Obsahy(2)
Penélope Cruz se představí jako slavná a excentrická režisérka, která dostala za úkol natočit ten zaručeně nejlepší film všech dob. Má neomezený rozpočet a velké umělecké ambice, ovšem jejím největším úkolem bude zkrotit své herce v hlavních rolích. Antonio Banderas hraje roli slavné sebestředné filmové hvězdy, zatímco Oscar Martínez ztvární přehnaně uměleckého charakterního herce. Oba jsou už legendami, ale každý je úplně jiný a rozhodně to nejsou kamarádi. Všichni tři spolu vytváří filmovou sestavu snů s velkým talentem a s ještě větším egem. Kdo z nich ale vydrží až do poslední klapky a do premiéry? Pokud si někdo myslel, že filmaři a filmové hvězdy jsou nesnesitelné primadony, komedie Film roku jim dá za pravdu. Penélope Cruz, Antonio Banderas i Oscar Martínez si v ní dělají legraci sami ze sebe, ze svých kolegů i celého filmového světa. (Bontonfilm)
(více)Videa (10)
Recenze (129)
Od svérázné komedie až po konečné znepokojivé psycho. Ale celou dobu skvělá jízda. Ale byl to vlastně doopravdy konec? Kdy vlastně film skutečně konci? A kolikrát je potřeba zopakovat: ,,Dobrý den?´´:-)? V kině mě možná pohltila hlavně taková ta alternativní neotřelá atmosféra okolo, kterou tady vytvořily i zajímavé záběry v různých hodně zajímavých izolovaných prostředích, excelující hlavní herecké trio, originální dialogy a celková nálada. Hrátek se zvukem si asi všimne každý. Některé nevyřečené motivy a myšlenky ve mě ale třeba doznívají ještě teď po zhlédnutí. Tohle je prostě velký souboj eg a ukázka toho, kam až může dojít dráždění a snaha o co největší úměleckou exhibici. Ale zároveň jsem se i zasmál a i ty přímo vyřčené myšlenky stojí za to. Projev Penelopy Cruiz na tiskové konferenci jsem si chtěl hned přetočit, dát znovu a ideálně zapamatovat. Vyznění je jinak nekompromisní, trpké a asi vážně svým způsobem i znepokojivé. Ale já teda můžu říct, že mi tahle podivnůstka sedla, protože to bylo vážně dobré, nikoliv samoúčelné. Po balzámu na duši Amélii byla po týdnu moje návštěva kina úplně jiného a pro mě neprobádaného, ale i tak se z toho vyklubal druhý velký kino zážitek po sobě. ()
Stejně jako u předchozího filmu dvojice Cohn/Duprat El ciudadano ilustre jsou nejvtipnější momenty ukryté v různých výstižných detailech a je velmi pravděpodobné, že se každý bude smát někde jinde. Jasně, scéna, ve které si "nonkonformní herecký intelektuál", který opovrhuje oceněními, předvádí před zrcadlem, jak veřejně odmítá cenu za nejlepšího herce, je k posrání vtipná v samotném svém konceptu, ale vidět ji v takto statickém a akademicky soustředěném filmu působí najednou dost papírově. Za mě však například jakákoli pasáž s Irene Escolar, která zde naprosto přesně vystihuje vysnaženou dceru milionáře, co se snaží být herečkou, je čistý zlato a pořád jsem si během ní vybavoval tiskovky ke Spring Breakers s nudící se manželkou režiséra Rachel Korine, které se nikdy nikdo na nic nezeptal, zatímco se snažila tvářit soustředěně a oduševněle. Ta statičnost a důsledné kompozice tomu filmu ale dávají místy jistou iritující sebedůležitost, ve které to nejvíce sedne právě postavě Oscara Martíneze, protože film vypráví právě jejím jazykem. A zároveň se jí snaží nejvíce vysmívat. Já myslím, že to ale nedělá záměrně. ()
Tohle je satirický pohled na umění jako celek, nejen na filmový průmysl. Nabob se rozhodne investovat do filmu, i když o něm nic neví a prakticky vůbec ho nezajímá. A tak vlastně z povinnosti bujarého kapitálu musí vzniknout mimořádný film. A tenhle film mimořádný je, může se pyšnit naprosto úchvatnou scénografií, která byť je po většinu snímku minimalistická, je obrovská ve své dokonalosti. Nelze, než obdivovat propracovanou mizanscénu, která myslí na každý detail, neopomíjí ani párek třešní upuštěný na podlahu. Herecké výkony ústředního tria jsou též úctyhodné. Osobně bych jen občas více stříhala. ()
Paródia s prvkami satiry o pozadí natáčaní („najlepšieho“) filmu („ever“). Jej najväčším problémom je, že len miestami dokáže chytiť diváka, prípadne jej zakrivené zrkadlo pre jednotlivé „prvky“ filmu (producer, režisér, herci, atď.) funguje len občas. (2-3 lepšie vydarené scény bohužiaľ v tomto konkrétnom prípade nedokážu vyzdvihnúť film na trochu vyššiu úroveň.) Dynamika filmu je až príliš pomalá. Nešťastná udalosť, ktorá vedie k záverečnému vyvrcholeniu, nie je poriadne vypracovaná. Nehovoriac o záveru. Osobné hodnotenie: 68% (**) ()
„Člověk vidí to, čemu rozumí, to čemu nerozumí, to se mu nelíbí.“ // Celé putování filmovou branží a vlastně i životem samotným v jednom filmu, ve Filmu roku, doslova. Koukat na film s vědomím, že není dobrý, ale zároveň ho milovat, nebo nenávidět film u kterého víte jistě, že je naprosto skvělý.... Hrát si na chytráka a vést dlouhý monolog o věcech, který vlastně nedávají smyl, a zároveň vychvalovat do nebes něco, čemu vůbec nerozumíme, jen abychom nevypadali hloupě. A co víc si vlastně od filmu přát?! Upřímný. Vtipný. Tragický. Naivní. Podlý. To všechno zároveň a mnohem víc. Řekni mi 20krát „Dobrý večer“, ale jen jednou to bude správně. 80 % ()
Galerie (35)
Zajímavosti (1)
- Mezi Felixovými (Antonio Banderas) cenami, které Lola (Penélope Cruz) zničí, je také Volpiho pohár pro nejlepšího herce. Ironií je, že Penélope Cruz vyhrála Volpiho pohár pro nejlepší herečku ve filmu Paralelní matky (2021), přičemž oba filmy soutěžily na stejném filmovém festivalu v Benátkách v oficiální soutěži. (peeteno78)
Reklama