Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Volným pádem je tragikomický příběh introvertního pokladníka Michala (Robin Ferro), který se zamiluje do dívky z nedalekého květinářství (Beáta Hrnčiříková), plachá povaha mu však nedovolí udělat první krok. Tragikomice Michalova příběhu, kterému osud a společnost stále hází klacky pod nohy, nahrává i svérázný otec (Vladimír Polák) nebo Michalův šéf (Albert Čuba). Volným pádem je ukázka toho, že být empatický, milý a vstřícný nutně neznamená být zároveň úspěšný a oblíbený. (ČSFD)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (64)

Olík 

všechny recenze uživatele

Před samotnou produkcí (viděno na platformě Youtube) mluví majitel ostravského Divadla Mír Albert Čuba o jakémsi jemném nakročení do plné profesionality. No tak to možná jenom díky tomu, že jste měli kameru. Jinak jde o amatéřinu prvního stupně u které vůbec nerozumím, že s její realizací si někdo dal vůbec nějakou práci. Čtyři tygři a především Štěpán Kozub žijí v sebeukáječské představě, že každý jejich pohyb svaluje diváky smíchy na zem. Pánové, není tomu tak. Nevtipná (spíš trapná) směsice absurdních situací, která se snaží pobavit (nedaří se) a v druhé polovině i předat jisté poselství (nedaří se), z níž s jen lehce zašpiněným štítem vychází Robin Ferro……ale i ten by si měl dát pozor, pokud nebude chtít zůstat zavřený ve škatulce podivínů. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

No co si budem povidat, i kdyz ma tohle z produkce divadla Mir ke klasickymu filmu nejbliz, furt je to jen tak napul amaterskej sled scenek. Cimz ale nechci rict, ze by to bylo nejak vyrazne spatny, naopak me to docela prijemne prekvapilo. Prvni pulka je spis komedie s par fajnovejma forama, druha je spis smutna, celkove proste takova klasicka ceska tragikomedie, kde to na zaver tak trochu vysumi do ztracena. Ale nastesti to neni jen dalsi tisica variace na to samy tema s tema samejma hercema. Na hercich to vlastne cely stoji, za me nejlepsi Albert Cuba, i kdyz Kozubovo role byla taky vyzivna. Ohledne Ferra, co si budem povidat, zadnej uzasnej herec to neni, ale tohle mu bylo psany na telo a dava do toho maximum. Takze celkove jsem vlastne docela spokojenej, cekal jsem to daleko horsi, lepsi 3*. ()

Reklama

Lyžař 

všechny recenze uživatele

Divadlo Mir mam hodne rad. Ta parta konecne ukazuje, jak jsme se sami svou pitomosti nechali dostat do koua a osekali jsme sve chovani na “pripustne”. Trocha sprostoty a ulitleho humoru a treba i z “externalit” neboli. No, tohle je ale neco jineho nez divadlo a kratke scenky. Ja mam “najete” veskera videa Miru. No a to mi prave hazelo behem prvni poloviny filmu problemy. Asi jsem cekal neco podobneho. A to neprislo. Az pak mi doslo, ze tady dostanu jiny zpusob zabavy. A ve finale jsem ho i ocenil. Tvorba je to na jednu stranu jednoducha, na druhou stranu je to drama jako blazen. No, at uz jsi Kozub-fan nebo ne, tohle neurazi a z ceskeho uhlu pohledu je to nadstandard. A zaverem musim ocenit i hudbu. Jednoducha, libiva… ()

mira007 

všechny recenze uživatele

Dílo z dílny ostravského Divadla Mír. Dokud tahle parta dělala svoje skeče v krátkometrážních projektech Tři tygři nebo nadprůměrných Skoro na mizině,  vždy platilo, že to má několik výborných geniálních věcí, ale ve větším množství to jde do nezábavného trapna. Takže vystavět na této konstrukci celovečerní film , ikdyž necelých sedmdesát minut nevypadá na celovečerák, tak výsledkem je něco hrozně slabého a i těch vtipných věcí bylo nějak málo a co hůř, mně ten osud hlavního hrdiny přišel melancholicky smutný... což u komedie není trefa do černého. Jedna hvězda za Beatu Hrnčiříkovou. ()

