Režie:
Pedro AlmodóvarScénář:
Pedro AlmodóvarKamera:
José Luis AlcaineHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Gael García Bernal, Fele Martínez, Daniel Giménez Cacho, Lluís Homar, Javier Cámara, Alberto Ferreiro, Pau Poch, Leonor Watling, Petra Martínez (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Madrid 1980. Úspěšný režisér Enrique Serrano už dlouho marně hledá námět, který by ho zaujal, když k němu náhle vpadne neohlášená návštěva. Enrique hned nepozná svého někdejšího spolužáka Ignacia, jenž ho přišel požádat o roli, a snaží se ho zbavit, přestože mu připomene minulost. Po jeho odchodu se ale začte do rukopisu novely, který mu Ignacio nechal, a začnou v něm ožívat vzpomínky. V 60. letech se jako chlapci setkali v jezuitské koleji, kde spolu objevovali film, ale také lásku, sex a strach. Svědkem i hlavním aktérem jejich probuzení byl tehdy otec Manolo, ředitel ústavu a profesor literatury, zosobňující dvojtvářnost náboženských institucí této doby. Příběh, jehož autorem je Ignacio, zaujme Enriqua natolik, že po někdejším intimním příteli, s nímž se pak setkal znovu jen jednou v 70. letech, začne pátrat. Je mu jasné, že objevil námět, na který čekal, a je odhodlán natočit podle něj film. Netuší ale, k jakým odhalením ho pátrání po bývalém příteli dovede. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (253)
Nějaké Alodóvarovy filmy jsem viděl již kdysi dávno a nevěnoval jsem jim moc pozornosti. Teprve nyní asi dozrál čas, abych se mohl na takovéto filmy dívat. Špatnou výchovu jsem si pustil, když jsem měl na nějaký ten art film vysloveně náladu a dost mi sedla. Příběh se napínavým způsobem rozuzlovává po celou stopáž filmu, takže nás čeká každou chvíli nějaké to překvapení. Špatná výchova je také velmi vydařená po estetické stránce, téměř všechny záběry jsou uspořádány do líbivých barevných kompozic. Hudba tyto vizuální orgie skvělě doprovází. Bernal má odvahu, že si střihnul takovouhle roli, je to dobrý herec. ()
Můj první Almodóvar a obávám se, že i poslední. Né, že by to byl vyloženě špatný film, natočený a hudebně podbarvený je velmi vkusně, ale sledovat trampoty dvou trans-homosexuálů není nic pro mě. Navíc herecké výkony mi místy připomínaly jihoamerické telenovely. Příběh je docela dějově bohatý, což chválím, ale jak už jsem zmínil: Almodóvar je prostě režisér pro homosexuály a transsexuály - mě se prostě tento film vůbec nedotýká a moc mu ani nerozumím. Přesto kvality na 3 hvězdičky tam jsou, ale tímto komentářem se s Almodóvarem pravděpodobně loučím. 50% ()
Almodóvar - to je ten pán, který má tak dlouhou ruku, že dokáže pohladit moji duši až ze Španělska. Jeho filmy mě nutí přemýšlet - o Pedrovi. V každém svém filmu vám dá něco ze sebe, jen tak ťukne.. a hledej, Šmudlo. Nechci jít až tak daleko a přemýšlet, zda je nebo není transsexuál, to je samozřejmě jen jeho věc a hlavně - pokud je moje teorie "kus filmu = kus mě" pravdivá, bylo by to zde až moc okaté a jednoduché. Jádro pedra by mohlo být hned v názvu.. Ale stop, tohle je názorný příklad toho, co se mnou Pedro vyvádí, film byl skvělý jako vždy! ()
Je opravdu těžké napsat na tento film rozumný komentář. Zdá se být neoddiskutovatelné, že po předchozích Almodóvarových filmech je to trochu zklamání. Nikdo ale nemá pořádné vysvětlení, proč to tak je. Nejsem si jistá, že mám filmu po formální stránce, co vytknout. Nápady nechybí, kamera je také bezvadná. Možná příběch je trochu jednoduchý, pokud si odmyslíme narativní zdobnost spočívající ve vícevrstevném vyprávění. Za asi největší chybu považuji určitou nevyváženost mezi dvěma půlemi filmu. Emocionální vrchol filmu pro mě přišel už ve druhé čtvrtině. Důležitější je ale pocit, že tentokrát to prostě nefunguje. Dohromady působí film jaksi odtažitě. A to je rozhodně vada u režiséra, jenž tvrdí, že filmy "natáčí s vášní." Něco tu chybí nejen ve srovnání s filmy "Vše o mé matce" nebo "Mluv s ní", ale také ve srovnání se ztřeštěnými komediemi osmdesátých a devadesátých let. Pro Almodóvara už asi není cesta zpátky k třeskuté bujarostí a okázalé povrchnosti. Tento film se však na druhou stranu nedokázal ani ponořit do nedozírných hloubek a ulpěl na mělčině. Snad je to tím, že je téma pro režiséra tak osobní, že se osobní výpovědi v tomto případě vlastně podvědomě vyhýbá. ()
Kvalitní evropský film, na jaký můžeme být právem pyšní. Ano, nestrhne masy, ale člověka si získá a není to prostě nic komerčního, ale naopak nezávislý film, který oceňuje i kritika. Almodóvar patří bezpochyby k evropské režisérské špičce, má svůj osobitý styl. Viděla jsem Volver a Mluv s ní a oba filmy se mi líbily. Špatná výchova není výjimkou. Film, který poukazuje na praktiky v církvi, problémy ale řeší a ukazuje velice citlivě, zároveň šokuje, nenechá vás chladným. Film, který vás prostě zasáhne. Hudba a herci perfektní. Další podařené evropské dílko Pana režiséra. ()
Galerie (54)
Photo © Focus Features
![Špatná výchova - Z natáčení](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/159/806/159806837_8a9adc.jpg)
Reklama