poster

Allen vs. Farrow (TV seriál)

  • USA

    Allen v. Farrow

Dokumentární / Krimi

USA, 2021, 3 h 58 min (Minutáž: 56–62 min)

Hudba:

Michael Abels
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • M.u.t.t.t.y

    Čtyřhodinová stopáž minisérie je monumentální a dovoluje filmařům rozebrat látku skutečně velmi ostrým skalpelem, dokument se však v jistých tématech neubrání jisté repetetivnosti, zatímco jiná z nich jsou dotčena spíš okrajově. Zajímavé je kroužení okolo Allenova filmařského díla a kariéry pro doplnění jeho portrétu, byť to slouží patrně spíše pro doplnění pro příští generace, neobeznámené s Allenovým dílem. To samotné nejspíš čeká velké přehodnocení, neboť režisérova fixace na mladinké dívky jakožto objekty romantického zájmu řady jeho filmů aktuálně konotují podstatně jinak než před pár dekádami. Tak či onak, tematika (ne)možnosti oddělení umělcova díla od osoby umělce se vynořila nedávno už v kauze Marilyna Mansona, Johny Deppa a dalších, v době #MeToo se tedy nepochybně jedná o podstatnou součást aktuálního kulturního diskurzu. ___ Ačkoliv jde tedy o poměrně jednostranné a přiznaně ne zcela objektivní svědectví, formálně je dokumentární série Allen vs. Farrow poctivou investigativní dokumentařinou, zejména díky kameře, která mluvčím poskytuje dost prostoru pro vypovězení intimní a mnohdy bolavé výpovědi s dostatečným prostorem, aby výsledek zaváněl bulvárním voyeurismem.(24.3.2021)

  • filmfanouch
    ***

    Dal jsem to skoro v kuse, vypil u toho půl láhve vína a teď mi dochází, že tuhle čtyřdílnou sérii vlastně nejsem vůbec schopen rozebrat. I proto, že mě dokumenty, které sází pouze na mluvící hlavy a pár sestavených archivních záběrech fakt přestávají bavit. S tímhle tématem se ale nejspíš jinak pracovat ani nedalo. Lidé se nedále budou divit, že se i v Hollywoodu nachází sexuální predátoři s penisem a nadále si nebudou chtít přiznat, že se něco takového může stát a divit se tomu. Lidé pořád budou hloupý a divit se, že na první pohled sofistikovaný člověk, talentovaný scenárista a režisér může být ve skutečnosti též odporný sexuální predátor. A nadále budou vznikat výpovědné dokumenty z jednoho pohledu, které jsou natočené tak nezajímavě, že by po nich s absencí jmen Allen/Farrow neštěkl ani pes. Už ve svých filmech Allen trávil čas s mladšími herečkami a pokoušel se je svádět, nikdo ovšem pochopitelně nemohl čekat, že je Allen ve skrytu duše ještě větší parchant. Pochopitelně se tato minisérie nemohla vyhnout srovnávání s Leaving Neverland. Rozdíl je ovšem v tom, že na rozdíl od Jackona 85-letý Allen stále žije a jeho výpovědní absence spočívá v tom důvodu, že sám výpověď jako jeho blízcí odmítl. Což jen potvrzuje, že si Farrow, děti a spol. zřejmě nevymysleli pohádky. Háček je jasný - Allenovci si prostě odmítnout přiznat, že že je s jejich filmovým guru něco špatně a jeho hejteři zase budou rochnit blahem. Pro mě osobně nadále zůstanou Allenovy filmy jako Annie Hall nebo Manhattan peckami, přesto ovšem celý skandál okolo Allena prostě na jeho filmy vrhá pochybný stín. S tím jak slabá Allenova tvorba v posledních letech byla mě vlastně ani tolik nemrzí, že už nejspíš nikdy nic nenatočí. Přesto mě mrzí, že jeho filmovou kariéru radši neukončil důchod. Osobně ovšem chápu lidi, kteří Allena nadále brání. Nechtěl bych se dožít dne, kdyby se náhodou ukázalo, že si Leonardo DiCaprio tahal do karavanu nezletilé slečny nebo měl Tom Hanks až příliš dobrý vztah s kluky ze skautů. A odmítal bych si to přiznat i přes existenci více než očividných důkazů. Nicméně Allen vs. Farrow je v mých očích přeci jen lepší než Leaving Neverland.(7.4.2021)

  • Djoker
    ***

    Allen nikoho nelízal a ty pozice taky nesouhlasí. Hysterie kolem dokumentu je úsměvná. Nepřestává mě fascinovat, kolik lidí má problém pochopit, že i mezi úspěšnými umělci se nachází perverzní jedinci. Máslo na hlavě mají však oba povedení rodičové. Allen je úchyl, kterému začne hučet v klacku, jakmile má v dohledu mladé maso. Farrow má zase mesiášský komplex, a kdyby mohla, tak adoptuje všechny volné děti z Afriky i Asie. Přes velkou snahu tvůrců dokument není ve své výpovědi silný. Lynčování Jacksona mělo o dost větší tah na branku a člověk si to mrazení v zádech fakt užil.(24.3.2021)

  • xxmartinxx
    ****

    Respektuju to jako jednostrannou výpověď o tom, co tvůrci věří, že je pravda. Není to přesvědčivý soubor důkazů, ale taky nutno podotknout, že není povinností filmařů chovat se jako před soudem, není jejich povinností předstírat objektivitu a není jejich povinností dávat prostor oběma stranám. Vlastně bych považoval za horší, kdyby cokoliv z toho dělali z pocitu nějaké povinnosti. Samozřejmě by neměli říkat lži, ale jak to mám já posoudit, že jo? Obě strany jsou schopné předat narativ znějící jako pravda, s tím se nedá nic dělat, a já nakonec můžu věřit hlavně intuici. Nejsem ve věcech morálky nějaký hodně velký relativista - nemám problém většinou říct, co považuju za správné a co za špatné. Ale je jasné, že tady nikdy nebudu mít informace k tomu, abych si mohl udělat názor, jehož ukotveností v realitě si můžu být jistý. Můžu vždycky jen někomu věřit... A doufat, že lidi a instituce, co jsou tomu blíž a můžou s tím něco dělat, to udělají. Je to vlastně hrozná situace, protože na jednu stranu chce člověk říct: "Co po mně chcete? Co s tím mám jako dělat, když nemám žádnou možnost opravdu to posoudit?" Jenže jestli jsou ta obvinění pravdivá, tak je adekvátní snažit se za každou cenu upoutat pozornost a vzbudit zájem veřejnosti. Allen vs. Farrow je každopádně velký krok kupředu oproti Leaving Neverland, protože se tu v té jednostranné výpovědi daří nalézt nějaký přesah, smysl a kontext. Čtyři hvězdy jsou možná maličko moc, ale zatím je dám. Tenhle přístup má samozřejmě svoje limity, jako každý přístup, ale taky má svoje pozitiva a má svou autenticitu - autenticitu názoru, který nepředstírá, že není názor.(15.3.2021)

  • klukluka
    ****

    V České republice nejsme schopni docenit skutečnou důležitost tohoto dokumentu. V USA je tato kauza už bezmála třicet let velkým tématem a pravdy by se Američan v té záplavě informací nedohledal. A tady si s tím dal někdo tu práci, že to zbavil balastu. A díky tomu je to znovu přehledný. Je to o tom, jak jeden slavnej pán s výbornou pověstí nedokázal potlačit svůj chtíč. A jak potom lhal a byl zlý, když na něj ukázali prstem. A pak je to i o nás, jak takovým věcem nechceme věřit, protože je měl spáchat někdo, koho máme rádi a chováme k němu úctu. A že bychom to s tou úctou nemuseli přehánět. Je to poučné. Chcete před tím zavírat oči (na ČSFD to má 55 procent)? Já ne. Woody mě hodně zklamal. Vlastně asi vůbec poprvé, ale o to víc.///P.S.: Woodyho filmy nepřijímám bez výhrad, ale jestli se mu něco vážně povedlo, pak je to ten syn, kterýho počal s Miou Farrow. A teď nemyslím jen to, jak hezky se na něj kouká. Ten kluk se nebojí říkat pravdu a to je velká vzácnost. Nebyl to jeho táta, kdo mu kdysi vštípil tuhle schopnost.(18.3.2021)

  • - „Tihle dokumentaristé neměli zájem poznat pravdu. Místo toho strávili roky utajovanou spoluprací s Farrowovými, aby společně poskládali dílo plné lží a pomluv,“ ocitoval slova Woodyho Allena server Hollywood Report. (klukluka)

  • - Tvůrci měli Allena a jeho manželku požádat o vyjádření pouhé dva měsíce před dokončením filmu. Na reakci údajně dostali jen několik dní, což „pochopitelně odmítli“. Podle producentky dokumentu Amy Herdy ale žádost o rozhovor s Allenem zaslali dvakrát už v červnu 2018. Tehdy ovšem z jeho strany žádná odpověď nepřišla. (klukluka)