Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Dokumentární
  • Krátkometrážní
  • Krimi

Pořady (6)

Vysílá studio A

Vysílá studio A (1964)

Jeden z nejúspěšnějších televizních pořadů šedesátých let má na svědomí osvědčená scénáristická dvojice Vašta & Vostřel, kteří se do povědomí diváků zapsali o něco málo později i seriálem o řezníku Rudolfovi. Studio A, inscenované coby zábavná reportáž v podání neodolatelného Karla Štědrého, propojilo nejrůznější prostředí s tvářemi populárních zpěváků a zpěvaček. Tyto drobné videoklipy ovšem dodnes překypují humorem, fantazií a bezprostředností – viz. Návštěva v divadle Rokoko či epizoda z vojenského cvičiště.

Hovory H

Hovory H (1968)

Horníčkův kultivovaný a především inteligentní humor vpadl na televizní obrazovky doslova znenadání a přestože neměl dlouhého trvání, patří dodnes k nedostižným vrcholům televizní zábavy.

Komik a jeho svět

Komik a jeho svět (1979)

Populárně naučnou formou pojatý rozsáhlý dokumentární cyklus, který tehdejším divákům - filmovým fanouškům - přiblížil řadu českých i světových komiků v zajímavých prostřizích a variacích, báječně kombinoval jednotlivé kapitoly široké škály filmového humoru a navíc akceptoval i existenci režimem nepodporovaných osobností. Průvodcovské slovo Milana Neděly se stalo nedílným logem pořadu pro několik desetiletí a je skutečně škoda, že ani později tento svébytný typ umělce nenašel viditelnějšího uplatnění. Jakýmsi volným pokračováním měl být i obdobný cyklus Úsměvy českého filmu, který však zdaleka nedosahuje kvalit svého předchůdce. Šance na reprízy jednotlivých dílů jsou ale takřka beznadějné.

Úsměvy českého filmu

Úsměvy českého filmu (1995)

Malý televizní lexikon filmových komiků pionýrských i bezprostředně následujících období naší kinematografie otevírá širokou paletu českého filmového humoru, jimiž nás v minulých dekádách obdarovávali ti nejlepší z nejlepších. Defilé hereckých medailonů nejvýznamnějších osobností zastává formu uceleného encyklopedického hesla, tvořeného zčásti také nenásilným a cimrmanovsky didaktickým přístupem Zdeňka Svěráka v roli svébytného komentátora. Nic nechybí a nic nepřebývá. Formát talk-show, v němž Svěráka nahradil Jaromír Hanzlík už bohužel postrádá původní záměr a postupem let se z pořadu pomalu vytrácí i souvislosti.

Na plovárně

Na plovárně (1998)

Neobyčejné rozhovory s neobyčejnými lidmi. Volba Marka Ebena do role průvodce se zdá být takřka jednomyslnou. Pořad, který si diváckou pozornost získává i po letech své existence.