Filmmaniak

Filmmaniak

Jan Varga

Česko
Filmový recenzent

homepage

36 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 11.7.2014  11:24
    Fair Play (2014)
    ****

    Ročně v našich končinách vzniknou dva až tři filmy, které jsou opravdu dobré (hlavně v porovnání se zbytkem domácí produkce). Fair Play je jedním z nich. Silný příběh o bezmoci v dobách socialismu, o zastrašování, vydírání a manipulaci skrze nekompromisní režim, tu byl zpracován u mnohokrát, ale nikdy v souvislosti se sportovní tematikou. Režie je velmi přesná a čistá, nechybí smysl pro detail a propracované dialogy. Pochvalu si zaslouží i Judit Bárdos v hlavní roli talentované sportovkyně, Aňa Geislerová jako její maminka a Roman Luknár v roli přísného trenéra. Spokojenost.

    • 11.7.2014  11:16

    Tak tohle je vážně luxusní věc! Pseudo-dokument o upírech, který se vtipně trefuje do upírských stereotypů a úspěšně trhá bránice u chytré parodie na jejich životní styl a každodenní rutinu. Moc se mi nestává, že bych se u nějakého filmu smál nahlas tak dlouho, že by mi ten smích plynule přešel do smíchu vyvolaného dalším vtipem. A když už se to podaří, tak to považuji za vzácnost. Zde se mi to stávalo každou chvíli, protože dobrých (a mnohdy i pěkně sofistikovaných) vtipů jsou tu desítky, ne-li stovky. Hudba je super. Obsazení je super. Kostýmy jsou super. Závěrečné poděkování novozélandským aerolinkám je super. Tleskám. Paráda.

    • 11.7.2014  11:08
    Welkome Home (2014)
    **

    Téma přistěhovalců z východní Evropy žijících v USA by mohlo být klidně zpracované velmi zajímavě a poutavě, což ale není případ tohoto filmu. Hrdiny snímku jsou totiž zoufalci, kteří se celou dobu dopouštějí výhradně jen špatných rozhodnutí a činí tak své životy čím dál tím méně snesitelnými. Nejsou sympatičtí, a to, že jsou relativně dobře napsaní a dokonce i slušně zahraní, je moc nezachraňuje. Úroveň filmu nepozvedne ani satirická sebeparodie týkající se narážek na festivalové filmy a oceňované neherce a čím víc se film blíží ke konci, tím víc nudí. A vedlejší zápletka o muži, který touží stát se ženou, je sice dobře gradovaná, ale končí utnutá bez jakéhokoli vyvrcholení.

    • 10.7.2014  21:12

    Dokument se silnou tématikou, ve kterém demonstrace a protesty proti vládě sjednotily tři největší turecké fotbalové kluby, mezi nimiž kdykoli jindy panuje silná nevraživost, neřkuli upřímná nenávist. Odvážné záběry z demonstrací a z fotbalových tribun, kde nechybí fanouškovské skandování, policejní zásahy a slzný plyn, dokáží zhruba do půlky strhovat, avšak v polovině druhé už neustálým opakováním těch samých hesel a tematicky velmi podobných scén ztrácí na působivosti a jsou trochu na jedno brdo. Nicméně dokument je to velmi zdařilý, poučný a poutavý.

    • 10.7.2014  17:53
    Volný pád (2014)
    ***

    Když víte, co od Pálfiho čekat (např. pokud jste viděli Taxidermii), tak vás Volný pád ničím moc nepřekvapí. Odehraje se v něm sedmero bizarních příběhů, které komediálně-satirickým způsobem poukazují na patologické jevy a nešvary v lidské společnosti, ale vyloženě zábavné jsou asi jen tři z nich. Většina z nich končí ujetou pointou přesně v Pálfiho fantazijním stylu, který asi může některé útlocitnější diváky (a především divačky) šokovat, zatímco u jiných bude spouštěčem smíchu, ale polovinu těch point zapomenete, jakmile odejdete z kina. Elektronická hudba super.

    • 10.7.2014  17:33

    Libovka! Za čtyřicet let neztratil původní Texaský masakr motorovou pilou nic ze své působivosti a baví od začátku do konce. Brutálně přímočará podívaná, úderná jako prase a perfektně gradující. Až jsem se podivil, že to skončilo tak rychle.

    • 9.7.2014  22:23

    Neobyčejný film, chytrá metafora životního cyklu a okouzlující story k tomu (i když trochu moc rozvleklá). Oba představitelé hlavních rolí jsou vybráni naprosto ukázkově a vydržel bych se na ně dlouho dívat, i kdyby byli třeba jen na fotce. Na opravdu minimálním prostoru toho George Ovashvili rozehrává neuvěřitelně mnoho, i když příběh, který vypráví, je v podstatě minimalistický (avšak pro hrdiny filmu je tím nejdůležitějším na celém světě). Nádherná kamera a působivá (až omamná) režie umě dávkující tempo a vůbec celá ta myšlenka, na které je to vystavěno, činí pro mě Kukuřičný ostrov jedním z favoritů na hlavní cenu karlovarského festivalu (2014).

    • 9.7.2014  20:53
    Memphis (2013)
    *

    Nezávislý snímek, odrážející duši představitele hlavní role, lidskou existenci, víru v Boha a ospalou atmosféru Memphisu. Moc se tam nezpívá, nic moc se tam neděje, tempo je uspávací/hypnotické, kamera nevynalézavá a jediné, co opravdu oceníte, jsou autentičtí neherci, kteří jsou místy vyloženě cool (hlavně tím, jak se vyjadřují). Nejlepší jsou asi dvě až tři historky s filozofickou myšlenkou, které ve filmu zaznějí, mimo jiné na téma "udělal jsem se do hlíny" a "našel jsem kudlu zabodnutou ve svý hrudi" (což není nadsázka, ve skutečnosti v nich vážně vězí hluboké poselství a ještě k tomu jsou zábavné). O zbytku filmu se to samé ale bohužel říct nedá. Štěstí, že má jenom 80 minut.

    • 9.7.2014  20:45

    Komedie o tom, jak se na srbské vesnici (kde to vypadá skoro jako u nás na vesnicích) rozhodli udělat sochu Michaela Jacksona (v době, kdy ještě žil). Zápletka, ve které se hlavní hrdina snaží vyrovnat s rozpadajícím se vztahem se svou ženou, není ani zdaleka tak zajímavý jako handrkování o připravovaný pomník - které se rozjede ve chvíli, kdy hrdinové zfalšují dopis od Michaela Jacksona, aby to vypadalo, že přijede do Srbska na slavnostní odhalení. Komedie je to příjemná, nenáročná a konzistentně plynoucí, závěr je ale až příliš patetický.

    • 9.7.2014  15:36

    Whoooa! Tenhle multižánrový maniakální filmový mazanec upekli pejsek s kočičkou. Film má parádní rozjezd a v první půlhodině se vůbec nezastaví. Krev, humor, meta vtipy, pomrkávání na filmové fanoušky, hra se žánry, sebeparodie, akční scény... A končí to více než dvacetiminutovou sekvencí, ve které se spolu řežou dva mafiánské klany, vzduchem létají končetiny, krev stříká na všechny strany, po zemi se válí kokain a všechno to natáčí rozjuchaní filmaři na kolečkových bruslích, kteří se u toho ďábelsky smějí. Zběsilému tempu značně překáží akorát občasné pokusy o seriózní pasáže, které se svou vážností do maximálně ujetého zbytku vůbec nehodí a působí spíš trapně. Jinak palec nahoru, zvlášť když víte, do čeho jdete, a vyhovují vám brutálně přestřelené šílenosti v japonském stylu.

    • 8.7.2014  21:52

    Absence celistvého děje, pomalé tempo a povětšinou zcela statická kamera podtrhují minimalismus a banalitu moravské vesnice a odrážejí v sobě klid a loudavý životní styl jejích obyvatel. Miroslavu Krobotovi se podařilo beze zbytku realizovat jeho jasnou vizi, což dokládá jeho tvůrčí a režisérské schopnosti. Nicméně nejde o vizi zrovna dvakrát zábavnou, neboť úspěšné zachycení atmosféry zapadlých koutů Jesenicka prostřednictvím několika fragmentů z osudů svérázných vesničanů nestačí na celovečerní film. Také nečekejte žádnou komediální řachandu. Jde o realistický pohled do mikrosvěta jedné vesničky a zároveň o autorské vyjádření Miroslava Krobota, který si svým prvním vlastním filmem ostudu rozhodně neudělal. Leč jistou míru zklamání zakrýt nelze.

    • 8.7.2014  21:07
    Ida (2013)
    ***

    Černobílá a v poměru stran 4:3 natočená pocta kinematografii 60. let (ve kterých se děj filmu odehrává) a zároveň návrat režiséra Pawlikowskiho na polskou filmovou půdu. Příběh mladé novicky (fáze před jeptiškou), která se vydá se svou tetou na komorní road trip s cílem objevit hrob svých rodičů a nalezne přitom sama sebe, není příliš atraktivní a už vůbec ne nepředvídatelný. Zato výtvarná stránka filmu stojí za to. Ida je skromným a čistým filmem, který klade důraz na psychologii postav a na estetiku obrazu. Napoprvé zaujme, po opakovaném zhlédnutí však nevolá.

    • 8.7.2014  08:49
    Neutečeš (2014)
    ***

    Námět filmu je nápaditý a originální (a přitom jednoduchý). Líbí se mi, jak se režisér rozhodl nejít cestou krvavé řezničiny nebo otravných lekaček a namísto toho natočil horor v tradičním slova smyslu, který je strašidelný díky atmosféře a záběrům na pomalu se přibližující postavu. Leč mohl být ještě strašidelnější a povedenější, kdyby byl alespoň trochu inteligentní! Postavy ve filmu se chovají jako idioti a jejich pokusy o zabití nepřítele jsou směšné (čeho jako chtěli dosáhnout v té scéně s bazénem?) a zajímalo by mě, co by se dělo, kdyby odjeli na jiný kontinent. Premisa filmu je výborná a mimořádně děsivá, mimořádně kvalitní horor ale nezaručuje. Delší recenze ZDE.

    • 7.7.2014  18:22
    V tichu (2014)
    *

    Po skvělých Poupatech je míra zklamání téměř hmatatelná. Film nemá děj a je jen sledem scének z koncentračních a pracovních táborů, kterým předcházely přesvětlené a naivně hřejivé scény z doby před válkou, kdy všichni byli šťastní, usmívali se a všechno bylo optimistické a veselé. Ten asi půltucet Židů, jejichž osudy sledujeme, nemá téměř žádnou expozici (lupnout vedle nich titulek se jménem a s popisem zaměstnání opravdu nestačí) a film je ještě zcizuje tím, že ani jeden z nich za celou dobu nevydá ani hlásku - kromě křiku a zpěvu se veškeré dialogy a monology odehrávají výhradně v rámci voiceoverů. Stejně jako se na začátku tiskne lexikon židovských umělců, tak Zdeněk Jiráský předkládá ve svém filmu lexikon všech možných utrpení, kterými si lidé v koncentráku prošli, ale činí tak neskutečně lacině (je tu opravdu všechno, včetně oběšence, plačící holčičky, vraždy novorozence, smutných psích očiček...) a ve své úporné snaze vymáčknout z diváka slzu selhává na celé čáře.

    • 7.7.2014  12:19
    Kalvárie (2014)
    ****

    Oproti režisérovu předchozímu snímku Pomáhat a chránit je v dramatu s názvem Kalvárie méně humoru, ale i tak se komické elementy najdou, pokud tedy máte cit pro černý humor a jste alespoň trochu cyničtí. Brendan Gleeson by měl rychle dostat nějakou cenu, protože jeho výkon v hlavní roli je vynikající. Zbylí herci za ním příliš nezaostávají, neboť mají co hrát - všechny postavy jsou totiž opravdu skvěle napsané a film se může pyšnit silným a pečlivě budovaným příběhem, chytrými dialogy s filozofickým přesahem a inteligentním scénářem, který se s ničím nemaže. Což platí i pro režiséra samotného.

    • 7.7.2014  12:06
    Až na dno (2014)
    **

    Dle mého názoru je principiálně špatně natáčet film s postavami, které jsou nesympatické a není na nich vůbec nic, díky čemu by s nimi divák mohl soucítit, sžít se s nimi, chápat jejich motivace a fandit jim. Jakmile totiž nepřirostou divákovi k srdci, tak jsou mu ukradeny jejich osudy a vůbec je v tahu zájem o celý film, bez ohledu na jeho řemeslnou kvalitu a herecké výkony (ani jedno z toho není špatné, avšak ani nijak oslnivé). Hrdinové v Až na dno se po krk topí v hovnech a můžou si za to výhradně sami (hlavní hrdinka je ke svému okolí a ke své situaci apatická a pasivní, její otec je závislý na heroinu, matka pro změnu na alkoholu) a ani se to moc nesnaží změnit. Co je na tom proboha atraktivního, kromě toho, že jde o adaptaci knihy podle skutečných událostí? Navíc je to utahané a řada vedlejších zápletek je zbytečná (viz. všechny pasáže, ve kterých se objevuje Peter Dinklage). Drogy jsou špatné, to ano, ale to jsem se dozvěděl už z řady lepších filmů...

    • 7.7.2014  01:06

    Hlavní hrdina se snaží zbavit závislosti na cigaretách, aniž by tušil, že kamarádem doporučená odvykací klinika používá opravdu extrémní metody, jak člověka jeho zlozvyku zbavit. Atraktivnímu námětu by slušela o něco kratší stopáž, surrealistický styl vyprávění a nepředvídatelné mysteriózní zvraty totiž samy o sobě dvě hodiny bavit nestačí. Vizuální podoba snímku využívající digitální triky a efektní střihy, videoklipové pasáže, atmosféra špinavého prostředí Bombaje v kontrastu s luxusním zázemím hlavního hrdiny a snové rauše, to všechno povyšuje Zákaz kouření na slušnou absťákovou jízdu, které by však prospěla tu a tam injekce adrenalinu. Upřímně jsem to čekal ještě ujetější a zběsilejší.

    • 7.7.2014  01:00

    Pečlivá, důsledná a detailní procedurální rekonstrukce skutečných událostí, které otřásly Bombají v roce 1993, když skupina muslimů zorganizovala sérii bombových útoků v centru města. Film začíná samotnými explozemi a následně je rámován vyšetřováním policie a jejich honem za pachateli, kteří se skrývají po celé Indii a v zahraničí. S každým dopadeným jedincem se poodhalí další kousek do skládačky masivního spiknutí a snímek míchá události před útoky s událostmi po útocích. Bohužel - důležitých postav je v něm asi přes tři tucty a není v lidských silách si je všechny zapamatovat. Kvůli tomu (a kvůli asi milionu podzápletek) film rozbředává do neskutečně komplikovaného příběhu epických rozměrů, který muselo být neskutečně obtížné natočit. Režisér Anurag Kashyap je ohromně výrazný a progresivní a je vynikajícím řemeslníkem, co se týče vyprávění má ale ještě co dohánět.

    • 6.7.2014  17:48

    Moc dobrodružství v tomto pomalém a pocitovém filmu nenajdete. Hlavní hrdina je málomluvný loser s nudným a stereotypním životem, který se zamiluje do podivně se chovající dívky, jenž zneužívá jeho introvertní povahu a naivitu k jemné manipulaci. Snímek se zabývá vývojem zprvu kamarádského vztahu obou hrdinů, ti však nejsou dostatečně sympatičtí na to, aby divákovi na jejich osudech záleželo. Kompletní děj filmu by možná vydal na třicetistránkovou povídku, nicméně zde je natažen na bezmála celovečerní délku a subjektivně působí ještě zdlouhavěji, než ve skutečnosti je. Spousta jeho scén je nedějových a je nutno se jimi prokousat, protože nejsou zajímavé v jakémkoli ohledu. Řada zbytečných motivů, zbytečných postav a zbytečných pasáží dělají z Dobrodružství poněkud nudnou a neatraktivní záležitost.

    • 6.7.2014  17:34

    Skvostný dokument, pečlivě sestříhaný z archivních materiálů a záběrů ze současnosti, které se chytře prolínají a utvářejí velmi komplexní obraz osobnosti zpěvačky, herečky a bojovnice za svobodu Marty Kubišové. Film se každému tématu věnuje tak akorát, nic v něm nechybí a zároveň nic nepřebývá. Hlavní protagonistka v něm přitom není glorifikována, možná i proto, že skromná Marta Kubišová se ohlíží za svým životem s nadhledem a vtipem, přestože jí často do smíchu nebylo. Velice zdařilý snímek a jeden z nejpovedenějších a řemeslně nejprofesionálnějších českých dokumentů za poměrně dlouhou dobu. Jsem v podstatě nadšený, přestože jsem toho o paní Kubišové moc nevěděl a její písničky jsem znal asi dvě. A teď si představte, jak musí asi film působit na její fanoušky a fanynky.

    • 5.7.2014  22:48
    Jsem tvůj (2014)
    ***

    Film pracuje s velice zajímavým námětem, kdy se kanadský mladík nabízející erotické služby a eskort homosexuálům nastěhuje k obéznímu dobrosrdečnému gayovi-pekařovi na trvalé bydlení u něj doma (aniž by předem tušil, jak jeho chlebodárce vypadá). Série zápletek, které se po jeho příjezdu do belgického městečka odehrají, sice nepostrádají zdravou dávku občasného humoru, ale chybí jim tah na branku a dynamičtější tempo. Čím blíže konci, tím více ubývá komiky a drama nabývá na vážnosti. Snímek ale celou dobu klopýtá ze strany na stranu a končí způsobem, který v divákovi zanechá řadu nejasností a nevyřčených otázek. Představitelé obou hlavních rolí jsou vynikající, samotné postavy a jejich společné eskapády ale za srdce nechytnou.

    • 5.7.2014  18:57

    Post-apokalyptická komiksová sci-fi, nebývale kvalitní a fungující na atraktivním principu - hrdinové procházejí ze zadních vagónů dlouhého vlaku do těch nejpřednějších a v každém z nich na ně čeká překvapení. Svou strukturou film připomíná počítačovou hru a vydrží bavit téměř celé dvě hodiny, a to zejména díky kvalitním hercům (to obsazení je neuvěřitelné), vynikajícímu vizuálu a bravurnímu výkonu režiséra. Zkrátka efektní, nápaditá a inteligentní jízda s filozofickým podtextem, které bohužel ke konci trochu vychladne kotel.

    • 5.7.2014  18:43

    No to je ale bizarnost. Určitě to tedy není film z pohledu koní (jak je snímek prezentován), přestože těch je v tomto filmu více než svérázných Islanďanů (kteří jsou ve filmu podáváni jako opravdu velcí idioti). Občas je to komické, občas je to smutné až tragické a v každém případě to je divné. Určitě se však nejedná o film vhodný pro milovníky koní (ti by asi během scény s vyhřeznutím koňských vnitřností utekli z kina, jak se ostatně na mé projekci také stalo). Nejlepším předpokladem pro to, abyste si film užili, je mít smysl pro opravdu, ale opravdu velmi černý humor.

    • 4.7.2014  23:24
    Jako nikdy (2013)
    ****

    Psychologické drama, které je těžko stravitelnou sondu do myšlenkových pochodů postav, jejich vztahů, motivací a konfliktů. Vynikající herecké výkony Petry Špalkové, Jiřího Schmitzera a Taťjany Medvecké se snoubí se skvělým scénářem debutující autorky a s přesnou režií Zdeňka Tyce, kterému se evidentně podařilo nekompromisně realizovat svou vizi. Postavy jsou mimořádně dobře napsané a dialogy inteligentní. Jako nikdy je výjimečný český film nebývalých kvalit.

    • 4.7.2014  21:41
    Stejná srdce (TV film) (2014)
    ****

    V gay komunitě v první polovině 80. let to neměli lehké. Drama Ryana Murphyho z produkce HBO se ale nesnaží hrát na city a orodovat za práva homosexuálů, naopak poměrně přirozeně zobrazuje tehdejší náladu, atmosféru a pocity těch, které se první případy úmrtí způsobené čerstvě vzniklým virem HIV týkalo. Velké množství postav a délka přes dvě hodiny je mírně na škodu, hvězdné herecké obsazení v čele s Markem Ruffalem, Julií Roberts a Alfredem Molinou to ale bohatě vynahrazuje. A jednoho z gayů hraje i Jim Parson (Sheldon ze seriálu The Big Bang Theory).

    • 4.7.2014  21:27

    Excelentní sólo Toma Hardyho, který 90 minut jede v autě a kromě něj se ve filmu nikdo další neobjeví. Hroutí se mu život, milenka rodí, zhrzená manželka brečí a zvrací a do toho mu má 218 kamionů za devět hodin přivést tolik betonu, kolik je potřeba na největší betonovou výstavbu v dějinách Evropy. Dialogy probíhají v rovinách postupně gradujících telefonních hovorů a jsou výborné (na druhou stranu, Hardyho monology mírně váznou a nejsou tak zajímavé). Formálně to trochu připomíná snímek Pohřben zaživa (který se pro změnu odehrává celý v rakvi). Režisér a scénárista Steven Knight si dokázal s nesnadným námětem poradit nadmíru dobře a na minimálním prostoru rozehrál plně funkční a realistické drama, které vydrží celou dobu obstojně bavit (a má i své vtipné momenty).

    • 1.7.2014  16:00

    Tak až takové překvapení jsem nečekal. Naprostá pecka, která je výborně natočená, skvěle zahraná a výtečně napsaná. Dialogy jsou realistické, postavy plně uvěřitelné a příběh, jehož hlavním motivem je střet materialistického a duchovního uvažování, až zaráží svou promyšleností a inteligencí. Okouzlující a dojemná zápletka je vlastně jednoduchá, ale realizovaná s chirurgickou přesností. Škoda, že trailer z ní nebetyčně vyzrazuje tři čtvrtiny, děj je totiž nepříliš předvídatelný a filmu se celkem daří tajit jeho směřování až do poloviny (podobné téma zpracoval výborně třeba Atlas mraků). A rozhodně si počkejte na úplný konec titulků, jinak byste se připravili o roztomilou pointu.

    • 30.6.2014  16:17
    Hany (2014)
    ****

    Je zřejmé, že natočit celovečerní film s pouhými třemi střihy muselo být nesmírně náročné. Nepřeberné množství postav, divoké párty, noční cesty tramvají a demonstrace v ulicích, to všechno funguje mnohem lépe, než jsem čekal (a když srovnám Hany s jinými snímky ze zahraničí, natočenými s minimem záběrů, tak český zástupce jasně vede). Je trochu škoda, že Hany postrádá výraznější dějový oblouk a místo toho nabízí "jen" krátké střípky z různých situací, jimiž nastavuje zrcadlo současným generacím, a prostřednictvím banálních dialogů se vyjadřuje k zásadním tématům (násilí ve člověku, znuděnost kulminující v agresi). Ty pak zpracovává způsobem, který bývá v českých filmech o současné mládeži spíš trapný, což ovšem není tento případ. Pokud někde v současném českém filmu vězí naděje a čerstvá krev slibující příliv nadšením pulzující energie, tak rozhodně v tvůrčím týmu Michal Samir a Matěj Chlupáček.

    • 30.6.2014  16:00
    Zátah 2 (2014)
    ****

    Ok, bojové sekvence tu jsou jedny z nejlepších, jaké jsem kdy viděl. Choreografie soubojů je jedinečná a sluší se upozornit, že Zátah 2 je opravdu násilný, až brutální film (nic pro slabé nervy). Zároveň je velmi vážný a neobsahuje jediný pokus o vtip - talentovaný a schopný režisér se zřejmě snažil posunout svůj film o úroveň výš a udělat ho serióznějším a vyspělejším, na to by ale nutně potřeboval lepší a sofistikovanější scénář. Takhle je totiž Zátah 2 někde na půli cesty mezi zábavným, béčkovým akčním nářezem a ambiciózním gangstersko-kriminálním dramatem, přičemž v té první rovině mu to jde mnohonásobně lépe. V některých dialogových scénách má dokonce tendenci nudit (150 minut je opravdu trochu moc). Ale výrazná, odvážná a nekompromisní záruka ojedinělého zážitku je to rozhodně.

    • 28.6.2014  15:35
    Solaris (1971)
    **

    Na to, jak málo se toho ve filmu stane, je 167 minut opravdu extrémně přepálená délka. Takhle zdlouhavý, utahaný a smrtelně nudný film jsem už dlouho neviděl. Základní myšlenka pocházející z pera Stanisława Lema je asi zajímavá a Solaris je asi podařený film (protože Tarkovskij zřejmě natočil přesně to, co chtěl), ale je to film určený pro někoho úplně jiného, než jsem já (např. pro studenty filmové vědy, kteří se jen třesou na to, jak budou psát eseje o možnostech interpretace tohoto mistrovského díla svého oblíbeného režiséra). S trochou snahy by se děj filmu ani nemusel odehrávat ve vesmíru...

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace