Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mladá zdravotní sestra Betsy přijde na jeden z menších ostrovů v karibské oblasti, kde má pečovat o Jessicu, ženu majitele tamních cukrových plantáží Paula Hollanda. Jessica prý trpí jistou formou mentální vady, která vznikla následkem horečky. Prakticky nevnímá nic kolem sebe a spíš než cokoliv jiného připomíná žijící mrtvolu. Betsy se naneštěstí brzy po příchodu zamiluje do Paula a rozhodne se vyléčit pro něj Jessicu za každou cenu, i kdyby měla pomoc přijít ze zdejších voodoo rituálů. (ČSFD.cz)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (40)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Samotnou atmosféru, byť většinou spíše dramatickou, než vyloženě horrorovou, určitě hodnotím jako klad a v rámci žánru je určitě taky příjemnou změnou vidět horror z doby, kdy dnes tolik oblíbený výraz zombie nemusel být ve filmu automaticky spojený jen s nebezpečnými netvory ženoucí se lačnými útoky na živé lidi, ale mohlo jít také o „obyčejnou“ oživlou mrtvolu člověka, zahalenou notným tajemstvím a nacházející se v jakémsi podivně polomtrvém stavu, přesto chodící a vnímající něco ze světa kolem. Ten příběh Jessicy mě v tomto směru od počátku zaujal, celkem dost napínal a těšil jsem se na mysteriózní odhalování záhady, ale způsob, jakým se nakonec vyvíjel v druhé polovině děj, mi moc nesedl a výsledný dojem jsem měl občas spíše průměrný. Může za to asi i přítomnost voodoo magie, což je jeden z těch horrorových motivů, kterému jsem zatím pořád nedokázal přijít na chuť a výjimkou není ani tento film, na kterém mě ty dodnes ceněné scény voodoo rituálů nechaly chladným a neoslovily. Na druhé straně mě tu potěšila v autenticky živém podání slavná americká písnička o rodinném skandálu, která byla později hitem i na Slovensku v podání Jozefa Krištofa (Nervózna família). Celkově pro mě asi více jen pěkná raritka, než plnohodnotný filmový zážitek. [60%] ()

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Hluboký mystický zážitek. Nádherná atmosféra, co by se dala krájet, jak je hustá, a všudypřítomný pocit něčeho zlého, co obestírá celou nešťastnou rodinu Hollandových/Randových, v doprovodu tajemně znějících bubnů z plantáže ve mně zanechaly mimořádný dojem. I ta nejistota, která se filmem táhne do poslední chvíle, jak to vlastně je s těmi zombiemi a voodoo rituály, klidnému sledování filmu moc nepřidá. Nebýt té trošičku otravné milostné linky ve stylu Jany Eyrové, klidně by to bylo na plný počet. Film jsem dokoukal právě teď, takže to nemohu říct s jistotou, ale moc bych se divil, kdyby se mi o tom mrtvolném zombie černochovi s vytřeštěnýma očima a šoupavou chůzí v noci nezdálo. ()

Reklama

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Docela zajímavý snímek z doby, kdy zombie ještě nebyly krvelačné bestie prahnoucí po lidském mase. Voodoo ale není tak úplně mé oblíbené hororové téma a tím je mi tenhle film tak trochu cizí. Určitě stojí za to vidět povedeně natočené voodoo rituály. Zejména ten poslední, ve kterém se protíná hra s panenkou a vražda dívky. Místy působivý a celkem pěkně natočený horor z válečného období. ()

Litsarch 

všechny recenze uživatele

S Tourneurem jsem měl špatné zkušenosti ze snímku Cat People (1942) a víceméně se to potvrdilo. Nemohu upřít zajímavý námět filmu, ani vynikající atmosféru při rituálech, která byla až impozantní. Všechno okolo mě ale víceméně minulo účinkem. Nutno dodat, že dvě poslední scény filmu byly skvělé, ale celkově jsem od snímku tak nějak čekal více. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Pri Tourneurovom I Walked with a Zombie je veľmi zásadný fakt, či naň hľadíte ako za a) melodrámu Hollywoodu 40. rokov s ozvláštňujúcimi prvkami folklórneho woo-doo hororu alebo za b) woo-doo horor s prvkami melodrámy Hollywoodu 40. rokov. Jednoduchá matematika založená na preferencii diváka ale odpadá keď si uvedomíme, že správna možnosť je len jedna - tá prvá. Film otvára voiceover hlavnej hrdinky, charakteristický pre romantickú literatúru 20. storočia a filmové adaptácie z tohto obdobia. Vizuálnej stránke dominuje opojný gotický sloh, charakteristický pre jasne a rovnomerne rozčlenenú výstavbu scény, a závan vzdialenej exotiky spolu so znakmi expresionistických výjavov (hra svetla a tieňov, expresívne herectvo, masky niektorých postáv), ktoré evokujú bohatú knižnú opisnosť. Dominantou sa logicky stáva dôraz na atmosféru, patričnú hudbu, dômyselné využívanie každého políčka čiernobieleho filmu a závan mysticizmu. Expozícia mužských postáv do deja je spojená s romantizujúcimi prvkami, danými ženskou optikou, ktoré zároveň nezjemňujú a neoslabujú pozíciu Betsy ako silnej a odhodlanej postavy, rozhodnutej odhaliť pravdu o praktikách na ostrove. Stret vedy a okultnej mágie je tu podaný veľmi pôsobivo a zaujímavo, pričom si termín zombie vypožičiava z mytológie afrických kmeňov v jeho pôvodnom význame (čo pre filmových divákov jednoducho značí pred Romerovým prispením do formujúceho žánru) a na ploche necelých 70 minút stíha rozvíjať v treťom pláne mimo vzťahového štvoruholníka motív otrokárstva a jeho dôsledkov. Presvedčiví herci sú samozrejmosťou. 80% ()

Galerie (33)

Zajímavosti (5)

  • Sdith Barrett, která ztvárnila matku, byla ve skutečnosti jen o tři roky starší než James Ellison, který hrál jejího mladšího syna Wesleyho, a dokonce pouze o dva roky mladší než Tom Conway, představitel jejího staršího syna Paula. (hladass)
  • Jelikož producent filmu Val Lewton považoval původní scénář za příliš „ošoupaný“, použil jako předlohu román „Jana Eyreová“, na který se v té době již nevztahovala autorská práva. (StrYke)

Reklama

Reklama