Reklama

Reklama

Rupert Pupkin (Robert De Niro) je komik, který je přesvědčený o genialitě svého talentu, přestože nikdy nevystupoval a názor na jeho talent s ním nikdo nesdílí. Rupert je posedlý myšlenkou vystupovat v televizi. Když se seznámí se slavným komikem Jerrym Langfordem (Jerry Lewis) nabude přesvědčení, že mu tato hvězda dopomůže ke slávě. Jerry Ruperta odmítá, a tím pro něj začíná noční můra, neboť Rupert se neštítí ničeho na cestě ke svému cíli. Začíná Rupertova bezohledná hra pronásledování, vydírání a nakonec i únos... (Fine Production)

(více)

Recenze (227)

Superpero 

všechny recenze uživatele

Boží film. Nebo vlastně ne, Scorseseho film, ale ono to občas vyjde nastejno. Fakt vtipná věc s Robertem De Nirem možná v nejlepší roli. Nosí tam debilní tupé s knírkem a vypadá fakt divně, ale zahrál to fakt dokonale. Optimistický konec se mi těžce zamlouval a "Král komedie" se tímto pro mě zařadil do škatulky filmů pro dobrou náladu. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Pre mňa film, v ktorom som naplno docenil spoluprácu Scorsese-De Niro a jedna z najzábavnejších komédií, aké som kedy videl. Pupkinova neodbytnosť je neodolatelná, De Niro má výrazný komediálny talent, ktorý bohužial pri komédiách typu Analyzuj a Foter je lotor vobec nezužitkoval. Film je v dnešnom nášupe reality show a ich non-brain superstars maximálne aktuálny. V mojom rebríčku jeden z Kráľov komédie. ()

Reklama

Shaqualyck 

všechny recenze uživatele

Martin Scorsese nečekaně vyměnil mafiány a organizovaný zločin za svět estrádních bavičů a televizních show. Do hlavní role obsadil opět tradičně excelentního Roberta De Nira a zrodil se tragikomický příběh Ruperta Pupkina. Člověka, který se pro uskutečnění velkého snu neváhá opakovaně ztrapňovat, ponižovat a v zoufalství se neostýchá vzít osud do svých rukou a stát se třeba i únoscem. Legendární a dlouho nerozlučný tandem Scorsese/De Niro mě opět nezklamal a ukázal, že umí i filmy bez nadávek, pěstních soubojů a revolverů. I když si vzpomínám, že jedna pistole se ve filmu přece jen objevila, ale to byla myslím "špuntovka" :-) ()

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Další herecký koncert DeNira, tentokrát v podobě obsedantního, nadaného a inteligentního komika, který chce ukázat veřejnosti za každou cenu že opravdu umí to co umí, trochu jsem viděl v Robertu Pupkinovi sebe, poněvadž stejně jako já má i on problémy s lidmi kteří špatně vyslovují jeho příjmení, takže tenhle film je pro mě trochu víc, spolupráce Scorseseho s DeNirem nemůže nikdy dopadnout špatně, celkový dojem mi však kazila Sandra Bernhard, která mi vyloženě překážela a znechucovala tento úžasný snímek, velká škoda, zas jsem poznal další ksicht který nemůžu ani vidět :) ()

Ghoulman 

všechny recenze uživatele

Jak jednou napsal Oscar Wilde „Somehow or another I'll be famous, and if not famous, I'll be notorious.“ A ačkoliv to samozřejmě nebylo myšleno doslovně (protože zrovna Wilde si svoji slávu zasloužil úctyhodným talentem), od dob televizní zábavy se tento postoj stal, nebál bych se říci, motem obyčejného „západního“ člověka. Čím více se pak rozšiřuje počet platforem, které jsou na reprezentaci založeny (např. facebook, instagram, atd.), tím více se stává podobná problematika „vše pro pohledy druhých“ aktuální. Nejen, že dobré věci musejí být vidět, ono musí být viděno úplně všechno. Už nezáleží takříkajíc na obsahu, ale na sledovanosti. Avšak, domnívat se, že sám předmět prezentace bude této nenasytné touze po pozornosti ušetřen, by byl na druhou stranu omyl. Protože mnoha věcem (a řekl bych, že i samotnému lidskému charakteru), prospívá spíše tiché dozrávání než velkohubá halasnost. Právě snaha o viditelnost za každou cenu devalvuje mnoho věcí, které sami o sobě nesou pozitivní konotace. Vezměte si jen ty davy tvůrců, jejichž potřebou již není tvořit, ale mnohem spíše být při tvorbě obdivován (nebo ještě lépe vůbec netvořit, ale mít pouze umělecké manýry). Jak k takovému umění, které ztratilo cele svoji původní funkci přistupovat? Nebo, abych uvedl ještě jeden příklad, taky se ve vašem okolí množí počty bojovníků za lidská práva, jejichž snaha o pomoc druhým začíná (a často i končí) u pouhého ústního projevu o jejich vlastní solidaritě? Vtipné. ()

Galerie (86)

Zajímavosti (32)

  • Scorsese používal štylistické prvky v snímke tak, aby vytvoril dielo, v ktorom sa zotiera hranica medzi realitou a predstavou, a to nielen pre hlavnú postavu, ale aj pre diváka. (Biopler)
  • Robert De Niro použil antisemitské nadávky směrem k Jerry Lewisovi, aby ho vyburcoval k větší nenávsti při natáčení scény v Langfordově venkovském sídle. (Kulmon)
  • Ve svém monologu říká Rupert Pupkin, že pochází z Cliftonu ve státě New Jersey. To je patrně narážka na alter ego komika Andy Kaufmana - Tony Cliftona, kterému je Pupkin napadně podobný. (Kulmon)

Související novinky

Zemřel legendární komik Jerry Lewis

Zemřel legendární komik Jerry Lewis

21.08.2017

Spojené státy americké v neděli přišly o jednu ze svých největších komediálních ikon. V 91 letech totiž zemřel slavný herec Jerry Lewis, jehož leckdo zná z Poslíčka, Krále komedie nebo Zamilovaného… (více)

Reklama

Reklama