poster

Persona

  • Švédsko

    Persona

  • slovenský

    Persona

  • anglický

    Persona

Drama

Švédsko, 1966, 85 min

Režie:

Ingmar Bergman

Scénář:

Ingmar Bergman

Kamera:

Sven Nykvist

Producenti:

Ingmar Bergman

Kostýmy:

Mago
(další profese)
  • Ilicka
    ****

    Dílo otevřené, ač většinu času Bergman hraje expresionistický kammerspiel.(2.6.2012)

  • HAL
    ***

    Komorní drama dvou žen, kde jedna, ta která by přitom měla být nad věcí, je pod návalem intenzivního mlčení té druhé psychicky dotlačena k neustálému mluvení o sobě a svých nejniternějších pocitech není nudné, ale naopak velmi zajímavé... ovšem ani to nezabránilo mému nepochopení děje a duševních pochodů hlavních hrdinek v poslední čtvrtině filmu. Stejně tak jsem nepochopil chlapce sedícího na posteli a občasný střihový chaos - nenapadá mě jediný důvod pro jejich existenci ... možná slouží ke zmatení diváka, možná je to také jen samoúčelná "snaha o divnost" ... každopádně za zbytek filmu - 7/10(5.9.2007)

  • Fingon
    ****

    Zvláštní: během sledování se mi nelíbí, ale když o něm zpětně uvažuji, odhaluji zajímavé věci. Není mnoho takových filmů...(15.9.2005)

  • Dan9K
    ****

    Tak tenhle film je přesně na rozhraní 3 a 4 hvězd a rozhodnu se až během psaní komentáře. Začátek je působivý, bezpochyby. Hudba je v něm překrásně kakofonická. Po nástupu takového toho klasického dramatu snímek značně ztratí na zajímavosti a strhne jen v pár místech (sexuální historka, dopis, rvačka). Překvapuje mě, když zjišťuji, že měla být Persona nějakým zvláště složitým filmem. Mně se ani moc nezdálo. Samozřejmě nuda to byla veliká, toho umění je tam ale tolik, že jsem se nakonec pro ty 4 rozhodl...(3.6.2006)

  • xxmartinxx
    ***

    Vynikající herečky. Budu se ale někdy muset podívat znovu, protože teď mi to opravdu nesedlo. Bergman mi přijde zbytečně komplikovaný. To samé, co říká tak složitě, by mohl říct daleko jednodušeji. Zavání to chtěnou strojeností. S tím, že proti složitým filmům nic nemám, ale nesmím z nich mít pocit, že cílem režiséra byla právě složitost.(4.5.2011)

  • - Podle svých slov se Ingmar Bergman během natáčení zamiloval do Liv Ullmannové. (mi-ib)

  • - Kniha, kterou otevírá chlapec v úvodu, se jmenuje "Vår tids hjälte", tedy "Hrdina naší doby". Jde o román z konce 30. let 19. století ruského romantického básníka, prozaika a dramatika M. J. Lermontova líčící životní a citová dobrodružství cynického bohéma, v němž kladné city ubila prázdnota života tehdejšího Ruska a který může své nadání projevit jen v tom, že svými činy lidem škodí a celým svým životem se stává pro společnost neužitečným. (džanik)

  • - Bergman příběh rámuje obrazy promítaného filmu, kterými upozorňuje na iluzorní povahu světa. Ve vrcholném okamžiku filmový obraz vzplane, aby tak vytrhl publikum z jeho zaujetí dramatem. (Zdroj: David Bordwell, Kristin Thompsonová: Dějiny filmu) (Charlizee)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace