Recenze (737)
Oni (2021) (seriál)
United States of Love. __ Nemilosrdná reflexe rasové nenávisti v příběhu z města andělů sluníčkových 50. let. Krutost, úzkost, trýzeň, frustrace. Ničeho vás neušetří. Jak jsem většinově audiovizuálně emočně rezistentní, tak tohle mě rozebralo na atomy.
Může to projít zdí (2014)
Stačí nápad, zbytek přijde sám. Umění observačního minimalismu, který pojme vše.
Autoportrét: Netuším (2020)
Nejzajímavější, nejvýstižnější a nejvtipnější autoportrét filmového tvůrce, který jsem kdy viděla. RADU JUDE, humorný realista s citem pro štiplavou ironii a nadsázku, který se dokáže povznést nade všechno, včetně sebe.
Jako v bavlnce (2020)
No jo, asertivní ženy jsou svině jedna vedle druhé. Zvlášť, když jsou ještě lesby, že jo. A dál?
Dospělý (2018)
Chtěla jsem napsat, že někdo se moc díval na Malicka, a pak si všimnu, že někdo moc stříhal Malicka. :D Přečetl si Zločin a trest a myslel si, že když poslepuje pár vizuálních nápadů, bude to cool. Místy až trapně pretenciózní věc, nad kterou by si nejeden dramaturg vykroutil hlavu. Tak prázdné, že i ty jinak zajímavé herecké tváře jsou s každou další uběhnutou minutou víc a víc iritující.
Nechtěná (1949)
Pocitová záležitost. Empathy needed.
Dobrodružství kriminalistiky - Střela (1989) (epizoda)
Esence uzívané jalovosti. Navíc identita vraha je jasná ještě dřív, než zavraždí.
Můj strýček Tudor (2020)
Vítězný film Berlinale Shorts 2021. Hluboce emotivní vyrovnávání se autorky se sexuálním zneužíváním pojaté osobitou formou bilančního dialogu oběti s predátorem, který zní na pozadí emocionálně silných obrazových metafor.
Ted K (2021)
Netradiční biopic, v němž se tvůrci pokusili přiblížit myšlení amerického teroristy Teda Kaczynskiho známého pod přezdívkou Unabomber. Rozhodli se koncentrovat čistě na jeho postavu – perspektivu a vnímání někdejšího univerzitního profesora, který se z odporu k moderním technologiím uchýlil k prostému životu v dřevěné chatičce uprostřed lesů v Montaně, kde pečlivě plánoval a prováděl své sabotáže. Skrze eklektickou koláž metaforických obrazů a zvuků film zprostředkovává imprese z jeho dnů, cituje úryvky z jeho obsáhlých deníků a skrze klipové sekvence hudebních skladeb (od klasické hudby, přes pop až po grunge) zpřítomňuje jeho pohnuté vnímání světa.
The Scary of Sixty-First (2021)
Stylově vyhrocený režijní debut Dashy Nekrasovy reflektuje známý případ kontroverzní osobnosti sexuálního delikventa Jeffreyho Epsteina a jeho obětí ve svérázné žánrové variaci psychologického hororu a italského gialla. Řadou konspiračních teorií obestřený příběh muže, který v srpnu 2019 za nejasných okolností spáchal sebevraždu, je nazírán z perspektivy tří dívek, z nichž jedna je posednutá duchem Epsteinovy oběti a další dvě se snaží rozklíčovat příčiny její depersonalizace a dostat se blíž na stopu hlavního agresora – Epsteina.