Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární
  • Dobrodružný

Recenze (4 336)

plakát

Judea a Řím: Fatální konflikt (2018) (seriál) 

Velmi pěkně udělaný dokument. Trochu mi tam neseděly ty jednoduché animace, ale zase to bylo něčím jinačí. Nejvíce mne bavila ta část, kde Iosephus Flavius zradí. Zvláštní, vždycky jsem si myslel, že podle jména byl Říman. Někdy se holt musí stát takové události aby historie získala důležité pisatele a svědky velkých dějinných událostí, kterými potlačení židovského povstání a dobytí Jeruzaléma bezpochyby bylo. Budiž to ponaučením dnešním civilizacím a národům, že se fakt nevyplácí zaútočit na silnějšího spoléhajíc, že se přidá Bůh a celé to dokončí. Tak trochu mi to připomíná dnešní ruSSko. Dostat se do šarvátky s mocným Římem a jeho nejlepší armádou na světě fakt nebylo moudré a přivolalo to na Židy jen zkázu a utrpení. Ačkoliv v rámci edice antická knihovna mám lecos v doma, Válka židovská mi tam chyběla. Ke svému zděšení jsem zjistil, že ta dvojdílná od Academie je i v antíkách do mrtě rozebraná a těžko sehnatelná. Naštěstí jsem měl kliku a sehnal ji.  A tak se těším na autentické vyprávění Iosepha Flafia, který měl vize od samotného Boha a popsal krvavé události tak jak se staly v roce 70 n.l.  * * * *

plakát

Pád letu A800 (2021) 

Až neočekávaně povedený thriller. Pokud rádi sledujete seriál, který ukazuje jak se vyšetřují letecká neštěstí a jejich příčiny - Letecké katastrofy, tak tohle se vám bude rozhodně líbit. Hlavně první půlka filmu je svělá. Konec mi přišel už poněkud překombinovaný, ale zase to mělo správné napětí. Docela mne bavily ty rozporuplné myšlenky hlavního hrdiny. Na kolik je to všechno skutečnost a co už si sugeruji? Pokud pracujete se záznamem z černé skříňky, filtrujete různé jeho části a ruchy, můžete nalézt v záznamu lecos. Ale lze se o to jisto jistě opřít? Opřít natolik aby mohl padnout verdikt proč se zřítilo letadlo s 300 cestujícími na palubě? Neočekávaně povedená záležitost. Dávám za 4 zvukové záznamy z černé skříňky a opravdu důsledně až zase někam poletím na dovču přepnu hodinky i mobil na režim - letadlo .-) . Mimochodem, komu praktiky ve filmu přijdou přitažené za vlasy, dovolím si připomenou kauzu Boeingu 737 MAX-8... Tím ovšem nechci nikoho děsit a všem přeji nádhernou letní leteckou dovolenou někde u moře!  * * * *

plakát

Volha - HULIZA (2023) (epizoda) 

Hlavní aktéry již známe, takže dvojka se hned rozjíždí správným tempem. Opět je to koncentrát, nicméně buď už jsem se stihl na tuto frekvenci plně naladit, nebo už to tolik netlačilo na pilu, druhý díl se mi moc líbil. A člověk si tak nějak uvědomuje tu debilnost některých našich mnohdy blízkých spoluobčanů, co bohužel mají i právo volit, případně mít potomstvo, kterému pochopitelně svá životní moudra předávají. Pak už bude stačit jen nějaký šikovný krysař a nebudeme se stačit divit...  Občas totiž na nějaké ze sociálních sítí někdo v různých retro skupinkách vloží fotku jakéhosi vojína s pubertálním knírkem a popisem, to jsem já když jsem nastupoval na vojnu. Nebo je tam fotka nějaké panímámy v květovaných šatech se síťovkou s bramborami, šíleném účesu a v pozadí s rozkopanou ulicí a domy podepřenými dřevěným lešením. K tomu popis, moje mamka v sedmdesátých létech. A pod tím moře lajků a dalších uslzených příspěvků jak to tehdy bylo super, jak je to dnes naprd, tehdy to bylo bájo jak na tý vojně, tak s těma bramborama v síťovce na tý rozkopaný ulici... A někteří ti obzvláště tupí pak dodají, že na lidi se dnes nemyslí, jen na ty hnusný Ukrajince fašisty! Většinou se dotyčné snažím v diskusích záměrně ještě vyděsit nepravdivou zprávou (ale ještě mi to jako hoax nesmazali), že jsem se doslechl, že prej zdražej dokonce i paštiku! :-) Nic proti vzpomínkám na dětství, ani na tehdy třeba žijící rodiče. I já mám takové vzpomínky. Ale tehdy to nebylo bájo. Bájo je to teď i když si utahujeme opasky kvůli válce, která se bojuje i za nás. Jen dement může vzpomínat na hnusnou dobu socialismu a normalizaci. Na dobu, kdy se o každého staral stát a strana (to by se dnes asi leckomu líbilo) a kdy všichni měli tak nějak stejně (v podstatě nic) a tak se kradlo až praštělo čímž nikde nic nebylo. K tomu uvědomnělé plánované hospodářství, kdy se vyrábělo to co nikdo nechtěl a to lidi potřebovali bylo nedostatkové. Dokonce nebyl ani hajzlpapír. Byla to doba, kdy leckdo udával za drobné výhody od režimu... Kdy udaní měli po kariéře, někdy šli i do vězení... Panečku... Takováto byla doba. Druhý díl Volhy nám ji v plné parádě toho hnusu předkládá a pokud na někoho v jedničce Pekárek přišel jako jeden z tisíců co se snažil jen nějak bejt, užít si v daných možnostech maximum a plout s davem, tady se nám začíná pěkně vybarvovat do bezcharakterní svině. Uvidíme co dál, ale jak říkám, STB tomu dala šťávu a Jirka Dvořák je super! :-). A také dávám palec nahoru, že se v tomto díle již netýralo to nebohé Pekárkovo dítě, protože první díl strávilo na naprostých nehraných záchvatech breku až to i mně přišlo za hranou. Dávám tedy za 4 reportáže. * * * *

plakát

Volha - FOXTERIÉRY (2023) (epizoda) 

S těmito retro filmy ve stylu Vyprávěj se setkávám docela rád. Není to ani tak kvůli uslzeným vzpomínkám na zaprděný socialismus, ale spíše kvůli připomínání si míst či věcí, které mne jako dítě Dr. Husáka obklopovaly. A jelikož si ještě dost pamatuji, je docela náročné mne takovým počinem nadchnout, protože nacpat do ulice Spartaka, Svodvácu a Carevnu dnes díky klubům veteránistů zvládne i nešikovnej režisér, ale udělat dobově vybavený byt či dokonce pracovnu STB nebo nějaký podnik je už kumšt. Přeci jen od těch dob uteklo šedesát let a ty krámy tehdejší dobové výbavy bytů a kanceláří či oblečení doma nikdo neshovává. Ačkoliv tu byla značná snaha dát tomu dobovej feeling, přesto bylo vidět, že si sami tvůrci nebyli jistí dostatkem artefaktů a tak je seroš doplněn původními černo-bílými záběry. Já nevím jak vás, ale mně tohle vždycky rušilo. Je to prostě nesourodá směs uměle nalepená an sebe a to že je z té doby absolutně nehraje roli. Možná kdyby seroš nebyl barevný... Pak by to tam možná zapadlo. Herecké výkony jsou fajn, Hádek s páčem a kotletama je docela úlet .-). Ale jsou tam lepší dobové typy .-). Nevím jak v ČST, ale docela pochybuji, že by se na jiných pracovištích tak intenzivně souložilo jak nám film předhazuje. Stejně tak všudy přítomná propaganda v podobě různých transparentů a cedulí... Přišlo mi tam toho skoro moc. A všeho moc škodí. Trochu to prostě smrdí tím, že nám tvůrci udělali seroš ze socíku podle knihy a aby to bylo echt, to socialistické tam dost koncentrovali. Až tak moc, že je to skoro na hraně. Když už ke konci divák začne zívat, vstupuje do hry STB a je to smutné, ale až ta tomu dodala jakousi šťávu. Právě díky těm dvěma kafkám jsem koukal na další díl. Dávám zatím za 3 šťouchy tágem. * * *

plakát

Revír - Epizoda 2 (2023) (epizoda) 

Tady snad jen dodám... Mayday, mayday, we going down... Zkusím ještě třetí díl. Jen kvůli Pavelkovi. *

plakát

Revír - Epizoda 1 (2023) (epizoda) 

Někdy se prostě chcete přesvědčit sami. Tolik skvělých herců a toliko odpadů? Komunální satira nabízí mnoho témat k zábavě. Jsou to hlavně všelijaká společenství, kde to někdy funguje svérázným způsobem. Na venkově je to ve všem vždycky jinak. Lidé se tam znají, koukají si do talířů, jsou mnohem blíže k sobě a mnohdy spolu buď přímo pracují, nebo spolu čas tráví po práci. Zemědělci, místní spolky SDH, nebo myslivci. Ti všichni jsou vděčným tématem k natáčení komedií. Přičemž myslivcům to i snad přeju, protože řada z nich je opravdu nebezpečná ostatním a dokonce nejen zvěři v lese! Tohle bylo velmi, velmi slabé, ale odjišťování podprsenky Rybové se mi taky líbilo :-). Taky bych stříhnul ten červenej drát... :-). Dávám tedy za dva jezevce a nevím zda tomu dám ještě šanci. * *

plakát

Bella a Sebastian: Nová generace (2022) 

Tohle byla další simply escort misson, tentokráte v kině. Co k tomu dodat. Bella a Sebastián je už zavedená marka a tak to lze aplikovat v podstatě na jakýkoliv příběh, kde chlapec a pes k sobě nachází velké pouto.  Kdo má rád pejsány a má menší děti, neprohloupí, když jim tenhle film ukáže. Frantíci tento typ filmů točit umí. Co musím uznat je fakt, že se ve filmu moc neubližuje zvířatům a to co je nezbytné aby se odlišil záporák od ostatních hrdinů není ukázáno, jen to jen naznačeno. Takže dítka neutrpí újmu např. při týrání psa apod. a sám bych pak měl s filmem problém.  Většina filmu se odehrává v nádherných horách a divokých hvozdech nebo na francouzské salaši se stádem ovcí a koz, tak opravdu je na co koukat. Bella je správnej chundelatej mazel a může být sakra příjemné ji mít v posteli jako heboučkou opěrku s přídavným topením v jednom. Příjemná byla i hudba, takže pokud hledáte rodinný film, tohle je docela dobrá věc k zamyšlení. Sám bych na to samozřejmě nešel. Dětem se to líbilo a to bylo hlavní, mně to neurazilo. Dávám tedy za vlčí stopy. * * *

plakát

Největší příběh všech dob (1965) 

Tenhle film nese všechny rysy historických velkofilmů šedesátých let. Většinou mají naprosto bombastickou výpravu, jsou doslova narvaní herci dnes už legendárních jmen, ale všechny vypadají tak trochu stejně a místy hodně kulisově. A je jedno zda jde o překrásnou egyptskou Kleopatru, vzbouřeného gladiátora Spartaka či příběh samotného Ježíše Krista. Tehdy takto točit byl zkrátka jakýsi hollywoodský standard, ale ruku na srdce, dnes už to trochu smrdí zatuchlinou, jako ta stará deka na chalupě ve skříni byť kdysi byla radost se do ní zabalit. Proti zpracování nemám výhrad, ale ačkoliv mám Maxe von Sydowa mezi svými echt oblíbenci a v Bergmanovských filmech je skvělý, tady mi tedy jako Ježíš se svými ostřeřezanými s odpuštěním nordickými rysy nesedl. Ona i kupa dalších herců tam etnicky moc neseděla, ale samozřejmě chápu, že jsme v šedesátkách, kdy lecos v tomto ohledu bylo jinak než dnes. I délka filmu je trochu na obtíž a ke konci to začíná ať mi samo nebe promine i trochu nudit. Moc tomu nepřidají ani zpívané sbory, které tomu samy o sobě dají pachuť archaičnosti, ale v tom negativním slova smyslu. Své dělá i způsob hraní, který alespoň mi to tak přijde byl tehdy mnohem divadelnější než by pro film a jeho dynamiku bylo vhodné. Co ve filmu bylo úžasné, byly všechny ty lokace. Některá místa až brala za srdce svojí krásou. Máme velikonoce a tak jsem si při sledování tohoto filmu vzpomněl na mnohem mladší snímek Risen. Ten začíná vlastně hned tam, kde tento příběh končí. A ať už jste či nejste věřící, rozhodně vám Risen doporučuji. Sám jsem se na něj po tomhle filmu podíval a super! Dávám za 3 kousky chleba. * * *

plakát

Poklad hraběte Chamaré (1984) 

Ke konci osmdesátek to muselo být jako historické kostýmní drama mezi tehdejší tvorbou asi něco dost z jiného soudku. Kdo viděl pozdější filmy Zdeňka Trošky včetně pohádek, ihned ho v tomhle filmu pozná. Ta práce kamery, záběry, ozvučení... Jako bych koukal na princeznu Jasněnku. Tady ale téma bylo mnohem zajímavější. Nástup osvícenství musel zejména na venkově zaseklém ještě ve středověku působit jako něco nesmírně rušivého. Jen si vemte, že vám vrchnost a církev pere do hlav něco tak vytrvale až tomu svatosvatě věříte a pak přijde někdo kdo to začne rozporovat, nebo vám to dokonce úplně rozloží. Nic si nenalhávejme, blbec má ve své blbosti komfortní zónu. Stačí, když mu někdo řekne jak to je a aby se tím řídil. Tohle chápe. Ale chtějte po něm aby začal myslet! Podobně to měli někteří kněží, kteří dobře cítili konec vlivu. Kláštery se rušily jeden za druhým  a nejeden řád měl s novou dobou velký problém. Neznalost a fanatismus, to jsou moc nebezpečné kamarádky. Docela mne zajímalo jak to ve filmu vygraduje mezi abbém a mladým lékařem. Bohužel to celé v závěru tak nějak podibně vyšumnělo. Nechápu proč byl T. hanák Dabovaný. Z hlediska vizuálu, kostýmů a interiérů i exteriérů ale velká spokojenost. Navíc ta zima tomu dala nádech takové té sychravé nepříjemnosti. Dávám tedy za tři zápalné šňůry. * * *

plakát

Cesta do Gulagu (2019) 

,,Člověk tam najednou přišel a uvědomil si, že to není muzeum. Že je to přímo ten lágr, kde ti lidé žili...... ''  ---  Včera jsem měl takovou zajímavou diskusi na FB. Jakýsi jedinec opět adoroval kupanta co už rok vraždí, znásilňuje a krade na Ukrajině.  A prý totalita! Zákon si na něj posvítil! Je to jak padesátá léta vřískaji houfy jeho podporovatelů vedeni tóny píšťal svých krysařů. Shání se peníze na právníka pro něj! Většina z nich Gottwaldův režim nezažila a bohužel většinou nemají ani škol, takže se za jejich hloupost těžko zlobit, protože za svoji hloupost nemohou. Nikdo je neunáší, nemučí, nepopravuje, nesoudí ve vykonstruovaných procesech... Pravidla toho co je ok a co už ne, určují zákony této země a ty podle kterých bylo souzeno duo jedinců Tušl s Čermákem a možná bude i onen další, byly platné dávno před nástupem vlády toho nenáviděného Fialy. Ale zpět k tématu. Dotyčného popotahovaného jsem neznal a tak jsem se podíval na jeho FB profil. A hned na profilovce má na tričku nápis: Když se přemnoží krysy z čeledi liberálovitých, definitivně pomůže deratizační firma Čeka. Mno. Ať si na tričku nosí kdo chce co chce, ale... Kdo ví co byla Čeka, předchůdce NKVD... Nikdy by si tohle na sebe neoblékl. Už jen z úcty k těm milionům životů. Silným žaludkům co si chtějí rozšířit obzory pak doporučuji tento film natočený v ruSSku v dobách, kdy se i tam zdálo, že se vydá s ostatními zeměmi východního bloku k civilizovanému západu a prvním krokem uzdravení bude pravdivá revize vlastní historie. Ten film se jmenuje Čekista -  Čekist. Dotyčný popotahovaný má stránku plnou podporovatelů a nestačil jsem se divit. Někteřéí tam adorují Stalina, prý ho dějiny očerňují!!! Když jsem tam vyjádřil jasný nesouhlas s tím, že miliony lidí bylo odvlečeno na východ do gulagů, popraveno (mimo jiné i člen naší domácnosti!). Tak mi tam jeden dezolát začal rozporovat gulagy a prý ať definuji co je gulag....(!!!)  V rámci duševního zdraví jsem ten kýbl rudého průjmu opustil a debatu ukončil, silně znechucen a i zděšen jaké že to máme spolupobčany kolem sebe. Nejen s právem volit, ale i vědomím, že někteří mají potomstvo a budou na něj přenášet své naprosto debilní názory... Tohle je dle mého srovnatelné se zpochybňováním existence nacistických koncentračních táborů. Doufám, že nejen já, ale PČR na tyhle diskuse chodí a těží informace. Jak řekl pan Werich, těch blbějších je bohužel víc a já bych si fakt nerad zopáknul nějakou novou rádoby neobolševickou revoluci řízenou z Moskvy. Proč to píšu? Protože je strašně moc důležité co pan Polenský udělal. A pak projekt https://gulag.online/cs. Ač kdesi v divokých tundrách se v tajícím permafrostu pomalu rozpadají střážní věže, kotce služebních psů, baráky vezňů, pily a všelijaká stavení kde vězni dřeli a umírali v často v nepředstavitelných podmínkách, tohle jsou jasné důkazy. Jasná svědectví. Tohle je argument na dotaz dezoláta - definujte mi gulag. Tohle, co natočila parta kolem pana Polenského je gulag! A nebyl jediný. Moc jich bylo! Naštěstí krom notoricky známého Solženicina, který se ale leckde nebere jako autentická výpověď je hromada těch co ta pekla přežila a sepsala své vzpomínky. Nejen Rusové, ale i Francouzi a další. Ty knihy jsou jednou obrovskou obžalobou ruSSáckého teroru a jestli si někdo myslí, že s pádem Sajuzu to vše skončilo, tak se mejlí. Vše jede dál ve starých kolejích, odpůrci režimu vypadávají z oken, jsou zavíráni v pracovních táborech nebo prostě zmizí...  Jediné co bych dokumentu vytkl je to, že je nesmírně krátký. Těch 30 minut uteklo jak voda a vzhledem k daleké cestě a hledání gulagu nebylo moc času dokumentovat to tam. I tak ale díky za tento dokument. Otázkou je zda ti co adorují Stalina budou ochotni pod tíhou důkazů změnit názor. Obávám se velmi, že ne. :-( . Dávám tedy za 5 otisků bot do ještě mokrého betonu mostního pilíře... * * * * *