Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Úspěšný spisovatel Jan Herold se při jednom večerním posezení ve vinárně, kde se schází umělecká bohéma, seznámí s mladou začínající malířkou Jarmilou Bendovou. Jarmila je v krizi finanční i umělecké, neboť ztratila model pro svůj poslední obraz, bez něhož nemůže uskutečnit výstavu a bez prodeje obrazů na výstavě nebude moci zaplatit dluh panu domácímu. Herold se o jejích problémech dozví a protože se do dívky zamiloval, snaží se jí všemožně pomoci. Jako stařeček jí sedí modelem, aby mohla dokončit obraz, jako věštec postraší pana domácího, aby na ní nevymáhal činži, a u svého nového nakladatele jí zařídí výstavu v prestižní výstavní síni. (NFA)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (44)

Oskar 

všechny recenze uživatele

Malířka Lída Baarová vyhlíží neznámého dobrodince, do kavárny vplouvá Oldřich Nový a pianista laškovně zapreluduje motiv "jen pro ten dnešní den"... :o) Spisovatel Herold je vlastně antitezí Kristiána. Úspěšný, bohatý a sebevědomý muž, který se vydává za žebravého staříka s niněrou, aby užil trochu té legrace a zavděčil se své vyvolené, která touží takového zablešence namalovat. K tomu má další alter-ego, tajemného věštce Karmina, v jehož proroctvích nenápadně trousí indicie své pravé identity a Lída Baarová je sbírá a skládá dohromady... Tomuto málo známému filmu můžete vytknout řadu objektivních nedostatků, ale proč, když vás subjektivně chytne za srdce? Oldřich Nový v nejnezvyklejší (troj)roli své kariéry, luxusní Lída Baarová umazaná od barev a jedna z mála krystalicky čistých romantických komedií, jaké v českém filmu máme. 80% ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Oldřich Nový vo svojej typickej úlohe uhladeného galantného zvodcu, čo už fungovalo mnohokrát, tentoraz funguje o niečo menej. Asi je to trošku aj prekombinovaním deja, prehnanou až nereálnou naivitou postáv, hlavne Lídy Baarovej. Prevleky a zamaskovanie nie sú mojou obľúbenou zápletkou a tak film u mňa príliš nezabodoval ani pri účasti vtedajšej hereckej elity. ()

Reklama

Marthos 

všechny recenze uživatele

Čtyřicátá léta jsou, navzdory době, která rozhodně nebyla tak růžová, jak se z těch mámivých celuloidových obrázků může zdát, vzývána coby zlatý věk české filmové komedie a filmových hvězd. Těmi dozajista byli také Oldřich Nový a Lída Baarová, jejichž popularita v té době kulminovala, a kteří se poprvé na plátně setkali v předchozí Vávrově komedii Dívka v modrém. A protože úspěch plodí úspěch, bylo vcelku jasné, že i jejich další společný film bude výjimečnou záležitostí jak pro diváky, tak pro producenty. Ladislav Brom navíc patřil k blízkým osobním přátelům Lídy Baarové a její angažování do nového filmu lze chápat i jako jakousi nenápadnou přátelskou výpomoc pomluvami pronásledované herečce. Filmová romance mezi mladou, talentovanou malířkou, která touží po úspěchu a uznání, a šlechetným gentlemanem, tajným ctitelem jejího umění i sličné tváře, je ovšem oživena sérií důmyslných převleků v podání Oldřicha Nového, který tu s bravurou, elegancí a vtipem střídá masky šmatlavého dědečka s niněrou a orientálního věštce. Na vlně situační grotesky se potom pohybují herecké výkony dalších protagonistů v čele s báječnou Růženou Šlemrovou, Bedřichem Veverkou, Lálou Peškem, Zitou Kabátovou a Václavem Tréglem v roli nerudného pana domácího. A nelze opomenout ani sochařský ateliér, prozrazující vytrvalý zápas o seberealizaci mladých začínajících umělců, či Kouřícího králíka, bar s vskutku originálním názvem a vzornou obsluhou. A co teprve magické fluidum orientální věštírny a krejčí Láska, který zrovna láskou k bližnímu neoplývá? Společně s Nováčkovým evergreenem Bílé ruce klíč k divácké nesmrtelnosti. ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Zamilovaný Oldřich Nový vyvádí psí kusy, aby získal Lídu Baarovou. Coby dědeček s niněrou je naprosto dokonalý a scéna v níž coby věštec čte z ruky své tetičce nemá chybu stejně jako barová slovní přestřelka "hulváta" Nového a "dotčené" Baarové. Zábavná romantická komedie plná nápadů, bohužel však poněkud nedoceněná. ()

pytlik... 

všechny recenze uživatele

Filmu bych vytkl jen ten název, se kterým se dost dobře nedá souhlasit, neboť většina z miliard tvorů na téhle planetě nemá takové štěstí, aby si je oblíbil neznámý ctitel a zabezpečil jim všechny základní životní potřeby, tj. jídlo, pití, bydlení, cigarety a výstavu v galerii. Na rozdíl od mnohých komentátorů zde se mi líbil i herecký výkon Baarové, který posunuje tuto komedii do vážnější polohy. Ona by se se svým hlasem a projevem perfektně hodila do hlavních rolí nějakých antických tragédií. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (3)

  • Oficiální premiéra se konala v pražském kině Blaník, avšak ještě dříve mohli film spatřit diváci v Chocni, která je rodištěm režiséra Ladislava Broma. (M.B)
  • Roli listonoše si zahrál sám režisér Ladislav Brom. (Teres)
  • Když Herold (Oldřich Nový) vstupuje do klubu „U kouřícího králíka“, kde Jarmila (Lída Baarová) zrovna hledá tajemného muže, o kterém ví pouze to, že měl na ruce prsten ze zeleným broučkem, hrají klavíristé slavnou melodii S. E. Nováčka "Jen pro ten dnešní den", která se v předchozím roce objevila ve filmu Kristian (1939). (ilDivino)

Reklama

Reklama