Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V roce 1665 v Anglii nemilosrdně zuřil mor: obětí moru se stala i Grace (Charlotte Kirk) a její manžel Joseph Haverstock (Joe Anderson). Jakmile je mladá matka sama se svým dítětem, objeví se špinavý panoš Pendleton (Steven Waddington) a snaží se prosadit. To se ale nepodaří a uražený panoš zuřivě šíří mezi obyvateli fámu, že Grace je čarodějnice. Poté, co rozzuřený dav zajme neškodnou Grace, je okamžitě informován známý inkvizitor Moorcroft (Sean Pertwee), který kdysi upálil Graceinu matku jako čarodějnici. Začíná nelítostný proces s téměř nekonečným mučením. (Immortal17)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (43)

ricci.s 

všechny recenze uživatele

Mladá žena nedala po smrti manžela zašukať, a tak bola obvinená z čarodejníctva a musela podstúpiť nejaké to mučenie. Neil Marshall prekvapil, iba si nie som istý, či úplne pozitívne. Žánrovo som totiž očakával len čistú stredovekú rezačku, a napokon tam tej rezačky bolo asi najmenej. Ten film obsahuje strašne veľa chýb, dokonca som mal pocit, že tvorcovia to buď nemyslia vážne, alebo sú pod vplyvom niečoho. Ženskú bičujú, prepichujú jej nohy, rozmetajú jej piču olovom tak, že je krvavá od hlavy po päty, a popri tom ešte dokáže chodiť a bojovať, čím ju mučia viac, tým sa tvári drsnejšie, čím dlhšie chrápe v zablatenej cele, tým má dokonalejší účes. Proste pičovina na mraky, ktorá by sa dala obhájiť len tým, že jej sám Satan dodával silu, hoci aj to by bolo len chabé vysvetlenie. Režisér sa mal radšej rozhodnúť, či z nej chce mať amazonku alebo trpiteľku, dokopy to nejde. Čo sa týka hereckých výkonov, tak najviac ma presvedčila žena, ktorá bola spálená od hlavy po päty, nikomu inému som neveril. Najhorší bol černokňažník, ten keby ma mučil, tak sa asi urehocem na smrť – už len z tých jeho fúzov. Prečo teda také vysoké hodnotenie? Pretože tvorcovia vynikajúco zmixovali viaceré hororové žánre, pretože film počas prvej polovice priniesol kvalitné duchárske zjavenia a dalo sa aj slušne zľaknúť, pretože prostredie a hudba boli na 100% a visiace či rozkladajúce sa mŕtvoly po uliciach potešili, pretože vízie so Satanom mali dokonalé masky a pokiaľ došlo na gore, opäť to bola paráda. Na škodu veci sa ním ale dosť šetrilo, najmä pri scénach mučenia bolo takmer všetko mimo záber, čo nepochopím. Za mňa napriek všetkému zábavný film, pokiaľ to budem hodnotiť len ako fanúšik. Intelektuáli ho tak či tak zakopú pod čiernu zem a hodnotenia budú najskôr poriadne kontroverzné. ()

Chermy odpad!

všechny recenze uživatele

Omlouvám se, ale nemůžu jinak! Tohle skutečně je odpad! Tak extrémně špatný scénář a dialogy šustící papírem jak z nějakého školního představení, to už jsem dlouho neviděl! Korunu tomuto veledílu dávají neskutečně špatní herci v čele s hlavní hrdinkou, která se celý film provzdychá se svůdným pohledem, jako by točila pornografii. Perfektní makeup a vlasy jak od kadeřníka za každou cenu, kompletní ignorace poměrně vážných zranění jsou jen třešinkou na tomhle amatérském blivajzu. Po tomhle filmu ztrácím naději, že Neil Marshall ještě někdy natočí dobrý film. ()

