Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Akční
  • Krátkometrážní

Recenze (1 262)

plakát

Bobovy burgery ve filmu (2022) 

Mám z toho pocit jako bych právě viděl něco, co je jen delší epizoda seriálu. Bohužel se díky tomu rozmělňuje humor, který tam je, ale mohlo ho klidně být i víc. Příběhově je to klasika, která ale drží kvalitu dílů seriálu, každé z Belcherovic dětí dostalo samostatnou lekci (a my se dozvěděli o původu čapky Louise!) a vzato kolem a kolem film zahřeje u srdce. Písničkově to u mě celkově selhává. Vím moc dobře, že BB umějí kvalitní písně (aktuální top bych asi řekl The Bleaken is Coming, The Right Number of Boys a Stayin' Up Till Midnight), tak jsem je čekal kvalitu i zde. Bohužel písně jsem téměř ihned po konci filmu zapomněl (napadá mě pouze Lucky Ducks). Co neselhává je však vizuální stránka věci - zde je rozpočet skutečně dobře vidět (no pun intended), ať už se jedná o scény plné pastelových barev a všelijakých detailů, kreativní úhly "kamery" nebo animace postav (znovu na paměti vyvstane Lucky Ducks nebo také závěrečné titulky).

plakát

U2: Stay (Faraway, So Close!) (1993) (hudební videoklip) 

Krásně zachycená cesta noční hromadnou dopravou včetně intra, což se hezky doplňuje s textem písně. Kapela kdesi na sídlišti dává vzpomenout na chvíli, kdy čeští U2 POPTARTS zahráli s U2 Angel of Harlem. Komicky však právě zde je tématika andělů daleko víc znát, někdy více, někdy méně. Písni jako takové těžko něco vytknout - i když je deska Zooropa ne vždy na vrcholech žebříčků, tak Stay (Faraway, So Close!) se drží stále v myslích lidí a setlistech U2.

plakát

Srdcerváči (2022) (seriál) 

Drobná vsuvka na začátek: Psal se rok 2018 a já čirou náhodou na YouTube narazil na přenos jakési mně neznámé kapely zvané Chvrches. Tu jsem si rychle oblíbil, ale chtěl bych vypíchnout jeden moment z onoho koncertu CHVRCHES: Live at House of Vans a to konkrétně právě "drop" v Clearest Blue, kde evidentně NĚKDO přidal na hlasitosti (je to znát i v tom, že po pár vteřinách hlasitost mírně klesá). A právě podobně umocněný zážitek poskytuje i Heartstopper. Napsal bych, že to je dle mého nejlepší použití Chvrches písně v něčem, co jsem viděl, ale vzhledem k tomu, že kromě Heartstoppera jsem slyšel pouze Warning Call v Mirror's Edge a Science/Visions v The 100, tak to moc na váze nepřidá. Co by mohlo přidat na váze je roztomilá romance hlavní dvojice. To bohužel stále není samozřejmostí, takže to v někom vyvolává reakce smutku a závisti. Ve mně to vyvolává reakce radosti, neboť bych z celého svého srdce přál lidem (těm, co to chtějí - myslím na vás, aroace-coded Isaacu a Tori) mít to, co mají Charlie a Nick a myslím si, že tento seriál je správný krok - krok, který ukazuje kvalitní a širokou LGBTQ+ reprezentaci jako normální součást života, aniž by z ní byla cítit pachuť panderingu nebo marketingu, neomezuje se na délku celovečerního filmu a je (v poměru s jinými počiny) celkem drama-free, přesto však drama v ní není odfláknuté. Už jsem zmínil Charlieho, Nicka a Isaaca, za zmínku, ale stojí celý ansámbl - páry Tao/Elle a Tara/Darcy, sestra Charlieho Tori, ale i dospělé osazenstvo (velké plus za krásnou reakci od Olivie Colman na coming out). Třešničkou na dortu pak pro mě byly příjemné "komiksové" kreslené efekty a edit, takže to ve výsledku nebylo jen o kameře a hercích.

plakát

Thor: Temný svět (2013) 

Platí to samé jako první Thor - pro romantické duše je tu romance Jane Foster/Natalie Portman s Thorem/Chrisem Hemsworthem. Pro bojovné duše jsou tu souboje v čele s Thorem ale i jinými. Politické duše bohužel lehce ostrouhaly, estetické duše se musí spokojit s tím, co bylo. Bonus dostávají duše se smyslem pro humor, kde na celé čáře dominuje Loki (a v jednu chvíli i věšák na kabáty). Antibonus dostávají lidé, kteří se těšili na nějaké větší seznamování Jane Foster/Natalie Portman (čož je astrofyzička!) s Asgardem a na nějakého nového komplexního záporáka. Díky bohům za Lokiho.

plakát

Scooby-Doo (2002) 

Tak trochu produkt svého času (vzpomněl jsem si ze stejného období i na Jesus Christ Superstar). Zároveň je to ale hezká připomínka klasických starých Scooby-Doo kresleňáků s příjemnou dávkou sebeparodie, věrnosti k originálu, ale i s určitou dávkou trapnosti. Freddie Prinze Jr. zábavný, Sarah Michelle Gellar typicky správně Buffy-ovská, Linda Cardellini taky zábavné, Matthew Lillard občas otravný. CGI zkousnutelné. Zcela chápu, proč do toho James Gunn šel a jsem za to rád, že do toho šel.

