Režie:
Luc BessonKamera:
Carlo VariniHudba:
Eric SerraHrají:
Isabelle Adjani, Christopher Lambert, Richard Bohringer, Michel Galabru, Jean-Hugues Anglade, Jean-Pierre Bacri, Jean Bouise, Jean Reno, Jean-Luc Miesch (více)Obsahy(1)
Fred (Christopher Lambert) je pronásledován pohunky významného mafiána, kterému uloupil důležité dokumenty. Skrýší se mu stane pařížské metro, kde žije svérázná a fascinující komunita bohémů a bezdomovců, jež ho přijme do svých řad. Při vyjednávání o vrácení materiálů Fred naváže vztah s mafiánovou milenkou Hélénou (Isabelle Adjani), která znuděná životem zbohatlíků přijímá pozvání do snového světa metra a jeho obyvatel. (J.Connor)
(více)Recenze (80)
Zazie z poloviny osmdesátek přišla o barvy, ale nepřišla o zvuky. A tahle je skutečně v metru. V jeho tunelech žijí zvláštní lidé, kteří mají tu společnou vlastnost, že se nově příchozích na nic nevyptávají. Svoboda jsem, svobodu chci, svobodu dávám. Jen kdyby v tom filmu nebyl Lambert, navíc je blonďatý, takže vypadá ještě hůř, než obvykle, což by vadilo mnohem méně, než fakt, že hraje mnohem hůř, než obvykle. ()
Nejlepší části z tohoto filmu jsou, když někdo někoho honí (nehledejte v tom žádný dvojsmysly). Ať už jsou honičky pěší (a na kolečkovejch bruslích) v chodbách a vestibulech metra nebo honička mezi Peugeotem 205 GTi a Mercedesem W126, která je na úplnym začátku. Zbytek je akorát hromada keců a marná snaha o to, aby film vypadal tak nějak umělecky a nezávisle. Jinak Christopher Lambert je dost otřesnej, Isabelle Adjani taky nic moc. Z herců byl asi nejlepší pan štábní Michel Galabru typicky v roli fízla. Můj oblíbenec Jean Reno má jenom vedlejší roli a ještě navíc skoro celou dobu, kdy se vyskytuje na obrazovce, akorát do něčeho bubnuje. Než to vidět znovu, tak snad radši budu 104 minut jezdit metrem. ()
Diskopříběh v akčnějším balení. Soukup a Bessonem si mohou podat ruce, protože oba natočili ve stejný čas sobě podobné zrůdnosti, jen u nás jsou hrdiny učňové a ve Francii nezávislí umělci. Besson má větší rozpočet a tak si může dovolit zobrazit umělce jako "action heroes" v čele s Bessonovou personifikací jeho duše na plátně Lambertem. Scénář je v podstatě snůška těch neotřepanějších kliše poskladaných halabala dohoromady (krásná dívka milující peníze, avšak v srdci pořád čistá, smrt jako dovršení uměleckého díla - to daleko lépe využil Aronofsky v Černé labuti), Serra si může podat ruce s Michalem Davidem, co se týče hudby... ()
Celkom príjemné. Postavy sú zaujímavé, rovnako ako Bessonova réžia, a vizuál je super, ale ani to nezakryje fakt, že ten príbeh je skrátka strašne slabučký a ako taký, jednoducho nedokáže vyvolať žiadne emócie. A nezachráni to ani mimozemšťan Lambert, krásna Isabelle, ani Reno a ostatní. Bezprostredne po pozretí ma napadlo, že neviem o čom to bolo, resp. na čo to celé bolo dobré. Kult? No neviem. ()
Mam rad tento typ filmov o rôznych exotoch, ktori si vytvoria svoje vlastne spolocenstvo v ktorom by som mal hned chut stravit nejaky cas. Ma to prijemnu atmosferu so skvelou hudbou. Roztomile postavicky. Potrhleho hlavneho hrdinu (Lambert), charizmatickeho komisara (Galabru), pohodoveho bubenika (Reno) a jeho kapelu a kopu dalsich bizarnych postav. Skoda len, ze Isabelle Adjani pôsobi chladne, takze romanticka linia je slabsia a tempo filmu je miestami az prilis rozvlacne. Napriek tomu si raz za cas tento film rad pozriem. 7/10. ()
Reklama