Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Praha třicátých let minulého století. Do nabité tramvaje nastupuje mladá hezká dívka. Rázem upoutá pozornost mládence, který nejen oceňuje dívčin půvab, ale hlavně se snaží nenápadně ukrást její kabelku. A tak se seznamujeme s jednou z hlavních postav filmu Smrt černého krále, s podvodníkem, kapsářem a vůbec podivnou existencí Josefem Kořínkem alias Pépim. Kromě něj je příběh zalidněn dalšími postavičkami z pražské periferie. Ve filmu pochopitelně nechybí ani rozšafný rada Vacátko a jeho nerozluční vyšetřovatelé Brůžek a Bouše. Mají smutnou povinnost - vypátrat vraha inkasisty Krále, jenž byl nalezen mrtev a jenž cestou z banky přišel o sumu, která by mohla zajímat spoustu lidí z jeho okolí... Námětem k filmu se stala povídka "Otec Goriot ze Záběhlic" z knihy povídek Jiřího Marka "Panoptikum hříšných lidí". Vedle představitelů populární pražské mordparty pana Vacátka - Jaroslava Marvana, Josefa Bláhy a Josefa Vinkláře - se ve filmu setkáte s Vlastimilem Brodským, Stanislavem Fišerem, Janou Brejchovou, Josefem Somrem a Antonií Hegerlíkovou. Uslyšíte i několik "staropražských" písniček Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse v interpretaci Věry Nerušilové. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (134)

Tomas_PO 

všechny recenze uživatele

Tieto české kriminálky 70tych rokov sú skvostom spravodlivosti, ľudskosti, džentlmentstva, so skvelým hereckým obsadením. No seriálové diely sú predsa len o poznanie lepšie, ako celovečerné filmy, kde vidieť občasnú stratu 'drivu'. Či skôr naopak, zaujmú len scény s panom Radou, čize famóznym Marvanom a inšpektormi Bláhou a Vinklářom. Ostatné scény sú miestami až podpriemerné. ()

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Z těch čtyř nebo kolika celovečerních příběhů z Panoptika Jiřího Marka se mi tenhle líbí snad nejvíc. Včetně toho překvapivého závěru, v němž se z vraždy vyklube sebevražda skutečného defraudanta a nešťastného člověka Krále. V každém případě je lahůdkou podívat se na krásné herectví dnes už takřka všech zesnulých nebo těžce nemocných herců. Takové v dnešní herecké generaci nenajdeme... K tomu všemu atmosféra prvorepublikové pražské periferie s jejich figurkami a drobnými zlodějíčky, kteří nebyli chytání po vzoru FBI. A žádné výstřely, prosím... ()

Reklama

Tominni 

všechny recenze uživatele

Povedený příběh pátrání po vrahovi inkasisty Krále, těch podezřelých není vůbec málo. Atmosféra hříšných lidí je velmi dobrá, k tomu ještě Kočka ze Záběhlic - to vše nakonec stačí na 4 hvězdičky, přestože tempo je možná až moc pomalé a rada Vacátko se objeví až někdy v půlce, ale vše ostatní šlape dobře. ()

gizi 

všechny recenze uživatele

Všechny filmy s Vacátkem si drží vysoký standard. V případě filmových verzí je děj sice trochu moc dlouhý, ale není to na škodu. V tomto případě byl pro mě začátek cca 30 minut trochu rozpačitý a zdlouhavý, ale poté již vše bylo perfektní. Nádherná je scéna s výborným Čepkem, kdy mění svou výpověď o falešném podpisu. Skvostná hudba Pavla Lišky. Bohužel se ukazuje nešvar českých filmů, kdy herci se nenaučí "hrát" na hudební nástroj - zde v případě Kemra je to až trapné, jak mačká klapky klarinetu úplně mimo melodii a rytmus. Celkově 80-85%. 6.12.10 ()

Šandík 

všechny recenze uživatele

Po přečtení knižní předlohy a po novém shlédnutí ubírám jednu hvězdičku a mám chuť ubrat dvě. Posuny oproti předloze jsou sice pochopitelné. Je to relativně jednoduchá povídka z níž dost dobře nelze udělat celovečerní film, na druhé straně jsou ty posuny většinou k horšímu. Mnohé z nich jsou přitom motivovány snahou po "ideologickém vyostření". Z normální továrny se stane továrna před krachem, z normálních majitelů nezodpovědní defraudanti, ze snahy zjednat spravedlnost vědomí naprosté nespravedlnosti. Svým způsobem je to trochu překvapivě jeden z nejideologičtějších filmů té doby... Škoda. Předloha je výtečná, nesmírně vtipně napsaná a má téměř čapkovský půvab, z něhož ve filmu nezbylo vůbec nic... Celkový dojem: 75% Původní komentář ponechávám níže beze změny: "Osobně si nemyslím, že by to bylo až tak natahované. Zkrátka to není normální detektivka. Prokreslení jednotlivých postaviček je téměř bezchybné, patřičně sychravé a zbytečně nenadlehčované sentimentálními klišé o idylické první republice. Komickou linku dostatečně a přitom velmi jemně a nenuceně zprostředkovává především policejní sbor v čele s radou Vacátkem, břitce pronášejícím skvěle mířené sarkastické poznámky. Scéna notně podroušených postaviček v podání Vlastimila Brodského a Josefa Kemra, vracejících se nad ránem z hospody je snad nejlepším zpracováním tohoto tématu v českém filmu vůbec. Takřka geniální jsou však i mnohá další místa, především skvostné herecké etudy Petra Čepka, o tradičně skvěle hrajícím Marvanovi nemluvě... Zcela subjektivně nejlepší ze všech čtyř celovečeráků." ()

Galerie (9)

Zajímavosti (10)

  • Panelák je v pozadí vidět i při scéně, kdy se Král (Vlastimil Brodský) vrací s penězi a udělá se mu nevolno. V tu chvíli kamera zabere Standu Kopečného (Jaroslav Moučka) a domek. Za domkem vykukuje poměrně velký kus paneláku. (jis)
  • Približne v 35. minúte filmu, keď sa Král, študent, záhradkár a klarinetista vracajú v noci každý domov, je vidieť v diaľke za rodinným domom záhradkára vytŕčajúci veľký kus paneláka. (Gareth_Jones)

Reklama

Reklama