Recenze (1 157)
Armáda lupičů (2021)
Svěží, zábavnej a svižnej heist, kterej do "Army vesmíru" zapadá až překvapivě dobře.
Půlnoční mše (2021) (seriál)
Zjevení z hlubin modrých čísel a pro mě osobně s největší pravděpodobností seriál roku. Filosoficko-teologickej horor balancující na hranici pocty (Stoker-King) a reflexe krize křesťanských hodnot umně si hrající s biblickou symbolikou a alegorií. Pomalejší rozjezd, kterej ale, jak už tomu u Flanagana bývá, má svůj důvod a každá scéna v závěru tak hraje svojí roli. Skvělej Nick Cave... teda, pardon, Hamish Linklater... famózně vybroušenej scénář (konzervativní fanoušci popkornu nechť ať opět čtou "nudnej") a jeden ze soundtracků roku. Závěr třetí epizody se u mně jednoznačně zapsal jako jedna ze seriálových pasáží, který nejspíš nikdy nezapomenu.
Duna (2021)
Obdivuhodné mistrovské dílo.
Hra na oliheň (2021) (seriál)
Aneb jak mainstream-fandom objevil ve 21. století Ameriku. Kupodivu (na Koreu) až nečekaně konvenční reflexe kapitalismu a role lidské morálky a svědomí v něm. Pěkně natočené, pěkně zahrané a někdy i pěkně symbolické. Není to ale nic, co by přineslo do žánru nic moc nového (španělské El Hoyo mi v tomto směru přišlo poněkud výmluvnější, odvážnější a sympatičtější). Eric Berne by při sledování tohohle seriálu ale určitě měl žně.
Free Guy: Hra na hrdinu (2021)
Ve své podstatě sympatická, ale kromě pár povedených fan-boy gagů v zásadě ničím nevyčnívající trumanshow-readyplayerone-tronovina, kde celkově zajímavej vizuál střídá v některých scénách tragická CGI (Duda zrovna namysli nemám). Pro mě naprosto nepřekousnutelně otravná hlavní postava to bohužel hrozně sráží a byť ústřední "love-story" koncept (ať už je originální či neoriginální jak chce) je příjemnej, v závěru tak nějak vyvrcholí a je fuč, aniž by zanechal něco hlubšího.
Quo vadis, Aida? (2020)
Suverénně největší depka od HBO Černobylu.
Cry Macho (2021)
Sympatická road-movie s hodně fajnovou hlavní dvojkou, kohoutem a příjemným Eastwoodovským humorem. Ač se všichni snaží jak to jde, celý to ale bohužel působí až moc béčkově a levně, scénář je někdy hrozně plytkej a pitoreskní a chybí tomu větší punch. Clint je ale i ve svých devadesátkách stále bad-ass.
Voyeuři (2021)
Sympatická ero-thrillerovina, který ale chybí výraznější, odvážnější a osobitější styl, trošku vypiplanější scénář (byť základní uzlovatost je hodně fajn) a míň "teen" vibů.
Zhoubné zlo (2021)
Mistr to zase dokázal. Zrovna v době, kdy jsem si říkal, že už mě žádnej horor delší dobu vysloveně nepřekvapil a nepřinutil mě cejtit ten kvalitní pocit hororovýho rozrušení, zjeví se tenhle pán se jménem Wan, v ruce má ovocnej přístroj na jehož obrazovce je jeho novej film a řekne: "Čum."
Nový papež (2020) (seriál)
"The world once again confirms it has no use for poetry. But I am not the world. That is not me."