Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Nehrdinský hrdina příběhu, čtyřicetiletý Bohouš Burda, je věčný idealista, který je nespokojen s tím, jak žije. Manželství nestojí za nic, jeho žena žije zcela v zajetí počítačů a nemá pochopení ani pro jeho recesní vtípky. Život ve velkoměstě ho otravuje doslova i v přeneseném smyslu, touží po rodné hájence v čisté přírodě. Radost ze života chce hledat jinde než v technickém pokroku a vyjádření tohoto názoru mu vynese dokonce i několik dobře mířených ran pěstí. A tak přichází vzpoura - proti všemu a proti všem. Do cesty se mu navíc připlete i mladá půvabná dívka Terezka, která má podobné názory jako on. A tak Burda končí v horách s pojízdnou zubní ordinací a s dívkou, která chce žít jen s ním. Zdá se, že idylka může začít. Jenže... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (174)

Compadre 

všechny recenze uživatele

K neuvěření...Vít Olmer kdysi točil docela dobré filmy a tenhle je z nich určitě nejlepší. Svěrák je prostě úžasnej, ta scéna s prodejem auta, to je špička a takových pěkných scén je tady víc. Dokonce se tady objeví i Svěrákův věčný kolega Smoljak. Pěknej kousek. Nechápu co pak tomu Olmerovi přelítlo přes nos, že žačal točit takový sračky. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Na útěk do přírody se zatím nechystám, ale jestli mám doporučit film na tohle téma, určitě to nebude Vorlova fraška. Olmer v osmdesátých letech dokázal brilantně pracovat s náladou i atmosférou, stejně jako z neherce Svěráka dostat naprosto přirozený herecký projev. Na rozdíl od Jako jed je tenhle film přeci jen o něco laskavější a melancholičtější, i když nekončí taky zrovna vesele... ()

Reklama

farmnf 

všechny recenze uživatele

Z nadhledu r. 2021 je to nesmírně pitomý film. Hvězdně obsazený, dobře zrežírovaný a velmi dobře zahraný.  Mudr. Burda je naprostý idiot, co vyčítá lidem, že jezdí auty. Taky to svoje pod cenou prodá, bez znalosti zákona, že se jedná o společné vlastnictví. Za svý kecy dostane po právu přes držku od podřízeného Hraběty z divadla Járy Cimrmana. Ten příběh by šel jako běžná story o rozpadajícím se manželství. Jenže ta ekologie se tam sere všemi děrami a působí to hloupě! Copak by Štrougal něco s ekologií udělal? Byl rád, že je rád. Navíc na mě jako programátora působilo velmi debilně řešení nějakých úkolů ala IT, co dávno popsal Mr. Scott a prof.  Šmiglevskij z Moskvy.  Ve světě v roce 1986 již vše bylo vymyšleno. A tady parta idiotů sepisovala zprávy, jak řídit přes computery výrobu.  Je to podobné jako řešit pandemii covidu s trotlem Hamáčkem a defraudantem Babišem. Vždy to dopadne špatně. ()

gutshoter 

všechny recenze uživatele

Vidím tady plno negativních věcí; ať už jde o režii, šílenou hudbu přímo dělanou na depku, hrozné kamerové záběry či tak deprimující pohledy komunistické společnosti 80. let, což ovšem souvisí s mým problémem. Do filmu jsem šel ale s tím, že mám chuť na Zdeňka Svěráka a díky bohu, i když ono to asi jinak nejde, opět potěšil + musím vyzdvihnout skvěle napsanou jeho figuru jako takovou a to samé platí o Tereze, která opravdu dokázala potěšit. Pro mě hrozně nevyrovnaný film. ()

anais 

všechny recenze uživatele

Vít Olmer natočil skvělý film, který nepostrádá myšlenku, humor, lásku, ale ani dojetí. Kloubí se tu svěrákovský humor s Olmerovým (tehdejším) experimentováním s filmovou formou. Je to podívaná nebývalá. Za zmínku stojí i výkon kýčařské malířky (skvělé moderátorky!) Ivy Huttnerové, která dokáže chvíli působit jako mrcha, aby nám jí následně bylo líto, a na samém konci zas ne. Není dnes zvykem doporučovat filmy Víta Olmera, ale u těch starších si to dovolit můžem. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (15)

  • Točilo se v Ostravě a Lužických horách. (M.B)
  • Zdeněk Svěrák dostal od režiséra Olmera a kameramana Kopřivy téměř absolutní tvůrčí volnost. Podle Kopřivy nedostal Svěrák vůbec žádné instrukce a celé natáčení se přizpůsobilo herci. Zdeněk Svěrák si tak např. napsal dialogy ke své roli sám. (Olík)

Reklama

Reklama