poster

Intimní osvětlení

  • anglický

    Intimate Lighting

    (festivalový název)

Drama / Podobenství

Československo, 1965, 71 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Crawler-D
    ****

    Z letmého průletu zdejších komentářů jsem nabyl dojmu, že film (skoro ;) )nikdo nepochopil. Že je to O NIČEM, to je na tom to působivé. A ano, podobá se to Homolkovým, ale v jádru je to kromě podobného tématu rodina, úplně o něčem jiném. Film s vkusem a grácií zachycuje setkání dvou starých přátel a potažmo jejich rodin, ve kterém se odhaluje, jak je vlastně ten život nan nic, ale ve výsledku se s tím nedá nic dělat..jako ve skutečnosti. Intimní osvětlení je přitom mnohoznačný název, jehož význam by se dal najít v každé scéně. Upřímný snímek, před nímž dá každý "správný" Čech přednost Homolkovým - je to přeci sranda, že.(2.9.2007)

  • Matty
    *****

    „To jsem jednou v Takovýmhle žitě viděl Takovouhle holku!“ Ironická, nikoliv jízlivá tragikomedie o tom, jak těžké je někdy sladit čtyři housle, o tom, že někdy musíme dozadu, když chceme dopředu, i o tom, že muži a ženy, mladí a staří, venkované a měšťáci se nikdy neshodnou na tom, co obnáší umění žít. Díky Passerovu vnímavému etnografickému přístupu zřejmě nejpronikavější portrét československé společnosti 60. let, jehož poslední záběr, kdy mají postavy na dosah jazyka to, po čem touží, a jenom čekají, až si to budou moci vychutnat, pro mne shrnuje podstatu lidského bytí. 90% Zajímavé komentáře: Radek99, sportovec, Adam Bernau, Offret, LeoH ,actor-SP(21.5.2008)

  • Aleee89
    ****

    Mé první režijní setkání s Passerem. Typický film české nové vlny, který zaujme. Zaujal i mě, která vždy ve filmu hledá především nosný příběh plný zvratů. Tento snímek totiž žádný děj (ve smyslu vývoj nějakého příběhu, zvraty) vlastně nemá a jedná se spíše o sled různých epizodek. Je to místy hodně vtipné a film nám ukazuje lidské postavy na vesnici v nejryzejší podobě. Mně se to líbilo, akorátní stopáž navíc zajistí, že se nebudete mít čas nudit.(13.5.2012)

  • darkrobyk
    ****

    1 cihla - 1 velkej frťan... hmmm, tak to byste měli 800 vožralejch z těhle cihel. Tady se měří všechno na cihly. 1 funus - 200 cihel. Film v duchu Formanových a Papouškových komediíí 60.let. Aby ne, když se oba jmenovaní různým dílem na filmu podíleli. A také producent V.Šašek přiložil řádně ruku k dílu při psaní scénáře. Docela zajímavá je škatulka filmu - drama/podobenství, když jde především o komedii. To ostatně v rozhovorech potvrzuje jak I.Passer, tak hlavně V.Šašek. Cílem bylo pobavit diváka, o nějakém podobenství nebyla řeč. To si dodatečně našli někteří diváci tak, jako si různě vykládají čtenáři básně. Ale proč ne. Neslyšet komentáře tvůrců, možná bych o podobenství také uvažoval. Film však skončil v trezoru kvůli emigrantovi Passerovi. Zajímavostí je, že film se stále hraje i ve světě, a dle slov I.Passera na něj lidé v různých zemích reagují podobně. Výborná komedie ukazující lidské slabosti, pinožení a marnivost je prostě aktuální stále.(12.11.2011)

  • Morloth
    *****

    Při sledování tohoto snímku mi na mysli vytanul Kunderův Žert, ač by se na první pohled mohla zdát tato spojitost nelogická, nakonec mi došlo, že mezi oběma díly je patrna nejedna paralela. Jako leitmotiv se v obou případech objevuje hudba, nejen lidová, skrz níž jsme schopni nahlédnout do "obyčejného" venkovského života, do "obyčejných" lidských srdcí. Stejně jako v Žertu, i zde se dá pohlížet na vyprávění jednoduše. Pokud zhlédneme snímek prvoplánově, může nás otrávit svýmčecháčkovstvím, v pravdě až buranstvím, pokud však nebudeme klouzat jen po povrchu, nahlédneme do absurdity, prázdnoty a smutku, které jsou součástí životů snad každého z nás. Opakuji se, ale je tomu stejně jako v Žertu. Veselý-smutný film o prázdnotě nás a v nás.(4.5.2009)

  • - Ve filmu jsou dvě scény, které v původním scénáři nebyly plánované - úvodní zkouška orchestru a scéna s Jaroušem. (sud)

  • - Při filmování nastávaly komplikace s malým domovním prostorem, ve kterém byly rozmístěny velké kamery. (sud)

  • - Věru Křesadlovou doporučil režisérovi Miloš Forman se slovy: "Prosím tě,vem ji, ona na mě doma pořád čeká sama." Jelikož Passer stejně nikoho lepšího nenašel, vzal ji. (hippyman)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace