Reklama

Reklama

Bývalý špičkový matador Diego Montes vede v Madridu školu pro toreadory. Zabíjení v aréně mu chybí, tak moc, že tuto posedlost a vášeň obrací do vztahu k ženám. Diegův žák Ángel (Antonio Banderas) je citlivá duše vychovávaná matkou, náboženskou fanatičkou. Aby dokázal svému učiteli mužnost, pokusí se Ángel znásilnit Diegovu snoubenku. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (55)

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Přepsáno v březnu 2020. Matador je kriminálním thrillerem na Almodóvarův způsob. Éros s Thanatem spojují své síly do mohutného pramene pudové posedlosti, smyslnost vášně dosahuje nejextrémnějších výšin. Drsnější typ černého humoru tvaruje atmosféru, svérázná kriminální komedie je jízlivá a ironická, obraz usiluje o znamení červené barvy, laškuje, flirtuje, dráždí, vychutnává si rozpaky i stavy k dosažení intimního štěstí. Stavba je ucelenější, napětí vychází z niterné úzkosti i z pulsu dychtivosti divoce nezkrotné touhy věcí očekávaných. Rozporuplným hrdinou příběhu je Diego Montes (velmi dobrý Nacho Martínez), bývalý slavný matador. Je oblíbeným učitelem umění býčích arén, jeho nitro je již navždy poznamenáno nenápadnými aspekty oblíbené práce a nad pocit absolutního vítězství a momentální neomezené moci porobení, souzvuk toho nejintimnějšího uspokojení, nic jiného nemůže ani být. Červená přirozenost, vášeň, posedlost a krev. Hlavní ženskou postavou je María Cardenal (šarmantní Assumpta Serna), úspěšná právnička a koketní obhájkyně obžalovaného mladíka. Temperamentní vášeň je uhranuta dávným vztahem s Diegem. Smyslnost září v barvách a pružném pohybu stimulujících tvarů ženského těla, vyvrcholení žádá specifické výstřednosti. Důležitou postavou filmu je Ángel Giménez (velmi zajímavý Antonio Banderas), přecitlivělý mladík a Diegův pilný žák. Jeho nitro je poznamenáno puritánsky katolickým dozorem jeho matky, nešikovně se pokouší vyjevit svou mužnost a poníženě žádá potrestání. Významnou postavou je policejní komisař (velmi příjemný Eusebio Poncela), zdvořile a ze všech sil se pokouší porozumět všem vyjevovaným skutečnostem a děsí se dalšího Ángelova přiznání. K výraznějším postavám filmu patří také Eva Soler (zajímavá Eva Cobo), mladá atraktivní modelka a Diegova milenka. Nechce se vzdát vztahu a odhodlaně uhání do zapojení ve výstřední sexuální hrátky pouze pro otrlé. Z dalších rolí: Evina matka s nezastavitelnou obrannou vyřídilkou Pilar Soler (Chus Lampreave), Ángelova dosti bigotní, příliš náročná a vyčítavě nespokojená matka Berta Giménez (Julieta Serrano), nad Ángelem ochranou ruku držící psychiatrička Julia (Carmen Maura), Diegova hospodyně a Mariina asistentka současně (Eva Siva), či starý a dlouhá léta věrný Diegův domovník (Luis Ciges). Matador je zaujatý fascinací smrtí v niterných tužbách člověka. K výstřednosti duše přistupuje Pedro Almodóvar s muletou černého humoru, hravě erotickým škádlením a pestrobarevně svérázným mečem poezie. Netradiční prožitek s atmosféricky prokreslenou náladou vnitřních světů. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Štyři vraždy stačí, drahoušku po španielsky. Kde ten Almodovar na takéto šialené nápady prichádza. Teda pokiaľ sa zrovna neocitáme v lietadle, ale tam už hrala veľkú úlohu asi senilita. Každá postava dostáva v Matadorovi dostatočný priestor a to sa ešte občas stane, že sa niekdo na dlhšiu chvíľu vyparí. Ale Pedro má s každým svoje plány. Mal som pocit, že tu všetko do seba krásne zapadá, že je to premyslené a zároveň úplne uhodené. A tak to má byť. Podobný film? Povedzme že Cronenbergov Crash. ()

