Reklama

Reklama

VOD (1)

Na základe zvláštneho správania susedov začne mať Vision podozrenia, no Wanda ho upokojí. (Disney+)

Recenze (55)

Dolby.130 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Odpálilo mi dekel. To čo bolo toto??? Wanda sa úplne zbláznila. A ten koniec no neverím. Nesledujem na internete žiadne diskusie ani teórie tak si to viac vychutnávam. Čakal som na konci všetko ale toto by ma ani vo sne nenapadlo kto sa nám to objaví. Celkovo ma tento seriál veľmi baví a teším sa ďalej ako to dopadne a prečo to Wanda robí a ako to dopadne s Visionom. Jednotlivé odkazy na udalosti naprieč MCU sú super a verím, že majú aj nejaký skrytý odkaz ktorý sa aj vysvetlí lebo mi to vŕta hlavou. Teším sa na novú časť už teraz. Znovu to bude nekonečný príbeh. ()

LachtanShows 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Pozoruhodný recast jedné kdysi pro Marvel a hlavně Wandinu linku podstatné postavy mi vůbec nevadí, přestože jsem měl v této roli raději původního herce, nikoli toho z vedlejšího vesmíru u Foxů. To, jak dokáže být prozatím stále ještě schovaná Scarlet nebezpečná pro své okolí, zasluhuje páté epizodě pátou hvězdu. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Osobne som bol viac nadšený zo štvorky, kde sa vykladali karty prvýkrát na stôl. Kto sa objavuje či neobjavuje v ďalšom deji, ma až tak netankuje. Ale stále sme bližšie tomu, čo sa skutočne deje, v podstate je to už vysvetlené, ale rôzne maličkosti potrebujú dovysvetlovať. Osemdesiatková atmosféra nemá chybu, ani reklama na to, čo robiť, keď sa vám vyleje doma pivo. Čiže na tú najdôležitejšiu otázku v manželstve. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Po vzoru čtvrté epizody se pátá epizoda WandaVision odehrává ve dvou rozdílných rovinách- Na jednu stranu jsme opět přeneseni do prostředí sitcomu (tentokráte sitcomu z 80. let), na té druhé jsme poté opět svědky vyšetřování organizace S. W. O. R. D., která se snaží Wandu a její řádění ve Westview zastavit. Týdenní model vydávání výborně buduje divácké napětí a navíc velmi účelové tvůrci čím dál tím více naznačují, jaké jsou vlastně pravidla hry. Nadále tu na první pohled máme idylické prostředí sitcomu, který jako by vypadl z telky 80. let, čím dál tím více indicií ale definitivně ukazuje, že tu něco není v pořádku. A samotný Vision začne přicházet na kloub tomu, co se vlastně ve Westview děje. Mezitím přitom všem Wanda nejprve řeší zápletku, která jakoby vy padla z klasického sitcomu a snaží se své syny poučit o tom, že mít domácího mazlíčka (konkrétně psa) přináší pořádnou dávku zodpovědnosti. Opět to celé výborně prodává atmosféru televizního sitcomu z 80. let, Elizabeth Olsen, Paul Bettany nebo Kathryn Hahn jsou opět v komediální póze neskutečně super (Bettany nadále funguje jako nečekaný komediální objev) a i dětští herci jsou velmi fajn. Jenomže čistě na sitcom už tenhle seriál definitivně nesází a dochází i k pohledu z odvrácené strany. Tvůrcům v čele se scenáristkou Jac Schaeffer a režisérem Mattem Shakmanem se bravurně podařilo napojit WandaVision na širší dění MCU. Do celého pozadí jsou tak zapojené detaily o Sokovijské dohodě, dočkáme se shrnutí života Wandy Maximoff a různých pohledu na ní. Padne i zmínka o tom, že je Wanda teroristka, to ovšem popírá postava Monicy Rambeau v podání Teyonah Parris. Právě ta opět dostává výrazný prostor a je očividné, že se Wandě snaží pomoct. Právě při přepnutí z komediální formy na vážnou se výborně přetaví změnit přístup a Elizabeth Olsen definitivně dostává příležitost ukázat, že je Wanda Maximoff komplexní postavou, kterou hraje naprosto výborně. To platí i právě o Paulu Bettanym a i díky němu je finále tak vyhrocené, přičemž jde velmi očividně o dojem, který finále téhle epizody chtělo přinést. Opět platí, že se esenci sitcomu podařilo vytěžit na maximum, ať už v oblasti kostýmů, kulis nebo nadále působícího živého publika. Tahle retro atmosféra je to čím tenhle seriál neskutečně vyniká a i přesto, že jsem nikdy kdovíjaký fanda živého publika nebyl, nutno dodat, že právě i to dopomáhá k autenticitě sitcomové atmosféry. Tvůrcům se nadále daří rozkrýt lehké záhady, zároveň ovšem ale vše necpe do tváře a je jasné, že chybí ještě spoustu možných odpovědí. Přitom všem si to nadále drží vysokou audiovizuální stránku (vizuál prostě nemá chybu) a k tomu vrcholnému zážitku vlastně seriálu v téhle fázi chybí opravdu strašně málo. Některé pokusy o humor možná nefungují zas tak bravurně, jinak si jde ale skutečně těžko představit, že to celé šlo zvládnout lépe. Samotný závěr poté přinese něco, co definitivně pravděpodobně otevírá nové dveře, které Marvel Cinematic Universe dosud nepootevřelo. Uvidíme, jak závěr této epizody bude mít dohru na následující děj seriálu a i následující díla z MCU. Už jenom nečekaná návštěva, která na konci dorazí je ovšem předzvěstí toho, že to bude opravdu zajímavé....... () (méně) (více)

William_ 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Opět úžasná práce při tvorbě dobové znělky a nemůžu si pomoct, ale já tu vidím znělku na Plný dům a zbytek epizody vypadá jak Krok za krokem. Prostřihy mezi realitou a "Wandavizí" byly pořádku a nebyly rušivé. Vision si už začíná uvědomovat, že něco není v pořádku. Naštěstí se mi nepovedená minulá epizoda smazala z mysli. Osmdesátky pro mě vytáhly tento díl až na plný počet. A ten Evan Peters na konci epizody? Myslím že všichni fanoušci X-Men, AHS a Dahmera museli skákat do nebes (včetně mě). ()

Galerie (4)

Zajímavosti (15)

  • Rozebírání Visiona (Paul Bettany) v laboratoři a pozdější záchrana Wandou (Elizabeth Olsen) odkazuje na příběhový oblouk „Vision Quest“ z komiksů. V něm byl Vision znovu sestaven a zaktivován v čistě bílé podobě bez emocí a nějakou dobu trvalo, než se znovu projevily. (Kubaaa97)
  • Před začátkem dílu v souhrnu předchozího dění Wanda (Elizabeth Olsen) namísto „She went back home“ („Šla zpátky domů“) říká „She doesn't belong here“ („Nepatří sem“). Tato změna je určená agentům SWORDu, kteří se na epizodu dívají, jako varování. (Noobinator)
  • Název epizody odkazuje termín „Very special episode“, který byl nejvíce používaný v 80. letech. Jedná se o výraz, který se vztahuje k epizodě či celému seriálu, jenž se potýká s těžkým či kontroverzním tématem. (Kubaaa97)

Reklama

Reklama