poster

Cesta

  • anglický

    Walkabout

Drama / Dobrodružný

Velká Británie / Austrálie, 1971, 100 min

Režie:

Nicolas Roeg

Předloha:

James Vance Marshall (kniha)

Scénář:

Edward Bond

Kamera:

Nicolas Roeg

Hudba:

John Barry

Scénografie:

Brian Eatwell
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Pluhy
    ****

    Nemohl jsem uvěřit, že tento snímek vznikl rok po uvedení filmu "Představení". Poetický a pozvolný film s krásnými scenériemi mi připadal ze začátku jako pokračování lvice Elsy :-), avšak postupem času jsem došel k poznání že film nese mnoho poselství. Střet mezi člověkem nepoznamenanou přírodu a civilizací je patrný po celou délku filmu, především díky originálním Roegovo prostřihům. Film ze zlaté éry Roegových filmů mě nepohltil tak jako Bad Timing ale rozhodně si zaslouží obrovské ovace a jistě se jen tak z mé hlavy nevytratí.(9.7.2008)

  • MissJ
    *****

    Poprvé jsem film viděla v raném dětství, kdy na mě silně zapůsobil. Moje cedníková paměť bohužel tenkrát kromě tohoto dojmu vymazala všechny faktické údaje včetně jeho názvu (měla jsem ho spojený se jménem "Cesta", ale pod tímto názvem byl nedohledatelný) a jména režiséra. Od té doby jsem ho několikrát neúspěšně zkoušela hledat, ale až teď jsem ho úplnou náhodou zhlédla podruhé. Zážitek byl znovu neskutečný. Krásná hudba Johna Barryho, v závěru verše A. E. Housmana...vskutku výjimečné dílo.(10.9.2010)

  • classic
    **

    Všetky film od Brita Nicolasa Roega vnímam, ako priemerné, či skôr podpriemerné, a nie je tomu inak ani tentokrát, s anglickými deckami stratenými, kdesi v austrálskej buši, pričom pôvodný zámer ich otca, ktorý bol s nimi, spočíval v tom, že vystreliť im mozgy z hláv, by nebolo na škodu veci, našťastie tento ohavný čin sa nespáchal, a tak mu nezostávalo nič iné, ako si vystreliť vlastný mozog zo sprostej hlavy, s ponechaním si pokrvného potomstva na milosť a nemilosť osudu. Bezmenné postavy dievčaťa a chlapca sa predierajú holým životom, aby po čase stretli austrálskeho domorodého chalana, ktorý sa neskôr obesí, čiže budem mať čo dočinenia, s vskutku podarenou „svätou trojicou” , kde z aktivít čierneho chalaniska by neboli bohvieako nadšení ochrancovia zvierat, s ktorými sa tu robia také veci, až som mal normálne chuť to urobiť režisérovi Roegovi, čo by si zaslúžil poza uši !!! Naozaj hrozný film, ktorý v sebe obsahuje ešte strašnejšie zábery, z ktorých mi bolo na zvracanie ! Aspoň kameru pochválim človeku, ktorý mal na starosti i slovíčko : „AKCIA” !(9.2.2018)

  • JohnMiller
    ***

    Na zadok, ako som podvedome dúfal, ma to neposadilo. ale rozhodne, kontrast medzi povrchnou individualistickou civilizáciou a prirodzenou matkou prírodou, bol veľmi fajn. Neporovnateľne lepšie ako novší pokus o zachytenie podobnej chúlostivej, existenciálnej témy. A to: Into the Wild (2007) Hudba a niektoré, pravdepodobne improvizované kamerové zábery, boli božsky geniálne, to ostatné, bolo remeselne zvládnuté dobre ale moje srdce si to nezískalo a takéto poetické filmy by to robiť mali. Príbeh súrodencov, ktorí sa stratia v Austrálskej buši a natrafia na domorodca, ktorý im po dlhej ceste pomáha prežiť bol tiež slušný. Ide o moje prvé stretnutie s tvorcom menom Nicolas Roeg, a hoci teraz nemám chuť začať po nom pátrať... Určite sa ešte stretneme.(2.7.2016)

  • LeoH
    *****

    Snová připomínka dobrovolně zapomínané přirozenosti – chtěl jsem napsat elegie, ale ono to vlastně není o žalu, ani to nekonstruuje new age teorie, nepřesvědčuje, neobviňuje, jenom konstatuje cosi o naší povaze, litující, ale přesto opouštějící, v zájmu pohodlí a naučených pravidel prchající před změnou i porozuměním. S asociativními střihovými hrátkami, které už od Roega znám z Muže, který spadl na zemi a konvenují mi velice, s obrázky civilizace podbarvenými primárním křikem didgeridoo, který se vrací až v předzávěrečném tanci lásky/smrti, zatímco k putování buší hrají převážně smyčce jak z Tajuplného ostrova nebo se ozývá dlouhovlnné rádio se zvuky celého světa (i čeština – jazyk protinožců – na chvíli problýskne). Vyšel jsem pak ven do noční zahrady, díval se nahoru do listí a bylo mi duševně rozprostřeně.(13.7.2016)

  • - Nakrúcanie začalo v Sydney v roku 1969, potom sa presunulo do divočiny. (classic)

  • - Pro Jennu Agutter bylo nejtěžší natáčení scény, ve které se pomerně dlouho koupe nahá. (Stoka)

  • - Jedno z mnoha rádiových vysílání ve filmu je české. (bery71)