Reklama

Crocuta 

všechny recenze uživatele

Láska a smrt, sex a násilí - dvě strany téže mince. "Matador" je příběhem několika více či méně zvrácených či vyšinutých lidí, ovládaných vášněmi jež vřou pod slupkou zdánlivé normálnosti a občas vybuchnou aby ničily a zabíjely. Almodóvar za pomoci nápadité práce s hudbou a barvami od začátku buduje znepokojivou, působivou atmosféru, která spolu s vlastní zápletkou řadí tento film mezi nejoriginálnější snímky 80. let. ()

murakamigirl 

všechny recenze uživatele

Provokatívny, no predovšetkým svieži a svojsky zábavný šibal Almodóvar v perfektnej kondičke. Ako inak, štipľavý žánrový guláš- od drámy, krimi cez melodrámu, psychologický film, komédiu či divadelnú tragédiu a ďalšie žánre, čo existujú a Almodóvar s večným apetítom ich načína, a čo presahujú môj mladý rámec poznania :). Pritom to má citeľný mýtický podtón : hlavný hrdina- slávny matador = heroická postava, so smrťou spätá ex- povolaním matadora i svojím vlastným prirodzením, po ďalšie- všadeprítomný motív zápasu. Niektoré zábery zas navodzujú dojem rozprávkovosti, čo bude nepochybne súvisieť s nadprirodzenými linkami Matadora. Áno, takéto divné hybridy neprodukuje hocikto, zato zaručene pán Almodóvar. Korida ako búrlivá metafora vzťahu. Opakovaná zámena mužských a ženských rolí: Diego vs. Maria- býk vs. matador- raz dráždi jeden , v zápätí je dráždený, ešte aj v poslednej spoločnej scéne sa role premenia... Pekné vzťahové trojuholníky: 1. Ángel- Diego- Maria: Ángel- precitlivený, správa sa iracionálne, obeť- poznačený ťažkou autoritatívnou výchovou bigotnje matky, dobrák- za prečin cíti vinu, Diego a Maria- chladnokrvní zločinci vraždiaci pre nič len rozkoš, vzrušenie, inteligentní, analytickí (kontrast), 2. Eva- Diego- Maria: Eva- vrúcne milujúca, predstavuje životodarný cit, Maria- zobrazuje chladnú, cieľavedomú vášeň, navyše skazonosnú, obe sú však ochotné obetovať pre Diega čokoľvek a necítia strach. Motívy nadprirodzenosti- fatálnosť ich vzťahu, a zároveň ich osobností, Ángelovo jasnovidectvo, kvetinárkino veštenie... Štylizované dialógy: chuťovka 1: „Prestať zabíjať bolo pre mňa ako prestať žiť.“ „Vy muži si myslíte, že zabíjanie je zločin. My ženy sa na to tak nedívame. Preto každý vrah má v sebe niečo ženské.“ „A každá vrahyňa niečo mužské.“ chuťovka 2: „Odkedy som ťa stretol, nemôžem spať.“ „Ani ja nemôžem spávať.“ „A pokiaľ nespíš, ani nežiješ.“ „Nemyslím, že budem ešte spať, pokiaľ ty budeš žiť.“ „Budem žiť, pokiaľ si ty nažive.“ Presvedčivé, hravé výkony na vášnivom čele s predstaviteľmi Diega, Marie a Evy. Áno a pravdaže vizuálna prepracovanosť: strhujúce obrazové kompozície, ku ktorým prispievajú i skvelé pohrávanie s farbami, výtvarnosť interiérov, fantastická práca s priestormi a usmerňovanie hercov v priestore, už obľúbené pohľady cez rôzne štruktúry (kúpeľňové dvere, mreže...), vizuálne i myšlienkovo výrečné kostýmy, šikovná kamera... Takže ak vás nepopudí drsný úvod, ktorý u Almodóvara rozhodne nebýva len na to, aby šokoval, môžte zažiť niečo ozaj moc fajnové! ()

Faye 

všechny recenze uživatele

Troufám si říct, že to je nejpodivnější film ze všech podivných filmů Almodóvara, které jsem dosud viděla. Po drsném začátku - muž onanuje u TV a (místo porna) sleduje brutální vraždy žen, se začne rozvíjet fascinující příběh vášně a smrti propletený do osudů několika lidí. Angela (Antonio Banderas ) panice z pobožné rodiny a modelky Evy (Eva Cobo), která je přítelkyní jeho učitele Diega (Nacho Martínez) ve škole pro toreadory. Angel, z obavy ze své homosexuality a ve snaze přiblížit se svému vzoru, se pokusí Evu znásilnit. Tímto činem se začíná zaplétat do zvláštního světa lidí, vyžívajících se v perverzních rozkoších a kráse zabíjení. Mezi Femme fatale vraždící při milostném aktu, pro intenzivnější prožitek a muže s podobnou posedlostí po dokonalosti. No a u mě zatím za 5*. Až se vzpamatuji a po dalším zhlédnutí možná své impulzivní hodnocení upravím, ale zatím mé (zřejmě taky notně zvrácené) já nemůže jinak. „ I ´ve never seen anyone so happy“. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (4)

Reklama

Reklama