Anet21 

všechny recenze uživatele

⚪Vlastne ani neviem, čo to chcelo byť. K Míru som toho už dosť popísala v komentári k dielu Riško a Fučo, čiže tu to nebudem opakovať, snáď len toľko, že Kozubova práca je zas iba samoúčelná a autoštylizačná záležitosť, akoby si každú postavu v scenári napísal tak, ako by ju sám zahral.⚪ Ferro je ako herec civilný, nie úplne márny, ale zas nepredvádza nič, čo by stálo za reč. Všetky postavy sú len krovie, ktoré tam musí byť, aby dej držal ako-tak pokope, od divnej zákazníčky pri pokladni, cez debilného riaditeľa Čubu (ktorý fakt nevie hrať), až k bezdomovcovi a otcovi hrdinu.⚪Všetky scény chcú byť násilu emotívne, pričom však postavy nepoznáme, nemajú vystavanú žiadnu psychologizáciu, a aj scény, ktoré majú potenciál sú zabité nevhodným záverom (napr. scéna s bezdomovcom, objaví sa v nej asi 10% akejsi hutnejšej atmosféry, no tá je skoro hneď zabitá úplne neadekvátnym smiechom postáv a takto by sme mohli pokračovať.)⚪Ono to celé pôsobí tak, že si v Míre chceli nakrútiť aj niečo vážnejšie, ale potom si nad celý ten koncept sadli a zistili, že sa vlastne boja, že o niečo dramatickejšie by ten ich mainstreamový divák, čo sa smeje len na nadávkach v ostravčine a absurdnom fekálnom humore z Troch tigrov ani nestál a ani by ho to nezaujímalo, a tak do deja pridali absolútne zbytočné pseudovtipné scény s trápnohumorom, aby aj ich bežný divák mal na čo pozerať.⚪A tak to aj vyzerá. Len oni tam všetci tak nejak nechápu, že dadaizmus a avantgarda majú tiež svoje pravidlá a musia mať nejaký zmysel, a že dada fakt nie je dialóg o ničom k ničomu, ktorý v sebe nemá žiadny druhý významový plán a obsahuje len ,,trapno-skoro-imprivizáciu," navyše ešte podtrhnutú fekálnym alebo primitívnym humorom typu: syn pozerá a otec sexuje s milenkou, syn pozerá a otec má orálny sex s milenkou, niekto si oholí chlpy z rozkroku do pohára a podobne.⚪ Scenáristicky je to tiež nešťastné, keďže sa veľmi zle pracuje s načasovaním, niektoré scény by mali byť použité neskôr, aby aspoň z 1% dokázali vyvolať akúsi emóciu, teraz myslím hlavne prvú scénu s bezdomovcom, tá mala byť vyslovene až niekde nakonci, kde by dávalo to zblíženie aspoň o trochu väčší zmysel. Niektoré scény sú úplne zbytočné a ako som spomínala, na vyplnenie času a zasýtenie aj jednoduchších fanúšikov (ezokozub, čubariaditeľ, sexscény) a záver, tak to už nie je ani absurdné, ani primitívne, to je hlavne debilné, keďže Kozub očividne ani len netuší, ako funguje právny, resp. sociálny systém a zákon o deťoch a ich adopcii, aj keď sú geneticky vaše a nie, naozaj tak ako je to tam zobrazené to nefunguje.⚪Jedna hviezdička za zaujímavú hudbu a pesničkový doprovod, inak je to režijná a scenáristická ,,ptákovina" bez ladu a skladu, ktorá pripomína diela wattpad autoriek, ktoré do svojho fanfiction dielka na 100 stranách natlačia veľmi zlou štylistikou všetky možné klišé a archetypy a myslia si, akú úžasnú vec napísali. Verím, že aj Kozub si to myslí, no veď akože, myslieť si to môže. Akurát, že tamto nie je ani komédia, ani tragi, ono to nemá žáner. Alebo má, dosť sa to ponáša na také lacné ,,študentské" filmy youtuberov.⚪ () (méně) (více)

Zajímavosti (5)

  • Štěpán Kozub do svého scénáře přidal mnoho vlastních životních zážitků a nespokojenost s tím, jak spolu mnohdy lidé (ne)komunikují. (SONY_)
  • Film měl být původně uveden klasicky v kinech, ale kvůli pandemii covid-19 byl film nejprve dostupný na platformě MirPlay.cz, kterou vytvořilo ostravské Divadlo Mír. (SONY_)
  • Albert Čuba (Cyril) prohlásil, že díky filmařským postupům, které byly použity, šlo o jemné nakročení do plné profesionality. (Olík)

Reklama

Reklama