Reklama

Reklama

Prisoners of the Ghostland

  • Slovensko Väzni v krajine duchov (festivalový název) (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

V pohraničnom meste je z väzenia prepustený bankový lupič (Nicolas Cage) na popud Guvernéra (Bill Moseley), ktorému uniesli adoptovanú vnučku Bernice. (Sofia Boutella) Guvernér ponúka väzňovi slobodu za jej získanie späť. Bandita je spútaný v koženom obleku a na splnenie úlohy má len tri dni, nakoľko je spútaný v koženom obleku, ktorý sa po 72 hodinách sám zničí. (Arsenal83)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (60)

moviefreak 

všechny recenze uživatele

Som od Japoncov zvyknutý na všeličo, ale toto nie.. Stále dookola rozmýšľam prečo by chcel niekto niečo takéto nakrútiť? Kvôli nejakému japan streamu? Všetkým trom fanúšikom Nica Klietky? Aby vznikol šialený plagát, ktorý všetkých oklame a nachytajú sa taký ako ja zo zvedavosti? Fuck, podarilo sa :D ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Úprimne som čakal, že to bude lepšie. Sona mám v jeho bizarných príbehoch rád. A dokážem mu odpustiť veľmi veľa vecí. Ale toto skrátka nenapísal Sono. Len to režíroval. A hoci to má stále množstvo nápadov a vizuálne krásnych momentov, nefunguje to ani ako Sonová tradičná sociálna kritika ani ako pocta žánrom, ako je post apo a samurajský film. Cage je v pohode dokým je civilný, ale strieda sa s ukričaným Cageom a ten je smiešny. Náznak mytológie potešil, rovnako aj určité fantasy prvky. Ale túto zmes žánrov drží pokope veľmi slabá zápletka, ktorá sa nemôže pochváliť ani silnou myšlienkou ani zaujímavými postavami. Nakoniec zostáva podpriemerný film, ktorý v akčných sekvenciách nudí a zaujímavý je práve vtedy keď sa tam zdanlivo nič nedeje. Ďalšou pridanou hodnotou je, že sa tu neustále miesi vysoké s nízkym, amatérske s profesionálnym, staré s novým, východné so západným a vizuálne podmanivé s fádnym. V zásade ale zbytočnosť. Americký Sonov debut som si predstavoval úplne inak. ()

