• honajz
    ****

    Stopáží trošku přepísknutý cyber punk s příjemným nadhledem a neodolatelným Christophe Lambertem, který se filmem pohybuje s naprostou elegancí a nonšalancí. O párání zde ani tak nejde, jako o svět lidí v chodbách metra, o lásku a o hudbu. „Guns don't kill people - People kill people!“ Líbí se mi stylizace, onen pobavený nadhled, některé hlášky i ony tři písničky.(31.8.2013)

  • kinej
    *

    Na tomhle filmu jsou zajímavé jen dvě věci. První jsou útroby metra a tou druhou je Jean Reno hrající na bubny. Jinak je film děsná ptákovina, plná debilních, zcestných a místy snad až absurdních dialogů. Charaktery postav jsou veškeré nulové a tudíž i jejich motivace jsou absolutně nepochopitelné. Navíc k tomu hraje pro mě tolik těžce stravitelná synťáková hudba 80. let, z niž se opupínkovávám. Kdo by čekal, že ten samý režisér dokáže o pár později natočit Magickou hlubinu, či Leona? Já tedy určitě ne, protože Podzemka je ptákovina na samé hranici koukatelnosti.(30.11.2009)

  • Radek99
    **

    Nezajímavá odpověď na americké nezávislé filmy plná extravagantních existencí a podivných osudů. Jediným zajímavým prvkem na tomhle filmu Luca Bessona je jeho prostředí - genius loci pařížského metra se všemi těmi tunely, eskalátory, větracími šachtami... Ale i tento klad přesvědčivě sráží herecký výkon Christophera Lamberta, to je ukázka přestylizované topornosti... Podobné filmy: Revizoři, Moebius(13.7.2007)

  • ScarPoul
    ****

    Ranný Besson bol živel. Jeho filmy mali brutálne dobre napísané postavy, zaujímavé lokácie a držali sa akejsi mladíckej posadnutosti. A je jedno či robil krimi, sci-fi, alebo drámu. Všetko to bolo namixované takmer bezchybne. Metro je jeho menej známy film. Má síce nádhernu Adjani, pohodáka Lamberta a peknú epizódku Rena, ale svojou snahou byť bohémským a nad vecou sa trocha vymaňuje z filmov, ktoré stáli na silnejšej myšlienke. Ale( a je to veľké ale), Bessonová produkcia, alebo réžia je v súčasnosti tak strašne nezaujímavá, komerčná a bez jediného dobrého nápadu, že aj keď sa nejedná o vrcholné dielo, je fajn si pripomenú, prečo som ho tak obdivoval. Bol to jediný Francúz, ktorého filmy ma neštvali. A celé to má parádnu hudbu a výborným spôsobom paroduje Godarda.(18.10.2014)

  • asLoeReed
    *****

    Bessonův snímek je jako novovlnní U konce s dechem, s tím, že u Godarda je víc poezie. Měl by se taky jmenovat raději Metro, dělá to k tomu cejchu osmdesátých let lepší sound. Parádní je, že hlavní protagonista, takový jarmuschovský typ, je dostatečně výrazný, a baví další známí herci (četníkovský Michel Galabru, Jean Reno, Richard Bohringer z Divy i richardovského Na levo od výtahu). Je to super, když se k tomu člověk uvolní. Film na tmu a na noc. Navíc je docela vtipný. Jestli je to soundtrack pařížského metra, funguje skvěle.(29.7.2009)

  • - V roličce baskytaristy (Erico) se ve filmu objevil Bessonův "dvorní" skladatel Eric Serra. (rawboy)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace