Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisérka Irena Pavlásková zabodovala už svým filmovým debutem ČAS SLUHŮ, kterým uvedla do poněkud neúměrného nadšení i značnou část kritiky. ČAS SLUHŮ byl na svou dobu snímkem v mnoha ohledech výjimečným, v němž vedle atraktivně zpracovaného chytlavého příběhu nečekaně zazářila i budoucí velká tuzemská filmová hvězda Ivana Chýlková. Protože patří Irena Pavlásková mezi tvůrce, kteří se hned tak něčeho nezaleknou, rozhodla se natočit volné pokračování příběhu cílevědomé a dominantní Dany. Před diváky tak nyní předstupuje s filmem ČAS DLUHŮ, který už mnohem intenzivněji, stejně jako její druhý film CORPUS DELICTI (neboť debutům bývá mnohé odpuštěno) prověří její režijní kvality. Navázat na úspěch jedničky totiž nebude jednoduché.

Tak jsou tu opět naši staří známí - autoritativní Dana a submisivní Milan. Milan už dosáhl slušné kariéry, jako obchodní zástupce v Maroku má významné postavení a žije životem exkluzivního diplomata. Zatímco on poctivě pracuje, Dana si užívá se svým milencem a ve "volných chvílích" Milana samozřejmě náležitě deptá. Manželská rvačka v nejnevhodnější chvíli významné pracovní návštěvy zapřičiní jejich předčasný odjezd a Milan, který Daně v afektu způsobil četná zranění je hospitalizován na psychiatrii. Jeho psychický šok pochopitelně Dana využije pro sebe a s pomocí posluhovačky v domácnosti Bohunky (zde navíc zdravotní sestry v tomtéž sanatoriu) a slabošského primáře, získává nad Milanem opět absolutní kontrolu. Jenomže v sanatoriu si odbývá svou stáž i mladá psycholožka Táňa, které je inteligentní pacient okamžitě velmi sympatický. Navíc si dobře uvědomuje, že je léčba velkými dávkami sedativ naprosto neadekvátní a snaží se v Milanovi naopak posílit sebedůvěru a novou chuť do života. Rodí se křehký vztah, který brzy přeroste profesionální vazby a odvede Milana z domova a hlavně od Dany. Jenomže Dana je ženou, "která se neopouští" a nehodlá svou hračku jen tak odložit. Nastává čas, v němž se Milan snaží vnitřně i navenek osvobodit a milá paní doktorka utrží četné šrámy na těle i na duši... (mimochodem, náročné "bojové" scény odehrála Ivana Chýlková v prvních týdnech těhotenství). (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (99)

Vladajsoucna 

všechny recenze uživatele

Další příspěvek do kvalitativně sestupné tvorby režisérky Pavláskové. Je to ještě křečovitější a prázdnější než Corpus Delicti, ale ne zase takový debakl jako Bestiář. S Časem sluhů film věru už nelze vůbec srovnávat. Potěší snad jen celkem přirozeně hrající Lucie Bílá ve své jinak povrchní postavě spasitelské psychiatričky, Chlumeckého dynamický hudební doprovod (který ovšem trpí až přílišnou studenou syntentizátorovitostí), místy slušně výpravná kamera, pár vtipných momentů a celková vzpomínka na vynikající režisérčin debut. Nepotěší herectví Chýlkové, Rodena, Holubové a Asterové, degradující své vyzkoušené role na pouhé karikatury, nepotěší ani přeceňovaná Vilhelmová v roli zbohatlické husičky ani tajtrlíkovský Lábus jako její otec, nepotěší příšerné postsynchrony, nepotěší samotný pokus z původního psychologického dramatu s groteskními prvky vytvořit lacinou komunální satiru a'la divoká devadesátá. ()

LEATHERFAC odpad!

všechny recenze uživatele

Vážení přátelé... souhlas s viperblade - ano už dlouho mi u filmu nebylo takhle trapně... patrně proto, že se mi naštěstí trapným a hloupým filmům většinou daří vyhýbat. Pokud ovšem kdysi skvělá režisérka, natočí najednou sračku na odpad... může se stát, že tohle utrpení člověk očekávající kvalitní práci, podstoupí... ale co je moc to je moc... ()

Reklama

lapatata 

všechny recenze uživatele

Tohle byl tak neskutečně blbý a trapný film až se mi docela líbil. Člověk musí pochopit hru režisérky a přistoupit na ni a potom to docela jde, ale než se to stane, hrozí velké riziko, že divák to nevydrží a odejde nebo vypne. Ivana Chýlková se mi líbila a docela mě pobavila. Lucie Bílá mi ale přišla strašně prkenná a doteď nevím, jestli to tak mělo být nebo ne. Kdoví? ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Tak nějak nevím - chvíli se to tváří jako parodie, chvíli jako vážně míněné drama, ale není to ani jedno. Roden na klinice se chová jako inteligentní člověk, a pak nad sebou najednou nemá dostatek sebekontroly? Divné, celé to bylo divné. Kdyby se Pavlásková držela dramatické linie, byla by nosná. Ale asi se lekla, že bude příliš těžká, tak se téma snažila odlehčit - a tím film zcela pohřbila. Mimochodem, vedle všech herců stačí, když přijde na scénu tiše Vladimír Dlouhý a ukradne si všechen prostor pro sebe - škoda ho, byl skutečně vynikající herec. A my můžeme jen doufat, že po odchodu Rodenovy postavy do modře ozářených polí nás nečeká Čas pluhů. ()

viperblade odpad!

všechny recenze uživatele

Tak tohle bolelo. Po tak výborném filmu, jakým byl Čas sluhů, jsem tak razantní propad nečekal. Byl jsem připravený, že to bude jinde, než předchozí film, ale tohle?! Mají to herci formátu Chýlkové, Rodena, Vilhelmové nebo Holubové zapotřebí? U mě filmové dno českého filmu reprezentuje Waterloo po česku. A tohle byl film, který se k němu (v mých očích) přiblížil až moc. Už hodně dlouho mi nebylo u filmu tak trapně. Varuji vás, pokud se vám Čas sluhů líbil, tak tomuhle se obloukem vyhněte!!! ()

Galerie (6)

Zajímavosti (3)

  • Návštevnosťou 193 645 divákov sa stal film v roku 1998 najnavštevovanejším českým filmom v českých kinách. (Raccoon.city)
  • Natáčení probíhalo i na zámku v Lysé nad Labem. (M.B)

Reklama

Reklama