Režie:
Doug LimanScénář:
Steven KnightKamera:
Remi AdefarasinHudba:
John PowellHrají:
Anne Hathaway, Chiwetel Ejiofor, Ben Stiller, Lucy Boynton, Stephen Merchant, Ben Kingsley, Mindy Kaling, Dulé Hill, Mark Gatiss, Jazmyn Simon (více)Obsahy(2)
Linda (Anne Hathawayová) a Paxton (Chiwetel Ejiofor), kteří se právě rozešli, se ocitli v nepříjemné situaci. Povinná karanténa v době londýnské epidemie koronaviru je nutí i nadále žít pod jednou střechou. Linda, úspěšná marketingová ředitelka, je kvůli novým pracovním povinnostem rozčarovaná z korporátního světa, a kreativec Paxton, který má za sebou kriminální minulost, zůstává bez práce. Zatímco se oba spolubydlící snaží o poklidné soužití, díky poezii a hektolitrům vína v sobě znovu probudí dávno vyhaslou touhu po životě. Nechají se zlákat jedinečnou nabídkou podílet se na riskantní loupeži šperků. Uhrančivá romantická komedie Lockdown sleduje Lindu a Paxtona, kteří se rozhodli vsadit vše na lukrativní příležitost, jež jim může navždy změnit život. (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (75)
Tvorcovia Lockdownu mali kvôli pandémii koronavírusu sťažené podmienky pri natáčaní a tak sa muselo veľa vecí riešiť takpovediac za pochodu. Možno aj preto som mal pocit, že sa pozerám na študentský film, ktorý sa dobrý námet snaží spracovať v rámci veľmi obmedzených možností. Extrémne ma napríklad vyrušovali trhavé zábery z videohovorov natočené priamo v reálnych službách (autori by si mali pozrieť Searching). Som rád, že podstata filmu spočívala v sledovaní zaujímavého vzťahu rozchádzajúcej sa dvojice, ktorá spolu musí žiť počas lockdownu (veľmi dobré herecké výkony oboch hlavných hercov), no vedel by som si predstaviť, že sa pôjde do väčšej hĺbky. Zároveň mi finálna lúpež, ku ktorej to celé smerovalo, prišla hrozne odfláknutá, a nebojím sa napísať, že až priblblá. Lockdown možno čiastočne považovať za vierohodnú dobovú výpoveď, no zároveň je to, žiaľ, ďalší z radu zabudnuteľných filmov, ktoré síce pobavia (vtípek s Edgarom Allanom Poeom ma dostal), no trvácnu hodnotu nemajú. ()
Místy to zvoní celkem blízko domova a pár humorných scén to naservíruje. Jen hlavní dvojice, která hledá ztracenou jiskru během lockdownu, tu luxusní stopáž nedokáže utáhnout. Na "dobový kousek" odehrávající se v průběhu pandemie, je to zatraceně promarněná šance. Nemohl jsem se ubránit pocitu, že by Steven Soderbergh tuhle kombinaci vztahovky a heistu zvládl o dvě třídy lépe. ()
O současném období lze diskutovat z hlediska psychologického, sociologického, biologického, pedagogického, filozofického, sexuologického, zdravotního, sportovního, ekonomického, vlastně možná v podstatě z jakéhokoli, takže filmaři, kteří chtějí tuto dobu uchopit disponují nepřebernou paletou možností. A první významná vlaštovka si spálila křídla a shořela jako papír. Příšerný zážitek, kousal jsem se nudou a posouval stopáž. Kdybych neměl pravidlo, že se vždy dodívám na film, přestože jde o jakoukoli hloupost, tak to vypnu krátce před polovinou. Povedly se asi dva vtipy a naťukla se sem tam nějaká témata, která nás všechny momentálně trápí, ale zbytek je totální katastrofa. Nechápu, proč tu roli Anne vzala... ()
Presne taká píčovina, jak celý lockdown. To je presne ten film, ktorý ti ukáže skutočnosť, ktorú žiješ, len je okolo neho hype, lebo bol natačaný v ťažkých podmienkach. Takéto film tú už ale sú a volajú sa drámy. Výpovedná hodnota rovnaká, ostriháš pri nich ovcu a nič ti nedajú, o nič neprídeš, len tu, pod kamery v najpopulárnejšom obchodnom dome, skúsiš čorknuť diamant a dúfať, že to bude v pohodičke. Ach zlatá prvá vlna. 1 z 5 ()
Lockdown je zatím asi tím nejtypičtějším snímkem této koronavirové doby, ve kterém se setkáváme se všemi reálnými skutečnostmi, se kterými se většina z nás potýkala, tudíž právě lockdownem a vším, co k tomu patřilo. Tvůrci se zde každopádně přímo zaměřili na možná i tu nejčastější věc, a to dopad této krize na partnerský život, kdy ono odříznutí od zbytku světa neustálo spousta a spousta párů, takže tu máme konflikty všeho druhu, hádky, výčitky, vyhrabávání kostlivců ze skříní atd., no a toto vše v podstatě zahrnuje první hodinka filmu. Poté ovšem dojde k dějovému zvratu a tvůrci se v druhé polovině zaměřili na ,,akci,, , ovšem význam slova akce je zde přiměřený k dané situaci, takže za onu akci mám na mysli pohyb mimo bydliště. Kupodivu mě osobně ale více sedla ta úvodní, tedy domácí pasáž, která měla náboj, emoce a vyznívala přesvědčivě, kdežto závěr se zvrhl do takové nějaké rádoby promyšlené a překvapivé podívané, kterou ovšem vzhledem k předcházejícímu dění musím považovat za zcela nevhodnou a myslím, že kdyby se tvůrci zdržovali po celou dobu jen doma, udělali by lépe. Zásadní vliv na působivost celého filmu zde pak má každopádně casting, což je vzhledem k obsahu filmu ale i dost pochopitelné, jelikož je to celé především o postavách a dialozích, a v tomto ohledu nemám problém, Hathaway i Ejiofor jsou výrazní a sympatičtí herci, ale jen tak mimochodem si neodpustím rýpnutí, že zas moc nechápu, proč se tu muselo jednat o smíšený pár, nic tedy proti, ale já v tom vidím od tvůrců zase jen současnou trendovou podlézavost publiku. Tvůrci Lockdownu ale zkrátka jen využili současné situace k natočení lockdownového filmu, a i když se ve výsledku nakonec nejedná o vůbec špatnou podívanou, tak pravdou ale zároveň je i fakt, že je to především jen taková odlehčená dramatická hříčka, než nějaký ambiciózní filmový projekt. ()
Galerie (15)
Zajímavosti (5)
- Do hlavní mužské role byl původně obsazen herec Cillian Murphy, nakonec se postavy zhostil Chiwetel Ejiofor. (Kuzmik)
- Tento snímek je již pátou spoluprací režiséra Douga Limana a skladatele Johna Powella. Jejich předchozí spolupráce spočívali ve filmech: Agent bez minulosti (2002), Mr. & Mrs. Smith (2005), Jumper (2008), Fair Game (2010). (Kuzmik)
- Kompletní natáčení probíhalo během pandemie COVID-19 pouze v rozmezí 18 dnů v Londýně a okolí. (Kuzmik)
Reklama