Reklama

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Ještě v osmnáctém století se mohla leckterá žena ocitnout v roli čarodějnice a skončit na hranici. Když bylo Grace sedm let, musela se dívat, jak její matka odsouzená za čarodějnictví hoří za živa. Jistě netušila, že až bude sama matkou, situace se zopakuje a bude souzena stejným inkvizitorem. V cele se pak musí rozhodovat, zda podlehne svodům Ďábla nebo zůstane věrna Bohu. Její mrtvý muž jí to kupodivu moc neulehčuje. Pokud by to natočil v 60. letech Hammer, byla by to klasika. Takhle se dá samozřejmě skuhrat, že Grace v dokonalém makeupu odolá veškerému mučení, že inkvizitor není dostatečně démonický (nojo, každý holt není Cushing nebo Šmeral), že by to mělo skončit úplně blbě (i když úplně dobře to neskončí) a že tohle není středověk (jistě že není, středověk skončil s gotikou v západní Evropě ve 14. století, u nás v 15. století). Tematika moru a čarodějnictví je do jisté míry nadčasová, jelikož mám pocit, že mnozí by i současnou pandemii klidně hodili na čarodějnice, kdyby to šlo. Skvělá kamera, výborná hudba a průměrné herecké výkony, co neurazí. Nejtemnější postavou pro mne byla Ursula. Výborné jsou snové scény s Ďáblem. Především ta, kde okřídlený Princ pekel objímá Grace, jako by vypadla z obrazů Borise Valleja. A když na koni přijíždí inkvizitor s Ursulou, úplně jsem slyšel XIII. století. Mohlo to být samozřejmě temnější, krvavější a fantastičtější......ale já byl spokojen. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Roky som si myslela, že ste diabol. Ale už to vidím. Ste obyčajný chlap.“ Mnohí od tohto hororu veľa čakali, keďže sa Neil Marshall po Páde do tmy (jednom z najlepších hororov desaťročia) vrátil k „svojmu“ žánru. Avšak! Jednak The Reckoning nie je horor a jednak všetky ostatné Marshallove horory (Psí vojaci, Súdny deň, aj keď tam je otázne, či vôbec šlo o horor, ale minimálne prvú polovicu azda áno) stáli za figu borovú (s čestnou výnimkou seriálového Hannibala). Takže ja som od tohto nič veľkolepé neočakával a to, čo som čakal, som plus mínus dostal: solídny historický krvák o usvedčovaní bosorky (či skôr „bosorky“?). Na Kladivo na čarodějnice sa to nechytalo, ale inak to bolo vcelku v pohode a znesiteľné (až na absurdnú dvojhodinovú stopáž a hlavnú ženskú postavu, ktorá by vyzerala ako dobre odpočinutá modelka aj po mesiaci mučenia). Ale rád som znova po rokoch videl Duncana z Posledného mohykána. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Pokud bych měl jedním slovem shrnout pocity po zhlédnutí tohoto veledíla, asi nejvýstižněji by je charakterizoval odborný psychologický termín „dojebanálada“. Ne, nejedná se o havarovaný žigulik, jak by se mohl nejeden like mylně domnívat, nýbrž o emocionální rozpoložení poté, co se takhle jeden těší na pořádně temné středověké čarodějnické drama od vyhlášeného velkobritského řezníka, a místo toho dostane zasranou přiblblou a kýčovitou telenovelu, které do Kladiva na nevkusné staré panny scházeli snad už jen zasněžené vrcholky rakouských Alp, muškáty v oknech a nějaký ten přiteplený jódlující horal. Telenovelu, jíž ještě blíž k okraji žumpy dostrkává totálně prkenná, nesympatická kráva v hlavní roli, která režiséra patrně ohromila spíše svými orálními schopnostmi než sebemenšími hereckými. Ta k tomu všemu pohrdání filmem navíc po pětidenní „strašlivé tortuře“, u které si musíte neustále zakrývat oči pleskáním dlaně o čelo a jen čekáte, kdy ji ten „nelidský, nelítostný a surový“ inkvidement začne ještě brutálně a naprosto sadisticky lechtat na šlapkách, vypadá, jako by ji celou dobu mučilo kadeřnické komando z Lorealu a po každém zkřiveném vlasu jí znovu nahodili mejkap, přepudrovali nos a přejeli rty rtěnkou. Maršále, Maršále, začni na ty hormonální dysbalance okamžitě brát nějaké prášky, takhle by to tedy fuckt nešlo! Jsem krutě zklamán a frustrován. Tohle sice taky byla bestialita, ovšem taková, co ukojí perverzní choutky leda tak několika nevkusných bukanýrů a armády obstarožních mastodontních fňuken nad Esmeraldou. ()

Galerie (26)

Reklama

Reklama