Recenze (297)
Gerry (2002)
Stavba filmu nie je založená na príbehu a absentuje tu nejaké spoznávanie sa s postavami alebo motívmi ich konania, ale asociácia funguje dokonale. Veľa otázok a žiadne odpovede, tak to je výsledok filmu. Strohá strihová montáž, pomalá kamera, ktorá mi pri snímaní velkého celku otvárala ústa a nevedel som sa nabažiť tou prírodou. K tomu pomalá klavírna hudba robila z filmu čistú katarziu. Film som videl už asi 4 krát a vždy je to pre mňa transcendentálny zážitok.
Mama (2013)
Hviezda dole za záver ako z Harryho Pottera.
Dozvuky (2012)
FEBIOFEST 2013, Bratislava. Józef sa vracia z USA po 20 rokoch do rodnej dediny v Poľsku, aby navštívil svojho brata Franciszka, ktorému odišla žena s deťmi do USA. Józef príchádza za svojím bratom aby zistil prečo ho žena opustila a zisťuje, že jeho mladší brat kradne a skupuje židovské náhrobné kamene, ktoré sú roztrúsené po dedine. Niektoré sú zabetónované v ceste, studni atď. Z Franciszka sa stal štvanec a lovná zver pre obyvateľov dediny. Po zatiahnutí Józefa do tejto hry prichádzajú ďalšie skutočnosti o temnej minulosti dediny. Je veľa snímkov, kde sú zobrazené nemecké a sovietské vojská ako tyranizujú ľudí, ale Pokłosie poukazuje, že zlo je aj tam kde by to nikto nečakal. Film, ktorý si nedáva servítku pred ústa a poukazuje na zverstvá, ktoré sa diali počas druhej svetovej vojny. Veľmi emotívny a silný film.
Vinou lásky (2011)
Niečo medzi drámou, hororom a ultra soft pornom. Vizuálne dokonalé dielo aj čo sa týka hereckého obsadenia. Hlavná postava Izumi ako žena dvoch tvári. Prvá osoba je prsnatá žena v domácnosti, ktorá sa dokonale stará o svojho manžela. Tá druhá je prsnatá nymfomanka, ktorá podáva zaujímavé výkony v posteli. Ako tu už niektorí načrtli minutáž by som ja osobne neskracoval, lebo pre mňa film nemal úpadok deja.
Vánoční teror (1989)
Úchylný Santa vs. 11 ročný Thomas a asi 90 ročný starý otec sú hlavné postavy vo filme plnom: akcie, napätia, vianočnej atmosféry a technológie z 80 rokov.
Pörgés (2005)
Toho chlapa začínam milovať. Hudobný doprovod mi trochu pripomínal kraťas od D. Lyncha - Lady Blue Shanghai.
Mléčná dráha (2007)
Relaxovanie. . .
Tokio! (2008)
Nerád hodnotím poviedkové filmy ako celok, tak sa budem snažiť okomentovať to zvlášť. INTERIOR DESIGN - Ničím až tak zaujímavý príbeh so štipkou surrealizmu v podaní premeny ženy v...- 3*. MERDE - Už som mal tú česť sa stretnúť s postavou Denisa Lavanta požierajúcu kvety a všetko nepožívateľné v artovom filme Holy Motors a tak ako ma Leos Carax nedostal v HM, tak ani v poviedke v TOKIO - 2*. SHAKING TOKYO - Určite najzaujímavejšia poviedka, ktorá zachraňuje celý film. Pekne rozprávaný príbeh muža, ktorý kvôli žene opúšťa svoj dom po 11 rokoch. Natočené veľmi štýlovo a dávam 4*.
Dealer (2004)
Veľmi som sa tešil na tento film a to hlavne preto, lebo veľa užívateľov prirovnáva film k tvorbe B. Tarra a A. Tarkovského. Už vstup do filmu zvláštnymi titulkami a úvodnou scénou mi vyrazil dych a potvrdil mi, že to bude moja šálka kávy. Pomalé tempo, fantastická kamera, ťažká atmosféra a počas celého filmu depresívna hudba a zvuky. Pri niektorých scénach som mal pocit akoby som si šľahol aj ja. Dokonalé...
Outer Space (1999)
Hypnotická facka....