Režie:
Kacuhiro ÓtomoScénář:
Kacuhiro ÓtomoKamera:
Katsuji MisawaHudba:
Šódži JamaširoHrají:
Mami Kojama, Micuo Iwata, Nozomu Sasaki, Teššó Genda, Hiroši Ótake, Issei Futamata, Takeši Kusao, Taró Arakawa, Juriko Fučizaki, Jósuke Akimoto (více)Obsahy(2)
Tokio, červenec 1988. Extra Senzorické Pozorování - místo tajných vládních experimentů, které připravuje aktivizaci atomové bomby, která zapříčiní rozpoutání třetí světové války. 31 let po této katastrofě je svět sice rekonstruovaný, ale krajně nestabilní, jelikož pokračují psychické experimenty: Tokio se změnilo na obrovský megapolis Neo-Tokio. Zde působí i motocyklový gang, vedený Kanedem. Jeden z jeho členů Tetsuo je unesen organizací ESP, která ho zařadí do armády. Kaneda hledá zmizelého přítele. Jeho odysea mu umožní kontakt nejen s revolucionáři a tajnou policií, ale i primárním tajemstvím všeho, zvaným Akira... (Intersonic)
(více)Zajímavosti (29)
Simpsonovi - Zkáza domu Flandersů (1991) (epizoda) (S03E03)
Griffinovi - Král je mrtev (2000) (epizoda) (S02E07)
Stvořitel (2023)
- Gareth Edwards se inspiroval filmy Apokalypsa (1979), Baraka (1992), Blade Runner (1982), Akira (1988), Rain Man (1988), The Hit (1984), ET - Mimozemšťan (1982) a Paper Moon (1973). (HanzoBureshi)
Mutafukaz (2017)
- Mutafukaz vycházejí ze stejnojmenného francouzského komiksu, jehož autor snímek režíroval spolu se Shojiro Nishimim, který zkušenosti sbíral na filmech Akira (1988) či Batman: Gothamský rytíř (2008). Nadupaný vizuál si propůjčuje prvky z japonského anime, inspiruje se graffiti a wrestlingem a odvážně zapojuje i vtipné mezititulky či pacmanovské prvky. (Zdroj: Anifilm)
Matrix (1999)
- Postava Morpheusa (Laurence Fishburne) si vzala za vzor komiksového Sandmana od Neila Gaimana. Akčné scény zas japonské anime snímky Džúbei a umění nindžucu (1993), Akira (1988), Kôkaku Kidôtai (1995). (Zdroj: ČSFD)
Šílený Max: Zběsilá cesta (2015)
- George Miller v roce 2007 po dokončení Happy Feet (2006) zvažoval natočit čtvrtého Šíleného Maxe jako 3D animák. Mel Gibson (původní představitel Maxe) by mohl svoji postavu nadabovat bez ohledu na svůj věk a co se týče designu, měl by Miller naprosto volnou ruku. Animátoři by mohli navrhnout úplně cokoliv. Myšlenka brutálního animovaného filmu ve stylu japonského Akiry (1988) ale nebyla investorům po chuti. (PavelVanekArt)