Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisérka Irena Pavlásková zabodovala už svým filmovým debutem ČAS SLUHŮ, kterým uvedla do poněkud neúměrného nadšení i značnou část kritiky. ČAS SLUHŮ byl na svou dobu snímkem v mnoha ohledech výjimečným, v němž vedle atraktivně zpracovaného chytlavého příběhu nečekaně zazářila i budoucí velká tuzemská filmová hvězda Ivana Chýlková. Protože patří Irena Pavlásková mezi tvůrce, kteří se hned tak něčeho nezaleknou, rozhodla se natočit volné pokračování příběhu cílevědomé a dominantní Dany. Před diváky tak nyní předstupuje s filmem ČAS DLUHŮ, který už mnohem intenzivněji, stejně jako její druhý film CORPUS DELICTI (neboť debutům bývá mnohé odpuštěno) prověří její režijní kvality. Navázat na úspěch jedničky totiž nebude jednoduché.

Tak jsou tu opět naši staří známí - autoritativní Dana a submisivní Milan. Milan už dosáhl slušné kariéry, jako obchodní zástupce v Maroku má významné postavení a žije životem exkluzivního diplomata. Zatímco on poctivě pracuje, Dana si užívá se svým milencem a ve "volných chvílích" Milana samozřejmě náležitě deptá. Manželská rvačka v nejnevhodnější chvíli významné pracovní návštěvy zapřičiní jejich předčasný odjezd a Milan, který Daně v afektu způsobil četná zranění je hospitalizován na psychiatrii. Jeho psychický šok pochopitelně Dana využije pro sebe a s pomocí posluhovačky v domácnosti Bohunky (zde navíc zdravotní sestry v tomtéž sanatoriu) a slabošského primáře, získává nad Milanem opět absolutní kontrolu. Jenomže v sanatoriu si odbývá svou stáž i mladá psycholožka Táňa, které je inteligentní pacient okamžitě velmi sympatický. Navíc si dobře uvědomuje, že je léčba velkými dávkami sedativ naprosto neadekvátní a snaží se v Milanovi naopak posílit sebedůvěru a novou chuť do života. Rodí se křehký vztah, který brzy přeroste profesionální vazby a odvede Milana z domova a hlavně od Dany. Jenomže Dana je ženou, "která se neopouští" a nehodlá svou hračku jen tak odložit. Nastává čas, v němž se Milan snaží vnitřně i navenek osvobodit a milá paní doktorka utrží četné šrámy na těle i na duši... (mimochodem, náročné "bojové" scény odehrála Ivana Chýlková v prvních týdnech těhotenství). (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (101)

HouseMK odpad!

všechny recenze uživatele

Dokoukal jsem do konce jen proto, abych mohl referovat a varovat šťastlivce, kteří toto pokračování povedeného psychologického dramatu ještě neviděli. A to jsem to chtěl vypnout už po pěti minutách... ke konci se kupodivu snímek zlepšuje a tak je Odpad! pěkným průměrem. Naprosto hrozné herecké výkony i u těch, u kterých bych to nečekal, přehrávání, trapno, nechutno a ke všemu příšerné postsynchrony. Jediné, na co se dalo chvílema koukat, je nahá Lucka Bílá. A to jsem myslel, že snesu hodně. Čas u tohoto snímku mi byl - nikoli režisérka Pavlásková - ale čert dlužen! ()

ZkuKol 

všechny recenze uživatele

Mám teorii, že toto je druhá část trilogie, jejímž vyvrcholením je americký snímek 15 minut (jasný pokračování útěku Karla Rodena před Chýlkovou, kterýho dožene až do USA). Smyslem této fresky je ukázat, co dokáže silná žena provést se schopným, cílevědomým a sebevědomým mužem a to i přes velké dějinné zvraty na pozadí. Nutno dodat, že prostřední část je nejslabší. Pro pomalejší: samozřejmě si dělám prdel:-) ()

Reklama

gabin(a) 

všechny recenze uživatele

Za Chýlkovou v ledničce a posléze s bednou na hlavě. Jinak všichni naprosto tragičtí, připadali mi (včetně Rodena) jako šmíry a figurkáři nejhoršího kalibru. Nemusím ani jednoho ze zúčastněných, zvláště pak Holubovou a Vilhelmovou, ale třeba u Rodena nebo Chýlkové uznávám, že jsou to dobří herci. To ale neplatí tady. Ztráta času za takovou odfláknutou trapárnu, nejen hereckou. Ani jsem nedokoukala, bylo mi úplně jedno, jestli se sežerou nebo vezmou nebo je unese UFO. ()

Vladajsoucna 

všechny recenze uživatele

Další příspěvek do kvalitativně sestupné tvorby režisérky Pavláskové. Je to ještě křečovitější a prázdnější než Corpus Delicti, ale ne zase takový debakl jako Bestiář. S Časem sluhů film věru už nelze vůbec srovnávat. Potěší snad jen celkem přirozeně hrající Lucie Bílá ve své jinak povrchní postavě spasitelské psychiatričky, Chlumeckého dynamický hudební doprovod (který ovšem trpí až přílišnou studenou syntentizátorovitostí), místy slušně výpravná kamera, pár vtipných momentů a celková vzpomínka na vynikající režisérčin debut. Nepotěší herectví Chýlkové, Rodena, Holubové a Asterové, degradující své vyzkoušené role na pouhé karikatury, nepotěší ani přeceňovaná Vilhelmová v roli zbohatlické husičky ani tajtrlíkovský Lábus jako její otec, nepotěší příšerné postsynchrony, nepotěší samotný pokus z původního psychologického dramatu s groteskními prvky vytvořit lacinou komunální satiru a'la divoká devadesátá. ()

Fingon 

všechny recenze uživatele

Čas dluhů nejen že nedosahuje kvalit Času sluhů, dlouhou dobu mi trvalo najít vůbec nějaké kvality. Roden narve hlavu Ivany Chýlkové do televizní bedny příliš pomalu a navíc je zřetelně vidět, že televize nemá obrazovku... Snad jediné co stojí za zmínku je rvačka Chýlkové s Bílou, která působí opravdu dobře. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (3)

  • Natáčení probíhalo i na zámku v Lysé nad Labem. (M.B)
  • Návštevnosťou 193 645 divákov sa stal film v roku 1998 najnavštevovanejším českým filmom v českých kinách. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama