Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Animovaný
  • Dobrodružný

Recenze (1 564)

plakát

Šarlatán (2020) 

Jsem rád za výběr režisérky a scénáristy, protože to je u takovýchto filmů opravdová záruka kvality zpracování látky. Nejsem totiž u českého filmu zvyklý na takové věci, jako: diváku, tady to máš a udělej si obrázek sám, nebo taková situace tu byla, tohle na to ti lidé řekli a tohle v souladu s tím, jací byli, udělali - motivace jsou rozporuplné, charaktery nejsou černobílé, takže si to sám přeber, diváku. A však jo! Herdek, vždyť film má vyvolávat diskusi a otázky. No a když se jdu podívat na film o rozporuplném léčiteli, tak tohle je to něco navíc, co z normálního příběhu udělá opravdu dobrý film. A není to jen režií a scénářem. Kamarádův námět rozpracovali tvůrci opravdu výborně a oba Trojanové osobu Mikuláška pojali vskutku nadmíru zajímavým a nejednoznačným způsobem. Opravdu dobré filmové zjevení a nevšední příběh člověka. 85% = 4/5

plakát

Čtvrtý druh (2009) 

Docela dobrá ufounovina, která je dějem natažená mezi found footage a ufo únosy. Není to špatné, ale marně hledám něco, co by film povyšovalo nad jiné žánrovky. Řekl bych, že je to dobře zvládnutý televizní film a že rozhodně stojí za shlédnutí. 65% = 3/5

plakát

Westworld - Labyrint (2016) (série) 

Brilantně napsaný a dějově hutný, neodhadnutelným vývojem překvapující děj vyplněný skvělými charaktery, které se svým vývojem přelívají jako písek v přesýpacích hodinách. Na této sérii musím obdivovat skvělé načasování každé epizody a jejich rozměr. Všechno přesně zapadá a přesně hraje do not divákovi. Byl bych moc rád, kdyby to první sérií skončilo, protože se bojím, aby bylo pořádně rozmyšleno, co s tím dál... Zákulisní souboj Arnold vs Ford celou dobu překvapuje svou komplexností a promyšleností. Seriál Vás vtáhne a nepustí od první epizody do poslední. Pokud máte rádi fiktivní světy, roboty a úvahy nad bytím a nebytím, pak je tento seriál právě pro Vás. Vytrhne Vás z reality a omlátí Vám ji o hlavu dřív, než se stihnete vzpamatovat. Perfektrní 100% = 5/5

plakát

Westworld - Dveře (2018) (série) 

Co se týče děje, do páté epizody včetně se neděje téměř vůbec nic, krom toho, že se scénárista asi totálně utrhl ze řetězu co do bezmyšlenkovité tupé a ve výsledku zcela zbytečné brutality na úkor jakéhokoliv posunu v ději. Poté se objevil zčistajasna sedmý díl, ale jeho potenciál utonul v dalších dvou slabších epizodách a vše je korunováno naprosto na hlavu postavenou poslední epizodou, kde se zcela ztrácí pointa, a kde je spatláno všechno do předem dané formy tak, aby kooonečně mohla nějak začít třetí série venku. Nemůžu se zbavit dojmu, že celá druhá série je nevyvážená, nezvládnutá co do rozvržení sil a příběhů jednotlivých účastníků na epizodu, ale hlavně hrozně uspěchaná, protože některé celé epizody by v duchu první série bylo možné odvyprávět za pět minut. Zvláštní pozornost věnuju příchodu "speciálních jednotek" a jejich chování na place - to je "příběhem" samo o sobě. Tak vágní, neprofesionální a žalostný přístup bezpečnostních sil nevidíte ani v béčkových akčňákách osmdesátých let. Až jsem si říkal, jestli tohle dělali stejní tvůrci, nebo jestli si na to vypůjčili scénáristy a kompars z jiného seriálu. Vše kolem westworldu se zdá tak zašifrované, precizní a nakombinované, ale jak se objeví profesionálové, tak je to k smíchu. Bezpečnostní složky neumí střílet, jsou absolutně bez velení a koordinace činností, nemají absolutně ponětí o taktice. Dále mě hrozně zaráželo, jak malou důležitost má v některých případech život postav a v jiných je tomu diametrálně jinak. Na některých postavách (William) se přímo lpí a nechá je rozstřílet jak řešeto, zatímco kráčí stále dál jak terminátor, zatímco jiné postavy lehnou bez jakéhokoliv pozastavení se nad tím, zda má jejich smrt hlubší smysl nebo zda se jich prostě scénárista už chtěl zbavit, protože mu překážely. Zaráží mě, že seriál s tak propracovanou logikou hlavní linky nepřemýšlí nad tím, že by někdo mohl mít mobil nebo že by se mohl někdo jinak účinně bránit tomu, co se tam děje. Šéf impéria je najednou vzduch i pro své zaměstnance. Najednou zmizely všechny kamery a jiné bezpečnostní prvky a není vysvětleno, co se s nimi stalo. Člověk kolikrát čeká na vysvětlení takových zásadních věci, aby nakonec zjistil, že vysvětlení není, protože tvůrci doufají, že se na to zapomene. A postupně mě začaly na rozdíl od první série naprosto iritovat všechny ty rádoby biblické kecy pronášené z kupky hnoje se vší vážností. Ach jo. A kam zmizely motivace hrdinů? Kam? Všechno blbě. Jsem velmi zklamaný. I když si seriál udržuje jistou dávku úrovně, obsahově u mě naprosto skončil. Hrozné zklamání. 35% = 2/5

plakát

Westworld (2016) (TV seriál) 

Převést tak jednoduchou myšlenku do tak komplexní složité skládačky je majstrštyk, o tom žádná. Avšak celý potenciál seriálu byl zcela vyčerpán v první sérii, zatímco druhá vedle ní stojí jako psychicky narušený sourozenec, ve kterém naprosto chybí jakýkoliv plnohodnotnější obsah. První série Vás zavede do nového, neokoukaného a šokujícím způsobem pomalu objevovaného světa, kde nic není, jak se zdá. Všechny rozehrané dějové linky gradují a zapadají nejen každým dílem, ale i za sérii jako celek. Ze zlých dobří, z dobrých ty největší spící bestie. Ocitnete se ve světě, kde pravidla znamenají vše, ale brzy se začne ukazovat, že to vlastně tak docela neplatí, až nakonec zjistíte, že neplatí vlastně vůbec nic. Konec série je perfektní a má otevřený přesah. Ale tím to asi mělo skončit. Zajímalo by mě, co tu lidi tak obdivují na totálně zpackané druhé sérii, kde podle mého názoru stál za něco pouze sedmý díl a celkově vzato pouze Bernardova linka, protože jinak je to pouze zbytečně brutální, velmi málo uvěřitelná a naprosto prvoplánová řež bez hlubšího smyslu.

plakát

Star Wars: Vzestup Skywalkera (2019) 

Špatné to nebylo, ale potřeboval bych to vidět s odstupem znovu. Je to šílený galimatyáš všeho možného i nemožného. V zásadě je to všechno v pořádku a SW tam jsou ve svých klasických motivech, včetně nových nástaveb. Ale toho marastu okolo je taky moc. Jakoby se tvůrci autisticky drželi toho, že musí děj nutně odlehčovat, přitom kdyby se vyškrtly veškeré úsměvné scény a gegy, tak by se nic nestalo. Nemůžu se zbavit dojmu, že to měli rozdělit na dvě části, nebo že měli mnohem víc náznaků dát už do předchozích dvou epizod. Tahle látka je totiž na dva filmy. 1) hledání šutru a objev císaře; 2) shromažďování sil na závěrečné buď a nebo. Ale to se bohužel nestalo, ani nám nedali 200 min filmu, takže výsledkem je strašlivě nahuštěný nepřehledný děj, ve kterém sice je všechno, co divák chce vidět, ale je tam také spoustu toho, co by vzhledem ke stopáži a tempu vidět ani náhodou nemusel. Věřím, doufám a chci, aby existoval director's cut s 200 min stopáží, který dá smysl tomu, co jsem viděl. Zatím ale 70% = 4-/5

plakát

Star Wars: Poslední z Jediů (2017) 

Návrat ke kořenům toho, co dělá film dobrým filmem. Moderní doba tohle ale nesnese. Jednoduchý příběh, hloubka, mystérium, mnoho a mnoho symbolik, které dnešnímu divákovi naprosto uniknou. Vedle epizody V. a III. nejlepší SW. Protože prostřední epizoda nemůže být dějová, ale musí být o postavách a jejich úloze v trilogii. Bylo to tak ve II., v V. a je tomu tak v VIII. Tedy alespoň podle mého gusta je to super. 100% = 5/5

plakát

Ad Astra (2019) 

Silný příběh o hledání se hlavního hrdiny jako syna, který se celý život vyrovnává s minulostí ve vztahu k otci. Na pozadí je Sci-Fi příběh, který možná na první pohled přebije to, oč jde, ale pod povrchem je hluboké psychologické drama. Velmi povedené, Brad Pitt zahrál skvěle, podmanivá hudba. Z kina jsem odcházel příjemně naladěn a občerstven. 85% = 4/5

plakát

Alien: Covenant - Prologue: Last Supper (2017) 

Scény zachycující posádku Covenantu v době, kdy vládla na palubě pohoda. Jen mě trochu na základě těchto scén zamrzelo, že ve filmu nedali prostor kapitánovi - sympaťák.

Reklama

Reklama