Reklama

Reklama

Nude... si muore

  • Itálie Sette vergini per il diavolo (pracovní název) (více)

Obsahy(1)

Do dívčí školy sv. Hildy se sjíždějí učitelé. Na koleji tou dobou přetrvává pouze sedm žákyň, zbytek třídy užívá prázdnin. Spolu s vyučujícími je do ústavu přepravena záhadná truhla se zavražděnou ženou. A jak se brzy ukáže, nezůstane ani zdaleka u jediné oběti šíleného psychopata, který se plíží na zdejších pozemcích… (Blazena)

Recenze (17)

JohnMiller 

všechny recenze uživatele

Starší braček filmu La Residencia. Nebyť trocha znalým Gialla snímku by som považoval za priemernú.. možno ľahko podpriemernú, no na rok 1968 kedy tento žáner iba čakal na svoju kultovosť celkom dobré. Dosť ma zmietol názov filmu: Naked You Die. Myslel som že vždy keď sa nejaká mladá slečna vyzlečie vrah kožených čiernych rukaviciach v tom momente udrie. No nebolo to tak... a hoci sa slečny vyzliekali svoje telá kryli s neuveriteľnou presnosťou. Dokonca aj keď jedno s dievčat padlo mŕtve v tých pár stotinách sekundy sa stačilo zahaliť. Príbeh rozpráva klasickú giallo zápletku o vraždách v Dievčenskej škole, čo je zarážajúce je fakt že dievčat je asi toľko čo učiteľov, ako vždy na pomoc prichádza inšpektor... po čase vraždy pribúdajú a dej sa zamotáva. S tohoto filmu by som vyzdvihol najviac soundtrack... ústredný motív má doslova "gule" !! Dodáva filmu aké také napätie. Koniec samozrejme opäť ako inak prekvapil.. Nechcem spoilovať, ale tá učiteľka ms. Clay mala nenormálne hrubý hlas, no na transvestitu nevyzerala. Celí čas som rozmýšľal pre boha čo to je !!! ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Na začátku je vražda! Dívčí internátní škola je vděčným místem pro masového vraha, i když zdejší vrahovy pohnutky mají zcela jiný záměr. Od jedné vraždy je už jen krůček k dalším. Giallo. Černé rukavice...a jen škrcení, škoda. Dobře, dojde na srp, ale nic velkolepého divák nespatří. Snímek se totiž snaží sázet především na atmosféru, která je v některých scénách příjemně mysteriózní. Tak kupříkladu oblíbený sestup do sklepa... Hlavní postavou je poněkud lehkomyslná Lucille, která, když na to přijde, dokáže svým nezodpovědným chováním poslat kamarádku na smrt. Rozhodně zajímavou postavou je Jill s vykulenýma očima, takové třeštidlo, co si hraje na detektiva. Vraha jsem si tipoval poměrně brzy, byť jsem pak trochu kolísal. Výborná kamera, kompozice, barvy, kontrast a skvělá Saviniho hudba. Úvodní song Nightmare je pomalu jak z bondovky. Nevím, k jaké kopii je zdejší minutáž, já viděl s délkou 98 minut. 3,5* ()

Reklama

Astaroth12 

všechny recenze uživatele

Prvé z čoho som bol trocha mimo bol hlas jednej z učiteliek, bol strašne hrubý, ináč mutovala. Vidieť v príbehu rukopis majstra Bavu. Postavy boli nevýrazné, hlavne v učiteľskom zbore na čele s riaditeľkou, tej chýbala charizma, ako to bolo v La Residenci. Film čerpá námet z viacerých zdrojov, dá sa povedať, že je to taká kludná vykrádačka. Strašne mi vadila postava slečny Clayovej bola ako ojebaná vetrom, chodila po škole ako mátoha aj herecky strašné drevo. Ešte k tým herečkám boli krásne, ale hovno z toho, keď skoro nič neukázali. Ďalšie negatívum vidím vo vraždách, boli všedné a celkom bez krvi a vrah mal toľko možnosti, ale vo výsledku sa to nepretavilo. Tak spracovanie malo veľa chýb, ale aspoň film disponoval hutnou atmosférou, hlavne tie temné priestory ju znásobovali. A je aj predvídateľný, vraha som uhádol skoro hneď na začiatku. Čistý štandard v gialle, na viac tento film nemá. ()

špaček421 

všechny recenze uživatele

Konec šedesátek, takže film má dost odlišnou atmosféru než filmy vzniklé po Argentově zásadním zářezu, který spustil giallo lavinu trvající až do půlky 70. let. Už tu máme scény vražd a vraha v černých rukavicích, tentokrát se ale hlavně škrtí či topí. Škoda jen, že kdo je vrah, jsem poznal, sotva se ta postava objevila. Ne, že bych byl tak geniální, ale Margheriti nám k tomu dá tak jasný návod... No a zhruba v půlce mi došlo, proč vraždí. Doufal jsem, že od téhle poměrně jasné stopy režisér odvede pozornost a překvapí... ne. Stejně mi ale víc vadila rádoby vtipná postava jedné studentky. Jinak je to fajn, trochu humorné, trochu gotické, ale celkově příjemné giallo se sice většinově neznámým obsazením, ale to nevadí. A fajn mezičlánek mezi Bavou a Argentem. ()

raimi 

všechny recenze uživatele

Krásný ranný popartový giallo, vyznačující se barvitou stylizací. Bezstarostná slunná atmosféra dívčí internátní školy v zámeckých kulisách, plná dívčího skotačení, slunění u bazénu, projížděk na koních, listování barevnými magazíny a poslechu šedesátkových hitů z přenosných rádií je narušena tajuplnými vraždami. Feel good pohodička plná krásných koketních děvčat, nočních košilek, bílého prádélka a nočních dostaveníček v úžasné rotundě, které místní osazenstvo přezdívá "pavilon hmyzáků". Ta hravost stylizace, šarmantní dialogový přestřelky, perfektně šlapající dobová hudba, zapamatovatelný charaktery a příběh bez slabých chvilek mně naprosto učarovaly. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (1)

  • Neoprávněně opomíjený thriller, který v mnoha ohledech předběhl svým uzpůsobením moderní „italské slashery“, a to do té míry, že jej lze považovat za již plnokrevné giallo rozvádějící výrazové prostředky raných předchůdců, ať už vzpomeneme na La lama nel corpo (1966), Il dolce corpo di Deborah (1968) či Sei donne per l'assassino (1964) průkopníka Maria Bavy. A byl to právě Bava, který se na předprodukci filmu Nude... si muore podílel, navzdory tomu, že o míře jeho otisku lze kvůli brzkému opuštění výroby pouze spekulovat. Řadou motivů dá naopak tento thriller režiséra Antonia Margheritiho vzpomenout na pozdější výkladní skříň gialli filmů – možná až přespříliš skloňovaného – Daria Argenta, v čele se Suspirií  (1977) či Phenomenou (1985). Záhy nadužívaným hororovým námětem z dívčího internátu thriller předstihnul i takové matadory, k jakým patřil Narciso Ibáñez Serrador (La Residencia, 1969). Od prvních minut snímek předjímá a zhušťuje dekorativní estetiku giallo éry 70. let do fetišistického diadému; od barevného bodového svícení utkvělého v lesku zrcadel přes šmíráckou kameru z pohledu první osoby, členitou architekturu až po groovy hudební skladby – mezi tím vším se plíží fantom v kožených rukavicích, jehož počínání dostředivě ohýbá vypravěčský sloh do té správně překombinované paranoie. (Blazena)

Reklama

Reklama