Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Horor
  • Komedie
  • Krimi

Recenze (1 671)

plakát

Procházka v oblacích (1995) 

AWitC má krásnou Lubezkiho kameru, sympatického Reevese a hlavně herecké pardály, Anthonyho Quinna a Giancarla Gianniniho, kteří svým živelným entusiasmem a hereckým charismatem intenzivně pumpujou uměleckou kvalitu snímku nad průměr. Pomalé tempo, životní nadhled a humor dělají z filmu příjemně strávenou hodinu a půl, k puncu nezapomenutelné romantiky tomu ale něco chybí. Možná trochu pečlivější příběh, který se vyváženěji soustředí na obsah (neústupný Gianniniho otec by si zasloužil více rozpracovat stejně jako samotný vztah dvou (ne)zamilovaných)) a atmosféru, nicméně i díky tomu tahle staroškolsky pomalá a jemná romantika pohladí a navodí příjemný feeling. 75%

plakát

Jakubův žebřík (1990) 

Adrian Lyne nikdy nepatřil mezi režisérskou první ligu, jeho filmy spíše prosluly snahou šokovat a poškádlit erotogenní zóny hladového publika, ovšem u Jacob´s Ladder překvapil nejen pro sebe neobvyklým tématem, ale také schizoidním zpracování, které tentokrát pocuchá divákovu nervovou soustavu a o sexuální vzrušení přitom ani nezavadí. Naopak se vám do paměti vryje to nemocniční lůžko, které je tlačeno skrze zkrvavené lidské ostatky. Tim Robbins v hlavní roli je fantastický (hodinové vyprávění s novináři ve Varech bylo boží) a Lyne tady opravdu páchá svoje maximum a pro diváka velmi zneklidňující zážitek, který vietnamský syndrom rozšiřuje o další nezanedbatelnou kapitolu. 84%

plakát

Výstřel (1981) 

Brian De Palma mě jako režisér baví, protože jeho filmy mají osobitý tvůrčí šmrnc, prostě z toho cítíte jedinečný tvůrčí rukopis, což platí i o Blow Outu, který osvěžuje svou hereckou kreací mlaďas, Johnny Travolta. V jádru se jednu o solidně propracovanou střednětempoidní kriminálku s originální zápletkou a chvályhodným rozuzlením, kterému je sousloví "na efekt" cizí a naopak si zabrnká na temnější pocitovou strunu. De Palmovi lze v jeho tvorbě vyčítat jistá nevyrovnanost, nicméně Blow Out rezonuje v horních patrech jeho osobní sinusoidy. 85%

plakát

Šest výstřelů (2012) 

Obecně vzato jde o solidní béčko s ucházejícími záporáky, nicméně s na druhé straně stojícím tvrďákem hereckého výraziva, Žánklódem, který neurotické pití ruské vodky z podpultu svého řeznictví trénoval opět nedostatečně dlouho. Jeho herectví je i po těch letech opravdu komicky umělé, stejně jako jeho vystupování na veřejnosti. Přitom řemeslně to skutečně špatné není a pokud v sobě stejně jako já máte dostatek guilty pleasure škodolibosti, kterou nemyslíte věru zle, ale proč se nezasmát, když mu to po ani po padesáté před tou kamerou nejde, tak 6 Bullets smlsnete a žaludek vás ani den poté bolet nebude. 60%

plakát

Frankie a Johnny (1991) 

Herecky to táhne Michelle ještě více než Pacino, byť Al je jako vždy velmi přesvědčivý, hlasitý, extrovertní a v tomto příběhu skoro až otravný, jak moc někdy tlačí jeho postava na pilu. Michelle mne svým křehce intimním ztvárněním Frankie zasáhla mnohem více, nicméně oba mají dobrou chemii a k citlivé scéně otevření se ze strany Michelle, dojdou obě postavy především díky talentu svých hereckých představitelů. Dnes by Frankie a Johnny v kinech hanebně propadli, protože na tak"obyčejné" filmy se už dnes do kina nechodí, přesto právě v obyčejnosti námětu příběhu životem zkoušené Frankie a neodbytně dobyvačného Johnnyho je kouzlo každodenní životní nepředvídatelnosti. And I fucking love it :-) 80%

plakát

Disturbia (2007) 