Reklama

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Sonovi jsem zatím mj. dva filmy vyčtvrtil a tři dokonce vypětil, ale tentokrát jsme se minuli. Hysterický, fantasmagorický a opulentně výpravný bizár, odehrávající se v extrémně fantasmagorické realitě (kříženec Divokého Západu, samurajského Japonska a současnosti), proti kterému jsou i ty nejfantasmagoričtější a nejbizarnější scény ve filmech Terryho Gilliama (na kterého jsem si při sledování občas vzpomněl) krotké a suchopárné. Absence u Sona obvyklého (a zvráceného) erotična je tu zčásti nahrazena pološílenými hereckými kreacemi radioaktivního Nica Cage, který v průběhu děje přijde nejenom o varle a o ruku, ale málem i o zdravý rozum. Oceňuju sice nápaditou výpravu a také onu výjimečnou režisérovu šíleneckou fantazii, na které je přece jenom cosi pozoruhodného, ale na druhou stranu scénář i děj jsou natolik praštěné, že stěží udrží pozornost drtivé většiny diváků a vzbudí jejich hlubší zájem. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Když se šeptá o tom, že by měli Prisoners of the Ghostland být nejšílenějším filmem v kariéře Nicolas Cage, divák by měl okamžitě zbystřit. Herecká ikona si totiž více než dekádu v podstatě buduje kariéru tím, že chodí do víceméně bizarních filmů. Na vině jsou nejspíše dluhy na daních i samotné Cageovo vyjádření, že ho klasický blockbusterový Hollywood omrzel. Tak či onak je již aktuálně vydobytá pověst Prisoners of the Ghostland oprávněna. Z fleku totiž dost možná bude Prisoners of the Ghostland skutečně patřit mezi největší šílenosti, které kdy Cage poctil svou tváří. Znamená to ovšem automaticky negativní záležitost?   Prisoners of the Ghostland jsou americkým debutem japonského tvůrce Šiona Sona. Nízkorozpočtový post-apokalyptický film, který je tak trochu říznutý westernem a tak trochu samurajskými filmy vlastně tak trochu připomene Útěk z New Yorku Johna Carpentera, nejzábavnější je ovšem v tom, že se vůbec nebere vážně. Sono se očividně nikdy nesnaží dodat seriózní záležitost a při přistoupení na pravidla hry diváka čeká vlastně opravdu zábavná divočina, která z fleku bude patřit mezi nejvýraznější Cageoviny posledních 10 let. Sono si očividně hraje se žánry, předhazují se různé šílené nápady a Sonova pověst filmařského podivína je v tom filmu vlastně celkem dost cítit.   Scénář dvojice Aaron Hendry- Reza Sixo Safai pochopitelně není žádná hitparáda. Prisoners of the Ghostland jsou béčko, rozhodně si to ovšem uvědomují. Ten film je v součtu neskutečný bordel, vizuálními nápady a bizardním způsobem vyprávění to ovšem vyrovnává. Forma v tomto případě zcela jasně válcuje obsah, té formě se ovšem nedá upřít strašné kouzlo.   Cage si tuhle polohu herecky očividně užívá, ani v tomhle případě po něm vlastně žádná přehnaná herecká aktivita požadovaná není. Takový Bill Moseley jako hlavní záporák přehrává přesně tím adekvátním způsobem, aby divák zcela jasně očividně poznal, že je to přehrávání tak trochu úmyslné. V jistých momentech herecké kreace v Prisoners of the Ghostland působí zcela teatrálně, přitom všem to ovšem působí, že je to jasný úmysl a Sono má skutečně zvrhlý styl.   Scénář je hloupoučký, spousta věcí v podstatě nemá smysl a chvílemi Prisoners of Ghostland působí takovým tím způsobem, že neví jestli chtějí být spíše vyloženou parodií nebo rýpavou satirou. Přeskakování mezi styly je někdy skutečně přehnané a spousta scén v podstatě nemá ve filmu reálné opodstatnění. Vypnutí mozku u tohoto filmu zřejmě zaručí ještě stravitelnější zážitek, kdy bude všem jedno, že to co se děje na plátně je prostě hovadina. Je to bizardní záležitost, která ovšem dokáže ohromit vizuálem, Cagem v pro něj ideální herecké póze a vlastně celkem zajímavou výpravou, která v jistých momentech připomene feudální Japonsko. Je to pořád levný film a především (více než) tak trochu tupé béčko, jde ovšem přesně o takový typ filmu, který by dost možná v 80. letech vyprodával videopůjčovny.   Kvalitami je vlastně letošní třetí Cage někde mezi Willy´s Wonderland a Pig. Je to pořád neskutečně hloupý, absurdní a šílený, vizuálními nápady, očividně přiznanými pravidly hry a Cagem v poloze, která mu svědčí ovšem bez problémů dokáže obstát. Je to minimálně záležitost, která se jen tak nevidí a při správném naladění diváka čeká hodně speciální zážitek. Prisoners of the Ghostland nenapraví Cageovi reputaci, v rámci všech těch jeho blbých filmů za poslední roky ovšem bude tenhle blbý film stát velmi vysoko...... () (méně) (více)

MightyHal 

všechny recenze uživatele

Tohle bude neprávem zavrhovaná kultovka a vlastně ono se není čemu divit. Film podle plakátu či ukázek, hodně lidí nalákal na béčkovou jízdu či podivný acidový trip jakým byla Mandy, co jsme ale dostali místo toho ? Hodně pomalý příběh, který prostě jen tak plyne a prakticky nám hází svět ovlivněný vcelku absurdní katastrofou. To je ale vše, zbytek lóru už si musíte poskládat prakticky sami a vy jen sledujete jak Nicolas Cage se snaží zachránit Guvernérovu dceru, který řídí jedno městečko v tomto katastrofou ovlivněném světě. Ne, nečekejte Mad Maxe, tohle opravdu není akční film, Cage se tu dostane z bodu A hned do bodu B a tam se to celé odehrává, potkává obyvatelé osady (říkají si duchové) a to je jako vše. Tohle je silně docela minimalistický snímek co se týče děje a vysvětlování. Jenže mě to fakt bavilo, je to nádherně natočený, Cage si tu roli fakt užívá, občas je tu i trocha klasického absurdního japonské humoru a trocha té akce. Jen je to opravdu "jiný" film a musíte na tu hru přistoupit. Mě to bavilo, už jen tím že to bylo něco co jsem dlouho neviděl a po shlédnutí se cítím vyčerpaně, ale příjemně, jak po udolání bosse ze série Shin Megami Tensei. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (3)

  • Film byl, navzdory původnímu záměru natočit jej v Mexiku, natočen v režisérově rodné zemi, tedy v Japonsku. (WernerDMZ)

Reklama

Reklama