plakát

Metaloví lordi (2022) 

Oddychovka napsaná nechvalně proslulým D.B. Weissem (díky závěru Game of Thrones), který k tomu dokonce zlanařil i např. skladatele Ramina Djawadiho, se dobře poslouchá, ale dějově je to mírné zklamání. Film ví, jak si dělat srandu z různých klišé, na straně druhé nám ale láduje scénu po scéně s Hunterem, jehož chování (jakkoliv pochopitelné) mi přišlo spíše otravné. Poslední hřebíček do rakve tomu zasadilo to, že film na začátku láká na silně muzikálovou produkci na styl School of Rock nebo Tenacious D, ale po tréninkové/poslouchací montáži to šlo na dobu stranou, zejména pak kapelové nasazení celého tria, které si film šetří až do samého závěru, což mi přišlo jako škoda a promarněný potenciál. Jakožto coming-of-age pro náctileté bubeníky milující tvrdší hudbu a holky to však je hezký wish-fullfilment.

plakát

Cesta kolem světa za 80 dní (2021) (seriál) 

Před časem mi zčistajasna na YouTube přistál trailer na tento seriál. Dlouho po odvysílání. Řka "to by mohlo být zajímavé" po dokoukání traileru jsem žil svůj život dál bez koukání. Narazil jsem po čase na zlomový tumblr příspěvek popisující seriál slovy: "Vážně, Around the World in 80 Days má všechno. Rozkošnou romanci lidí různých ras. Zdravý, platonický vztah mezi mužem a ženou. Šikanující lidé dostanou, co si zaslouží. Docenění cizích kultur. Bývalí a bývalky loučící se v dobrém bez záště. Ansámbl, který se neskládá jen z těch samých pěti BBC herců jako obvykle. Kritika kolonialismu britského impéria. Nafukovací balón. Vynikající výkony od všech herců a hereček. Soundtrack od Hanse Zimmera. Emocionálně zranitelný David Tennant s rozepnutou košilí." Bylo také fajn vidět motivaci složenou z něčeho jiného než z romantické lásky. Ale romantici smutnit nemusí, lásky je tam i tak dost. Nejen v příběhu, ale i v tom, jak seriál byl vytvořen. Celkově bych řekl, že seriálu prospěla volba koprodukce několika zemí, vše je hezky uvěřitelné (pominu-li naprosto Hollywoodský závěr).

plakát

Thor (2011) 

Pro romantické duše je tu romance Jane Foster/Natalie Portman s Thorem/Chrisem Hemsworthem. Pro bojovné duše jsou tu souboje v čele s Thorem. Pro politické duše jsou tu pletichy s vládnutím a válkou na Asgardu (určitě by se dala najít nějaká paralela Kenneth Branagh/William Shakespeare). Pro estetické duše tu máme kontrast fantaskních zemí Asgard a Jotunheim a hnědé Ameriky. Kvalitou (nebo možná nekvalitou?) scénáře pro mě bylo, že jsem fandil spíše záporákům, dovedl se vžít do jejich motivací.

plakát

Jak jsem poznala tvého otce (2022) (seriál) 

How I Met Your Mother mám nakoukáno, takže bych měl být cílovka. Nebo možná ne. Oproti HIMYM v HIMYF převažuje vztahové drama nad vtipy (původní HIMYM tento poměr umělo držet lépe vyváženě). Jinak je to téměř to samé, ne lepší, ne horší, to samé. Téměř, protože oproti HIMYM máme v hlavní roli... vlastně tu samou postavu, pouze prohodili pohlaví a zesvětlili barvu vlasů. Což nemusí být nutně na škodu, ale trocha invence by taky neuškodila, ať už co do vizuální podoby nebo charakteru (zde jsem si vzpomněl na Leslie Knope z Parks and Recreation, která původně byla kopií Michaela Scotta z The Office. Podobně Michale Schur měl i hlavní hrdiny v dalších pořadech Brooklyn Nine-Nine a The Good Place. Z nedávné doby bych také mohl uvést porovnání pořadů Justina Spitzera Superstore a American Auto) Vedlejší postavy byly super (zejména mě bavily příběhy Tien Tran jakožto Ellen), je vidět poučení ze seriálů jako právě HIMYM nebo Seinfeld nebo Přátelé nebo Girls, a to že New York je plný lidí různých ras, sexualit, atd. a že některé scény z pořadů minulých let už mohou být (a v některých případech jsou) vyčpělé nebo překonané.

plakát

American Auto (2021) (seriál) 

Superstore od Justina Spitzera skončil krásně, tento pořad začíná zatím průměrně (ačkoliv mnoho seriálů mělo první (někdy i druhou) řadu slabší). AA má silný potenciál, určitě lze přitlačit na pilu třeba při kontaktu s veřejností (Superstore a jeho zákazníci to měli zmáknuté) a ubrat na cringe/second-hand embarassement faktoru (s tím se Superstore taky občas pral). Pestrá paleta postav kde se to občas mihne známou tváří, občas sympatické neznámé tváře, ale nikdy nikdo nepříjemný. Díky různorodým pracovním pozicím má každá postava šanci zazářit osobitým způsobem. Velká škoda, že to skutečně nejkvalitnější si seriál (zatím) schoval pouze na konec první série. Je tedy fajn, že nezůstane pouze u té první.