Recenze (2 768)
Tupíři (2010)
Po delší době trochu snesitelná parodie, jejíž tvůrci si tentokrát vzali na mušku teenagerovský fenomén (ne pro každého) Twilight a pořádně se vyřádili. Některé nápady nebyly vůbec špatné - např. čivava Jacob. Já jsem k předloze celkem neutrální, takže mě tato parodie nijak neurazila. Dokonce musím pochválit, že zde tvůrci zdůraznili a zesměšnili věci, které jsem na předloze zrovna nemusel - např. všemožné vzdychy Bell(cc)y a její hrozné pohledy. Zkrátka některé parodie jsou mnohem lepší, ale existují i mnohem horší a tato se drží na vahách hodnocení parodií uprostřed.
Kráva (1989)
Krátký animovaný ruský film o krávě a chlapci, pro něhož tato kráva byla víc než pouhým domácím zvířetem.
Moja ljubov (2006)
Krásný ruský animovaný romantický příběh o mladé lásce, plný mysterióznosti ve snech zoufale zamilovaného mladíka. Originální a překrásné vizuální zpracování, skvělá hudba a opravdu silný příběh dělají z tohoto snímku neuvěřitelnou podívanou.
Wallace a Gromit: Otázka chleba a smrti (2008) (TV film)
Mé první setkání s Wallacem a Gromitem dopadlo opravdu skvěle, a to v podobě příjemného anglického "modelínového" animáku. Tento snímek má chytlavý námět, nosný děj a plno vtipných scén (viz hrnčířský kruh z Ducha nebo vražda pekaře na začátku). Jak já vždycky říkám: "Angláni umí tvořit s elegancí!"
Dům z malých kostek (2008)
Pohled do minulosti ve vzpomínkách jednoho japonského staříka, který žije ve světě zatopeném vodou s patrovými věžovými domy. Snímek je natočen s citem a harmonií. Celý kraťas je doplněn krásnou a nenásilnou hudbou a zkrátka a dobře jde o unikátní snímek se zaslouženým Oscarem, který se kvalitou a hloubkou rovná Miyazakiovým celovečerákům.
Ubornaja istorija - ljubovnaja istorija (2007)
Celkem jednoduchý a laciný animák, ve kterém se točí děj pouze kolem jedné věci a tou je tajemný pán s květinami. Nejslabší z aspirantů na Oscara za rok 2008.
Oktapodi (2007)
Chobotniččí láska až za hrob aneb jeden z dalších "velkých" animovaných masakrů, na který se vždycky rád kouknu.
Sim Salabim (2008)
Vtipné, upřímné a originální. Králíček je roztomilý a připomíná mi králíka z Karcoolky. Opravdu bych nechtěl být tím kouzelníkem.
Tudy nahoru (2008)
Morbidní animáček, u kterého jsem se sice nezasmál, ale i tak mě něčím zaujal. Originální sice moc není, ale i tak ... zlatá střední cesta.
Logorama (2009)
Nápaditý, všemi barvami a logami laděný kraťas, který přeci jenom přes prvotní obavy ve mě vzbudil celkem zájem a já můžu s klidem říci, že Oscar šel do správných míst. Ikdyž Dáma a smrtka by se tomuto počinu kvalitou také vyrovnala.