Teenagerovský thriller, který těží z Shiaovy oblíbenosti a herecké kvality a sem tam dokáže být zábavný, nicméně celkově jde o velmi nenáročnou zábavu pro omladinu, kde se dočkáte všech žánrových klišé a Hitchcocka v kontextu s Disturbií prosím nikdo a nikdy nezmiňujme. 40%

plakát

Frankenstein (1931) 

Nesmrtelná, ale rozhodně ne bezchybná klasika, která disponuje okouzlujícím a zároveň v potřebné míře strašidelným Borisem Karloffem v roli Frankensteinova monstra. Filmu ubližuje krátká stopáž, kdy jednotlivé scény na sebe tak nějak sekvenčně navazují v působivým černobílých kompozicích, aby jste na konci nabyli pocitu, že hodně děravý scénář vás ošidil o spoustu detailů a nuancí, jejichž absence vede k polovičatému zážitku. Zkratkovité, ale vidět se to musí ;-). 55%

plakát

Le Mans '66 (2019) 

James Mangold už umí zvládat velké projekty, stejně jako umí dobře pracovat s herci, kteří i tentokrát táhnou jeho nápady urputnou silou k divákově spokojenosti. Bale a Damon jsou ve svých rolích jako vždy sakra dobří a vykreslují charaktery svých postav detailními hereckými výkony, které baví a drží diváka napnutého jako strunu až do konce. Velká škoda řady zjednodušujících a naivních prvků, které bych akceptoval v televizním filmu, ale ne v tak ambiciózním projektu, ve kterém adrenalin závodů doslova cáká do plného kinosálu. Jako příklad uvedu hození matice od kola směrem k mechanikům Ferrari, kteří okamžitě reagují jako zmatkující amatéři a Caroll Shelby se jen směje pod vousy. Podobné přešlapy si Mangold musí odpustit, jestli chce abychom na něj vzpomínali jinak než na dobrého řemeslníka. Ale abych furt jen nebrblal, tak smekám před perfektním zpracováním dobových závodů, které každého fanouška závodů musí prostě a sprostě  zarazit do křesla, sedačky, štokrlete, prostě do čehokoliv, v čem zrovna sedí. 80%

plakát

Likvidátor (1996) 

Historicky jsem měl v hlavě Erasera zafixovaného jako solidní a zábavnou Arnoldovku, nicméně po 25 letech od premiéry zásadně svůj dojem přehodnocuji a konstatuji, že Arnie tady hraje tragicky, celý film je bez zajímavé akce a nejvíce pozornosti a pochvaly si zaslouží James Caan. Samotnou kapitolou snímku je pak velmi dysfunkční humor, který se skrze dementní hlášky jako např. You Are Luggage..., zakousne do divákova sluchovodu a bolí až do závěrečných titulků. Přitom railguny, kterými záporáci disponují jsou supr nápad, akorát hanebně promrhaný. A abych nezapomněl, monstrpitomý příběh taky hledá obtížně konkurenci. 30%

plakát

Zlo mezi námi (2003) 

Vynikající psychologické drama dospívajícího mladíka, které neznalému divákovi nabídne nefalšovaný obrázek švédské vzdělávacího institutu ;-). Vynikající Hafstromova režie i intenzivní hudební doprovod dodávají peripetiím mladého Erika potřebné grády. Sestava mladých herců odvádí také perfektní práci a jedinou nepřekonatelnou překážku směrem k plnému hodnocení tak představuje až moc chtěné vyústění Erikova traumatu vůči otci. Na druhou stranu působivost a impakt celého filmu to umocňuje. 85%

Reklama

Reklama