poster

Jáma

  • Česko

    Nemám strach

  • Itálie

    Io non ho paura

  • Španělsko

    No tengo miedo

  • Velká Británie

    I'm Not Scared

  • USA

    I'm Not Scared

Drama

Itálie / Španělsko / Velká Británie, 2003, 108 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • PeterNet
    *****

    Audiovizuální podívaná jakou jsem viděl snad jen v podání Spielberga s Kaminskim a Aronovskeho ve Fontáně. Skvělá, ale opravdu skvělá režie, taktéž skvělá práce s kamerou a dokonalý střih. Ale to nejlepší na celém filmu je hudba, to ozvučení prostě nemá chybu. No a k tomu všemu, po velmi dobrém vývoji děje vynikající konec filmu. Tohle prostě musíte vidět, musíte. Aaaaaa... nejlepší Evropský film jaký jsem kdy viděl ;-)(19.11.2009)

  • Dubro
    ****

    Film: Farebný. Žáner: Drámička lajtka. Prostredie: Nádherne ohyzdný sicílsky vidiek, ktorý už neobývajú ani červotoče a baktérie vraj tiež túto dieru opustili. Hudba: Nejaké sláčikové kvarteto až sexteto, ktorého vrzúganie akosi išlo kus tažšie do rytmu subtropického podnebia. Dej: Príjemne sa vlečúci. Tempo: Tardo, vhodné najmä na poopičné stavy. Strih a kamera: Tie našťastie prekročili latku televíznych inscenácií. Hodnotenie: Spokojnosť.(11.5.2009)

  • SOLOM.
    ****

    Musím říct, že se jedná o nádhernou podívanou, kterou by jste měli vidět. Strhující příběh dvou chlapců, který začíná uprostřed sicilské pustiny. Režisérovi se podařilo skloubit dětskou naivitu a přátelství s nechápavostí a chtivostí dospělých. Desetiletý chlapec ví, že není něco v pořádku, snaží se pomoci, ale má strach o tom někomu říct, protože komunita dospělých je divná až nepřátelská. Dokonce i jeho vlastní rodiče jsou jako počasí. Jednou jsou laskaví a z toho nejdou pro ránu daleko. Navíc zde najdeme i prvky toho, co se děje i dnes a to, že lidé a zvláště děti, jsou schopni prozradit nebo i zradit svého kamaráda i za malou odměnu.(5.5.2010)

  • Slavníkovec
    ****

    Když jsem sáhl po tomto filmu, zrovna jsem hovořil bratrovi o špatných filmech co noviny vydávají. Změnil jsem názor, po Jámě, jako kdyby se mi otevřely oči a já začal vnímat filmy i jiným způsobem. Film není jen o tom co před sebou vidíme, ale i o vztahu hlavního hrdiny k danému příběhu. Celý film se dá rozdělit na tři části. První třetina filmu byla věnována krásné přírodě na Sicílii a jejímu lehkému poznávání z pohledu třetí osoby, která jako by doprovázela hlavního hrdinu. Druhá začíná symbolickým vztahem mezi synem mafiánské rodiny a uneseným chlapcem a končí zjištěním, že místní chlapec musí něco podniknout, pokud chce svého kamaráda zachránit. Třetí a závěrečná část, nám napumpuje srdce, to my jsme její nezbytnou součástí, když fandíme hlavnímu hrdinovi při vysvobozování jeho kamaráda z jeho vězení. ..... Závěr stojí za to ho zkouknout.(19.6.2008)

  • Radko
    ***

    Deti radi opustené budovy. Prísľub pokladov ukrytých v ruinách láka k preskúmaniu zóny, z neznámych dôvodov zavrhnutej svetom dospelých. Adrenalínovým bonusom v zanechaných priestoroch s opadávajúcou omietkou a prefukujúcim vetrom pomedzi škrípajúce zvyšky okeníc sú pivnice. S vôňou plesniviny, obklopené vlhkom, tmou a nepomenovateľným tajomstvom tvoria protiklad k obilným zlatožltým lánom zvlnenej pahorkatiny južného Talianska. Jama prekrytá vlnitým plechom tu zároveň symbolizuje nazeranie z priestoru detstva vymedzeného žiarou slnka a jasom rodičovskej opatery do temnejšej dospelosti. Okrem zodpovednosti tam vládnu dušu zožierajúce, no málokedy sa plniace prísľuby hmotnej slávy, nezriedka vykupované zneužívaním ostatných. Pokiaľ ostal film v rovine zobrazenia spontánneho a často neuvedomele krutého detského správania, šmrncnutý záhadou v tmavej jame, bolo to fajn. Od momentu objasňovania úloh dospelých až po patetický záver sa to ale zvrtlo do viac-menej štandardizovaného príbehového produktu o neohrozenom detskom hrdinovi, postaviacom sa svojvôli veľkých s povinným záverečným morálnym apelom v podtexte o neubližovaní deťom. 65%(29.7.2008)

  • - Režisér Gabriele Salvatores oslovil téměř 600 dětí pro roli Filippeho, nakonec se rozhodl pro nováčka Giuseppeho Cristiano, syna pracovníka firmy Fiat. (CliffLee)

  • - Film je volně inspirován skutečným únosem dítěte z Milána a novelou napsanou o něm (CliffLee)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace