Recenze (360)
Přišla v noci (2023)
Film jsem zhltla. Ani minuta mi nepřišla zbytečná. Úderná studie manipulátorky.
Zabijáci rozkvetlého měsíce (2023)
Vynikající scénář a dramatizace vyvažují DiCapriovo násilné přehrávání, takže s čistým svědomím můžu dát plný počet.
Písničky roku 1972 (1972) (pořad)
Bizár jako hrom. Zřejmě silnej ročník. ... Osvěžující šaškování Hrzána v klipu mladé Zagorové. ... Než jsem poznala Petra Jandu v okně s břitvou, chvíli mi to trvalo.
Anatomie pádu (2023)
Film na mě zapůsobil jako ždímačka na emoce, v dobrém slova smyslu. Parádní dramatizace, kdy se v každé další scéně ukázal příběh v jiném světle, mě rozebrala na tisíc kousků, aby mě nakonec spravedlivý závěr dal dohromady. Bála jsem se délky, ale každá minuta tu má své místo. Výborné herecké výkony.
Vítězný oblouk (2021) (TV film)
Vítězný oblouk je srdcovka. Byl, je a bude. A výhled z jeho střechy je nezapomenutelný.
Letní světlo, a pak přijde noc (2022)
Islandská kinematografie mi sedne, a tenhle film měl všechno, co jsem očekávala. Občasné záběry na přírodu a prostředí, dotvářející atmosféru, a stranou nezůstalo ani nebe plné hvězd. Postavy civilní, prostě lidi co vypadají a reagují jako lidi, spíše citlivější charaktery, dobře propracované včetně vyjádření motivace, takže se jejich vývoji dá většinou věřit. Postupné propracování se k sounáležitosti a absence sobectví dává tomu filmu pozitivní koncovku. Řekla bych, že ten film sedne spíš nám, citlivějším povahám.
Elvis (1970)
Dokument beze slov. Spíše záznam koncertu.
Jízda smrti (2023)
Neměla jsem žádná velká očekávání, takže nejsem nijak zklamaná. Já totiž moc akční filmy nemusím, a tento až tak moc akční není - spíš taková konverzačka s poněkud slabšími dialogy, ale divák nemá v akčním filmu očekávat nejaká moudra. Kamera, hudba, všecko přesné - jako v reklamě. Jako v devadesátiminutové reklamě na Meďoury 😉
Oppenheimer (2023)
Na základě místních recenzí jsem se předem bála, že půjde o tříhodinovou žvanírnu doprovázenou nepříliš snesitelnou vlezlou hudbou. Naštěstí to tak nebylo. I nějaká ta myšlenka by se tam dala najít. Bylo to vyvážené docela dobře až na jednu věc, a to je délka. V poslední pětině jsem se přistihla, že se mi pozornost ubírá i jinam, takže mi asi uniklo pár souvislostí. Kdyby byl film o půl hodiny kratší, byla bych spokojenější a asi dala 5*.
Minulé životy (2023)
Stará láska nerezaví - ani v Koreji a přes půl světa :-) . Hezké.