Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Běžná selhání sledují jeden den v životě tří žen. Hlavní hrdinky se neznají, ale jejich cesty se v kritických momentech setkají, aby si nezištně pomohly ve chvíli, kdy jejich město postihne tajemná katastrofická událost a výbuchy. Hana je čerstvá vdova, která odmítá truchlit, a navíc právě dnes dostala výpověď. Když se porouchá její čtyřnohý společník, robotický pes Arlo po jejím zesnulém muži, vydá se do obchodního centra nechat ho opravit. Na své cestě potká mladou dívku. Je to Tereza, která utekla z nepovedené oslavy vlastních narozenin a před svou příliš pečující mámou. Ta by za každou cenu chtěla, aby Tereza byla šťastná a perfektní. Což ona prostě není. Obchodní centrum zasáhne silný výbuch, Tereza se dá na útěk a při cestě ven najde na požárním schodišti opuštěného chlapce. Je to David, syn Silvy. Silva pochybuje, jestli je dobrá matka, jestli celý její život dává smysl a v návalu paniky zanechá Davida v dětském koutku. Tajemné exploze začnou sílit, zoufalá Silva musí najít svého syna, rebelující Tereza se smířit se svými rodiči a Hana přijmout svůj zármutek. (Bontonfilm)

(více)

Recenze (87)

Aktuálně.cz (Martin Šrajer)

"Běžná selhání ale nezůstávají u podmanivého vyjádření existenciální úzkosti naší doby, jakkoliv i tím by byly v českém kontextu mimořádné. Skrze příběhy tří žen, okolnostmi donucených vykročit za hranice svých společenských rolí i osobních dramat, se zamýšlejí nad možným východiskem. V souladu s…" více

ČervenýKoberec.cz (Karolina Benešová)

"Komorní snímek je vlastně film o nešťastných hrdinkách, ale není nijak zvlášť depresivní, protože z nich cítíme silnou vůli a touhu bojovat, najít svou cestu k… k čemukoli, co si umanou. Není to však film pro každého, plyne si pomalu a po svém, přestože se v něm najdou dramatické momenty. Je velmi…" více

FFFilm.cz (František Fuka)

"Rozhodně zajímavá snaha o prolnutí nejméně dvou rozdílných žánrů, s kvalitními hereckými výkony a řemeslnou stránkou." více

Filmspot.cz (Jan Varga)

"Mezi mnoha českými dramaty ze současnosti Běžná selhání vynikají nejen svou kvalitou, ale i žánrovým vybočením a začleněním nevtíravého přesahu s ekologickým poselstvím, jenž přispívá k jejich zařazení mezi festivalové filmy evropské úrovně." více

Heroine.cz (Jana Bébarová)

"Je zřejmé, že jedna z největších kvalit filmu spočívá v citlivosti k postavám a symbolech/metaforách, jimiž jejich traumata a bolesti organicky spojuje. Na Terezině nucené oslavě se vznítí fáborky. V dalším segmentu se na stěně rozhoří dřevěný pták – symbol svobody. Jinde začne hořet telefon –…" více

Lidovky.cz (Marcel Kabát)

"Je to jistě zčásti záměr, vyjádřený i v názvu filmu, přesto by o něco významnější a přesvědčivější zápletky snímku asi neublížily. Přesto mají Běžná selhání dobrou šanci utkvět v paměti jako ambiciózní obraz bortících se stereotypů – v životě i ve filmové nabídce." více

MovieZone.cz

"Osudy tří žen se protnou během hrozící globální katastrofy, která všem připomene, co je v životě skutečně důležité a smysluplné. Snímek stojí na chladně dystopické atmosféře a komplexní myšlenky o (nejen) ženském údělu spíše z odstupu nadhazuje, přesto je značně podnětnou a aktuální podívanou." více

Novinky.cz (Věra Míšková)

"Naopak blížící se katastrofu natočila Grosanová výtečně. Jednotlivé zprvu vzdálené výbuchy, zářící měsíc, blikající semafory, zastavený provoz metra, polární záře nad neobyčejně a nesmírně zajímavě snímanou Prahou. Důraz na brutalistní stavby i neobvyklé úhly pohledů jsou zjevně výsledkem…" více

Pinbacker.cz (Michaela Dlouhá)

"Trojitá sonda do duše holky, ženy a paní na pozadí společnosti v rozkladu, co nepřehání a rezonuje obzvlášť s těma z nás, kterým marně opakovali, ať pozorně poslouchaj." více

Slisty.cz (Julie Šafová)

"Specificky ženské příběhy navíc nevytváří univerzální prožitky, se kterými se ztotožní každý. Běžná selhání se o to ale nesnaží. Film nechce vytvořit zobecnitelné svědectví o úzkosti, izolaci nebo konci světa. Namísto toho vytváří komorní případovou studii s důrazem na intimitu, citlivost a snahu v…" více

TotalFilm.cz (Martin Mažári)

"Vítěz režijní ceny z letošních Benátek je minimalistickým mixem mystických výjevů Prahy na sklonku apokalypsy a lidského dramatu tří žen řešících v těchto kulisách své každodenní problémy. Obě roviny přitom film zvládá působivě a důstojně." více

Reklama

Reklama