Režie:
Šin'ja CukamotoScénář:
Šin'ja CukamotoKamera:
Šin'ja CukamotoHudba:
Čú IšikawaObsahy(1)
Čiernobiely príbeh dvoch mladých mužov, ktorých osudy spojila nešťastná náhoda. Japonský kultový režisér Shinya Tsukamoto vytvoril na základe celkom jednoduchej myšlienky pôsobivý, ale predovšetkým kontroverzný film, v ktorom sa muž začne meniť na kovové monštrum. (Furmi)
Videa (1)
Recenze (338)
Totální uši rvoucí a oči ruku v ruce s duší znepokojující úchylárna, připomínající jakýsi amatérský funny počin nějakejch japonskejch Einstürzende Neubauten, zfetovanejch víc než obvykle. Chvílemi mi to připomínalo tvorbu Troma Entertainment, ovšem bez vtipnejch momentů a s určitě hlubším podtextem, což ocení zejména nadstandardní přemýšlivci. Kromě nadějně vypadajícího začátku oceňuju nezapomenutelnost. Ovšem jestli je to zapamatování hodný dílo, toť otázka. ()
Jedna z nejhorších frází v recenzích je "nedá se to popsat, musí se to zažít". Všechno se přece dá popsat, no ne? Doufám, že jsem to nikdy v žádném komentáři nepoužil. U tohohle snímku ale musím, takže: Tetsuo se nedá popsat, musí se ZAŽÍT! Jiné hodnocení není možné. Nevím, jestli je ten film geniální nebo strašný, jestli je to umění nebo odpad, nevím, jestli bych ho někomu doporučil nebo nedoporučil. Vím jen, že tenhle kafkovsko-lynchovský industriální psycho úlet ze svého podvědomí jen tak nedostanu. Furt to bliká, duní, epileptiky to asi zabije, ale přesto se na to nedá přestat dívat! Hypnotický, šílený, odporný a krásný zážitek. ()
Přestože používá daleko méně expresivnějších a extrémnějších prostředků, je pro mě třeba takový Lynch mnohem více sugestivní. Možná za to tentokrát může i délka, která pouhým a neustálým opakováním výsledný dojem spíš ubíjí. Tím ale v žádném případě nechci říc, že každý filmový fanoušek by si tady nemohl otestovat své divácké hranice! ()
Cukamotov zárez do kultovej sféry. Tetsuo je zmesou všetkého neprístrojného. Voyerizmus, sexuálna perverznosť, deformácia, nechutenstvo, snuff, zabíjanie, Kaiju žáner a iné. Tetsuo je manifestom divnosti a nového postmoderného prístupu. Na starých základoch Japonských tradičných umeleckých filmov, vytvára nekompromisnú, ultradistopickú a strihovo šialenú jazdu, kde absentuje príbeh, vzťahy a myšlienka, ale je to natoľko iné a nechutné, že sa na to dá pozerať len s úplnou fascináciou, alebo znechutením. Kedže mám rád divnosť som celkom potešení, ale paradoxne aj napriek krátkej dĺžke je film natoľko šialený, že sa na malú chvíľu stráca vo vlnách svojej vlastnej geniality. V zásade ale obrovská spokojnosť. A s tým využítím pixilácie mi to strašne pripomína mix ranného Lyncha a Švankmajera. ()
Film hodnotím 3* jen pro hudbu který je parádní(existuje ale mnoho verzí já viděl verzi s Rave hudbou),jinak je to bizarní ne moc dobře natočená konina která mě nebavila. Vlastně jsem spíše poslouchal hudbu a byl na mobilu než abych tohle sledoval. Ale to co jsem pochytil byly jen bizarní scény kde se kamera nezastavila. A ani kdyby mi tu někdo odvyprávěl příběh tak bych nevěděl o co jde. ()
Galerie (16)
Photo © Kaijyu Theater
Zajímavosti (4)
- Významný spisovatel a filmový kritik Stephen Holden z New York Times popsal film jako snímek s hyperkinetickým tempem a divoce zkresleným herectvím, rovněž se zvráceným smyslem pro humor. Dospěl k závěru, že tento film je pouze pro milovníky podivných filmových žánrů a klasické obecenstvo může hodně pobouřit. (Emo-haunter)
- Kyberpunkový horor natočil Cukamoto na 16mm černobílý materiál a původně putoval pouze na videotrh. Postupně se z něj ovšem stala kultovní záležitost a v roce 1992 pronikl dokonce na plátna amerických artových kin. (Zdroj: Letní filmová škola)
- Film odkazuje na společnost, která více a více využívá elektroniku, jenž ji mentálně ničí. (Emo-haunter)
Reklama