poster

Pardon, nezastihli jsme vás

  • Velká Británie

    Sorry We Missed You

  • Francie

    Sorry We Missed You

  • Slovensko

    Pardon, nezastihli sme vás

  • Kanada

    Sorry We Missed You

  • Nový Zéland

    Sorry We Missed You

Drama

Velká Británie / Francie / Belgie, 2019, 100 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • solisoli
    *****

    Špičkovo zrežírovaná a zahraná skutočná realita jednej rodiny, ktorá chce slušne žiť. Lenže všetko je inak, pretože chorý systém im ponúka iné priority. Systém vyciciava tých, od ktorých môže a má čo, opačne na ich úkor rozdáva parazitom , ktorí im za to dávajú svoj hlas, aby si mohli mastiť svoje vrecká a nenažrané papule. O tomto je dnešný život a nie len ten Anglický. Kým sa zodierame v práci, tí druhí neprispôsobiví sa ponevierajú s tuctom detí po uliciach, hypermarketoch a krčmách. Vysoká hodnota tohto projektu po každej stránke.(12.3.2020)

  • Matty
    ****

    Další z Loachových naštvaných sociálních dramat rozkrývá úroveň po úrovni, proč prekarizace práce představuje jeden z nejhorších symptomů nynějšího ekonomického modelu. Nekompromisní a záměrně frustrující závěr vyvolává soucit a vztek, jejichž kombinace jednak probouzí zájem o ty, kteří za udržování neoliberalismu platí nejvyšší cenu, jednak provokuje k činu. Proto jde o důležitý film a společně s irským dramatem Rosie taky o jeden z nejlepších, které byly v posledních letech k tématu života pracujících natočeny. 80%(5.12.2019)

  • POMO
    ****

    Takto autenticky a s tolikou úpřimností umí Ken Loach vyprávět o “obyčejných lidech” a jejich problémech? A takto báječně umí pracovat s hercema? Krásné civilní drama, ve kterém se mají lidi skutečně rádi, přestože procházejí možná největší rodinnou krizí. Vlastně nevím, kdy jsem naposled viděl ve filmu tak hmatatelně zahrané porozumění a podporu dvou lidí, jako zde mezi Hitchenem a téměř neherečkou Honeywoodovou. Komunikace, dialogy. [Cannes](18.5.2019)

  • Garson
    ****

    Co je v současnosti největší metlou lidstva?Ohnivá voda?Stěhování národů?Nemoci?Ale kdeže,jsou to peníze a následně jejich nedostatek.Snaživý otec od rodiny Ricky si najde novou práci jako rozvozce balíků dodávkou,ale protože potřebuje počáteční zálohu na dodávku tak prodá osobní auto patřící jeho manželce Abbie a ona jako mobilní pečovatelka pak musí jezdit za klientama autobusem.Na rodinu ty finanční starosti dopadají jako těžký balvan.Špatnou finanční situaci těžce snáší i jejich dvě děti syn Sebastian,který dělá problémy ve škole i mimo ní a jejich dcera Liza,která těžce nese ty neustálé rodinné hádky.Ricky se snaží rozvážet balíky a přistupuje ke své nové práci dost zodpovědně,ale díky různým rodinným komplikacím se v práci propadne v žebříčku z kategorie oblíbených do kategorie zasraných kreténů jak mu to jednou šéf tak netaktně vmete do tváře.Na děti čím dál víc dopadá ta pracovní vytíženost rodičů a rodiče s nimi komunikují spíš pomocí hlasových zpráv a doma se většinou jen míjejí.Rodina která nemá na růžích ustláno doufá v lepší zítřky,ale Rickyho přepadne u dodávky skupina mužů a ukradnou mu z auta část zboží a šéfovi rázem dluží přes tisíc liber a na lepší zítřky si tak rodina musí ještě počkat.Film přesně kopíruje osudy současných rodin kde dospělí pracují od nevidím do nevidím a nic z toho nemají.(1.5.2020)

  • classic
    ****

    Ak Vás kuriér na „voľnej nohe” Ricky Turner nedajbože práve nezastihne doma, keď sa k Vám zrovna ponáhľa na bielom vane s doručením zásielky, tak Vám automaticky zanechá práve tento odkaz: „Pardon, nezastihli sme vás” , to len pre lepšiu orientáciu, o čom vlastne vypovedá najnovší Loachov film, ktorý nemá svojim scenáristickým zovretím Paula Lavertyho príliš ďaleko od čírej reality, ba naopak, toto môže byť kľudne jeden z mnohých, anglických príbehov podľa skutočnej udalosti. Neviem presne, kam sa vskutku situuje hlavná, dejová línia, t. j. kde, čiže, na ktorom »sídlisku« naše postavy akurát bývajú, pracujú, chodia do školy, i poza školu ? De-facto, je to aj tak totálne jedno, pretože ľudia majú svoje problémy úplne všade, a to so začiatkom od malých dediniek, cez väčšie obce, mestečká, až po mestá, či širokospektrálne aglomerácie. Je to univerzálny pojem, ktorý sa týka väčšiny z nás, že rodina okolo “Ricka Turnera” je iba kvapkou v mori. Obidvaja s manželkou - opatrovateľkou Abbie hrdlačia, ako takí somári, kedy sa zatiaľ zo synátora Sebastiana (Seba) stáva taký „rebel bez príčiny” , alebo i s príčinou, čo im taktiež nepridáva na zdraví, však ? A poslednou členkou domácnosti je ešte iba školáčka Liza Jane, ktorá všetko najťažšie znáša. Rodinná kríza doslova visí na vlásku, a verte mi, že sa v celej svojej kráse aj dostaví, a nebude to extra príjemné na bežný pohľad ! _ Ak bolo ústredné herecké kvarteto doteraz považované vyslovene za nehercov, tak odteraz by sa to mohlo už načisto zmeniť...?! Všetci štyria sú naprosto autentickí, civilní a strhujúci, predovšetkým a najviac DUO Hitchen/Honeywood, ale ani „súrodenci” Rhys Stone s Katie Proctor za svojimi „rodičmi” vonkoncom nezaostávajú, zručne im sekundujú, a to ani nehovoriac o Rossovi Brewsterovi, ktorý si zahral šéfa Maloneyho, tak takéhoto vedúceho by chcel mať asi každý ? (Ale s opačným významom !) Niekedy je film strihovo chaotický, no Jonathanovi Morrisovi teraz tento technický prehrešok navyše odpustím, lebo zase cinematographer Robbie Ryan sa intenzívne snažil komponovať, čo najsilnejšie zábery, neprikrášlené, ako priamo zo života, s hotovou, skrytou kamerou v dokumentárnom nádychu. Po prečítaní tohto komentára dostanete zároveň (naraz) chuť i nechuť na Kenov snímok, najprv sa navnadíte na classicove slová, no potom aj rýchlo vytriezviete, čo Vám to ten sociálny režisér dovedna naservíroval... No i napriek tomu vrelo odporúčam !(17.3.2020)

  • - Celosvětová premiéra filmu proběhla 16. května 2019 na filmovém festivalu v Cannes. (Stoka)

  • - Kris Hitchen se pro svou roli inspiroval svou prací jako instalatér v letech mezi hereckými zaměstnáními. (Stoka)