Natchez (Mississippi, USA). Natáčelo se od února do března 2018. (Grimaldi)

Reklama

Reklama