Režie:
Karel ŠpelinaScénář:
Karel BarochKamera:
Václav HanušHudba:
Sláva MachHrají:
Růžena Šlemrová, Hana Vítová, Jiří Steimar, František Krištof-Veselý, Vladimír Pospíšil-Born, Marie Norrová, Betty Kysilková, R. A. Strejka (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Adam Kavalír se vrací z ciziny, aby převzal továrnu po svém otci. Následkem otcova bohémského života je ale podnik zadlužen tak, že Kavalírovi přijdou i o svou vilu a musí si najít podnájem. Paní Trojanová již nestačí na vedení svého lázeňského penzionu, jehož spolumajitelkou je i její rozmarná dcera Eva, a hledá schopného ředitele. Adam se o místo uchází a je přijat. Pod jeho vedením podnik vzkvétá. Eva však není s Adamem spokojena a vyhledává s ním spory. Jednoho dne přijede za Adamem na návštěvu otec. Vydává se za lázeňského hosta a Eva je nadšena jeho elegancí. Otec se spolu s ostatními zúčastní příprav velkého maškarního bálu a okouzlí paní Trojanovou... (ČSFD)
(více)Recenze (19)
V programu psali o tomto filmu, ať si ho nenecháme ujít, protože není reprízován příliš často. Bohužel jsem poslechl a film shlédl. Úvodní zápletka je trapná (panu továrníkovi je celkem jedno, že zkrachoval), postavy nesympatické a to především Hana Vítová. Ničím moc nezaujme, děj je plytký a neubíhá a především postrádá vtip, což je u údajné komedie smutné. Příště popis filmu v programu neposlechnu :-) ()
Nenáročná romantická komedie, která bohužel nenabízí mnoho humoru a vlastně i té romantiky je tam celkem poskrovnu (což je ovšem možná spíše plus). Příběh sice není žádný zázrak, ale chování postav (na rozdíl od některých podobných komedií z té doby) aspoň dává smysl a děj po většinu času celkem odsýpá, Závěr je bohužel hodně rozvláčný a samotné "rozuzlení" zase hrozně zkratkovité - najednou se zjistí, že se vlastně mají rádi a je vymalováno. Osobně bych za největší pozitiva filmu označil svou oblíbenkyni Šlemrovou a skutečnost, že Kryštof-Veselý zde dokázal držet na uzdě své rádobykomediální schopnosti. Zajímavé je rovněž to, že zatímco dnes se pojmem penzion většinou označuje rodinný podniček s dvěma-třemi pokoji pro hosty, v tomto filmu penzion působí téměř jako lasvegaský hotel. ()
Většina prvorepublikových komedií je založena na záměně osob nebo skryté identitě. Pokud se k tomu přidá slušná dávka humoru, ze které je cítit člověčina, k tomu dobré herecké výkony, je na co se dívat. Jinak vznikne jen průměrný film, který nevytrhne ani má oblíbená Růžena Šlemrová. Inu zlá doba válečná. Memento pro Annu Ziegloserovou, kterou v roce 1942 nacisté popravili. Krom Adama a Evy zažila ještě zfilmování svého románu Cácorka. ()
Zkrátka Špelina. Tohle ani navíc není Červená knihovna, všechno je ve filmu prvoplánové a od počátku se dá předpokládat, jak to dopadne. Autorka knihy si musela vzít alespoň malý štěk, aby toto své ubohé dílko povolila natočit... Anebo to bylo naopak. To je jedno, prostě je to velmi slabé a myslím, že i herci se museli při natáčení snímku hodně nudit a hráli jenom z povinnosti a pro žold, nic jiného z jejich výrazu nelze vyčíst. ()
Slabota. Jediný herecký výkon, který za něco stál, bylo podání perfektní a dnes málo doceněné herečky Růženy Šlemrové, která přestože neměla moc co hrát, dokázala, že má talentu více, než zbylé osazenstvo dohromady. Vítová oslní pouze půvabem, herectvím nikoliv (mám na mysli tuto konkrétní roli, v jiných filmech ukázala, že pokud se sejde dobrý scénář s dobrým režisérem, tak zahrát umí). A samotný scénář? Škoda slov, protože ten je práve nějvětší slabinou celého filmu. Myslel jsem, že takové přeslazené blbinky se točily ve třicátých letech. Ale ono ne, točily se i za Němců... ()
Galerie (6)
Photo © Dafafilm
Zajímavosti (5)
- Pro operetního mladokomika Františka Kryštofa-Veselého to byla poslední role v českém filmu. Na Slovensku se již pak psal jako Krišof. (hippyman)
- Ďalší film, ktorý jeho predstaviteľ František Krištof-Veselý po dokončení nevidel. Akurát keď sa po rokoch stretli s Hanou Vítovou, tá sa zmienila, že bola na premiére a film mal vcelku úspech. (Šuplík)
- Filmovalo se v Praze a Luhačovicích. (M.B)
Reklama