poster

Adelheid

Drama / Psychologický / Válečný

Československo, 1969, 99 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Fr
    ****

    „DĚLEJTE SI CO CHCETE, HLAVNĚ TO ALE NEBERTE VÁŽNĚ...“ /// Körnerovo sólo pro Vláčila, kterej ve filmový poetice nadrasový lásky, která (pochopitelně) směřuje k tragédii, vyzval k tanci Čepka. Že je Čepek pan herec jsem věděl, ale že dokáže bejt i sympaťák…? Důkaz, že i povídka může mít celovečerní rozměr. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou novelu, kterou v roce 1967 napsal Vladimír Körner, neznám. 2.) Když zkonfiskuju barák, nezajímá mě, kdo všechno má klíče. 3.) Starou jsem koupil za dvě flašky koňaku. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ *(4.2.2016)

  • swamp
    ****

    Vyhořelý voják Viktor přijíždí po válce zpět do své země, kde však nenachází nic jiného, než prázdnotu. Drobnou jiskru naděje pro navození pocitu domova v něm však paradoxně vykřesala jeho německá služka, tehdejší dcera největšího nácka v kraji. I když si k sobě postupně nacházejí cestu, není nic tak černobílé a tento jejich vztah je snad již od počátku odsouzen k záhubě. Vláčilovi se podařilo mistrovsky navodit atmosféru za pomoci hudby a skvělých hereckých výkonů (Čepek a Černá vytvořili neskutečně uvěřitelnou dvojici postav), vše s minimem dialogů - hybateli děje jsou totiž emoce..(31.5.2011)

  • Radek99
    *****

    Baladický příběh ryze vláčilovského střetu z velkého epochálního zlomu, kdy nejen národy, ale i dva hlavní hrdiny rozdělilo propastné zmatení jazyků, životů i lidství samotného. Čepkův bytostný intelektuál zmítající se v existenciálních záchvěvech uprostřed ničeho, mravního i životního prázdna, a Němka čekající na odsun a očekávající osud svých nejbližších, příslušníků poražené nadrasy, se zdánlivě propojí ve vykloubeném řádu doby. Naprostá beznaděj prýštící dle mého z výroku Theodora Adorna ,,Po Osvětimi už nelze psát básně." - po válce už nelze normálně žít...a to ani na straně vítězů, ni poražených...(13.1.2012)

  • Sfinkter
    ****

    Adelheid, služka a jakási zpřízněná duše poručíka Chotovického, který po návratu z války hledá alespoň nějaký smysl svého bytí. Nenachází ho, lidé jsou pro něj cizími bytostmi a německá dívka ho nakonec díky okolnostem doby také opustí..Petr Čepek v další velké roli pod Františkem Vláčilem, beznaděj mu neuvěřitelně sluší.(25.9.2008)

  • dr.fish
    *****

    Emma Černá byla krasavice a v tomto filmu je tak dokonalá, že člověk nemůže přestat myslet na to, že by si to s tím Čepkem hned vyměnil. Ono to tak asi bylo myšleno jako záměr. Pan Vláčil se nebál tnout do tématu povalečného odsunu Němců, kterého se bojí filmaři i dnes. Za to mu patří můj vděk. Jsem rá, když se o tom mluví. A zejména stylem, ketrým je natočen tento film. 100%(25.5.2014)

  • - Režisér i snímek upadli v nemilost normalizačních cenzorů. Film putoval pod zámek a František Vláčil přesídlil do světa dokumentaristiky tehdejších studii Gottwaldov. (Olík)

  • - Film byl v roce 2015 restaurován do digitální podoby. (M.B)

  • - Natáčelo se v zámku Lužec u Vroutek. (Hanussen)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace