poster

Pardon, nezastihli jsme vás

  • Velká Británie

    Sorry We Missed You

  • Francie

    Sorry We Missed You

  • Slovensko

    Pardon, nezastihli sme vás

Drama

Velká Británie / Francie / Belgie, 2019, 100 min

Režie:

Ken Loach

Scénář:

Paul Laverty

Kamera:

Robbie Ryan

Hudba:

George Fenton

Producenti:

Rebecca O'Brien

Střih:

Jonathan Morris

Scénografie:

Fergus Clegg
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • POMO
    ****

    Takto autenticky a s tolikou úpřimností umí Ken Loach vyprávět o “obyčejných lidech” a jejich problémech? A takto báječně umí pracovat s hercema? Krásné civilní drama, ve kterém se mají lidi skutečně rádi, přestože procházejí možná největší rodinnou krizí. Vlastně nevím, kdy jsem naposled viděl ve filmu tak hmatatelně zahrané porozumění a podporu dvou lidí, jako zde mezi Hitchenem a téměř neherečkou Honeywoodovou. Komunikace, dialogy. [Cannes](18.5.2019)

  • leila22
    ****

    Človek dúfa, že ak bude poctivo a tvrdo pracovať, tak mu bude dožičená aspoň istá úroveň finančnej nezávislosti. No medzi náročnou prácou a veľkou výplatou niekedy priamu úmeru len veľmi ťažko hľadať... Každodenný boj o prežitie, pracovná rutina - naložiť, vyložiť, ustriehnuť si čas, vypočuť si nepríjemných zákazníkov, v krátkych okamihoch precítiť dobrú energiu za zopár vďačných klientov, počúvať nezmyselné reči šéfa, ktorý vo vás nevidí človeka, ale iba akýsi objekt na zarábanie peňazí. A toto dookola 14 hodín, takmer každý deň. Kedy máte popri tom všetkom čas vychutnať si život? Ricky sa dal na dráhu kuriéra, aby pomohol rodine splatiť dlhy. Jeho manželka robí opatrovateľku ľuďom, ktorí sú na to odkázaní. Prebaľuje, kŕmi, občas si vypočuje neoprávnené výčitky od zatrpknutých klientov. Napriek tomu sa riadi pre mňa neuveriteľne silným heslom: “Správaj sa k nim, ako keby to bola tvoja mama.” Okrem toho majú na pleciach výchovu dvoch detí, na ktorú už neostáva veľa času. No robia, čo môžu. Príbeh, ktorý silne odráža fakt, že keď je vo vzťahu dostatok lásky, podpory a rešpektu, rodina dokáže zvládnuť aj tú najväčšiu životnú krízu. Pretože vďaka týmto hodnotám disponuje neuveriteľnou silou s tým všetkým bojovať. Ak máte radi tvorbu Kena Loacha, určite na film zájdite, pretože dostanete štandardne kvalitnú sociálnu drámu. Režisér sa drží svojej tradičnej šablóny, takže na jednej strane neprekvapuje, no na strane druhej sa filmu nedá nič výrazne vytknúť. Pretože je presne o tom, čo život prináša. (Be2Can, 2019)(10.11.2019)

  • hygienik
    ***

    Príliš sa to podobalo na I, Daniel Blake, takže ma to už nedokázalo prekvapiť, ani emocionálne osloviť. Ale technicky je SWMY veľmi dobre urobený film. Je otázkou času, kedy Ken Loach opustí túto scenáristickú šablónu.(8.11.2019)

  • Majkak
    *****

    Film o síle rodinné soudržnosti, která je torpédována existenčními problémy. Plácají se v dluzích, na krku nadaného puberťáka, kterého trápí, jak rodiče zápasí o to, aby uživili děti. Otec zabejčeně žije vizí vlastního domu, což má jisté opodstatnění, jako budoucí jistota. Děti ale potřebují, aby s nimi rodiče trávili taky nějaký čas. Dělat 14 hodin denně šest dní v týdnu pod největším psem, jaký existuje, stojí dost sil. Pak ujedou nervy, ale oni pořád zápasí o svoje vztahy, které si současně ničí. Psychicky a fyzicky náročná práce, ona jako ošetřovatelka starých lidí, on jak řidič zásilkové dodávky s minutami za krkem, a k tomu být super rodiče dospívajících dětí, trochu moc na dva úplně obyčejné lidi, kteří by si chtěli jen malinko polepšit.(7.11.2019)

  • JFL
    ****

    Paradoxně Loachovo perfektně gradující realistické drama rozpadající se rodiny může jednak vyznívat jako režisérem zamýšlená obžaloba fakturantského systému, který se alibisticky zříká zodpovědnosti za zaměstnance a současně je tlačí k přesčasům, neustálé dostupnosti a stresu. Ale stejně tak může působit jako silná antikoncepce, ukazující jako základní překážku štěstí dvou dospělých lidí, že si upletou haranty, kterým vše obětují, zatímco ti dospívají v egocentrické spratky.(19.5.2019)

  • - Celosvětová premiéra filmu proběhla 16. května 2019 na filmovém festivalu v Cannes. (Stoka)