Recenze (1 544)
Pérák a SS (1946)
Pérák aneb jak se z Bolka (nebo Lolka?) stal nepřekonatelný spajdrmén.
Holka nebo kluk? (1938)
Adina neumí hrát a proto je v komediálních rolích nepřirozená. Exceluje pouze v postavách, kde jí stačí být sama sebou a nemusí nic předstírat - tzn. v rolích protivných nafoukaných ženských.
Pozor, straší! (1938)
Námětem podobné filmu "Holka nebo kluk", kde se v podobné roli plácala Adina Mandlová, která se ale pro komediální postavy nehodí (neb neumí moc hrát a tak je výborná pouze v rolích protivek, kde hrát nemusí, stačí se chovat přirozeně). To Ferbasová je jiné kafe... na tu se podívám a hned se chechtám, ani nemusí promluvit.
Afrika aneb Češi mezi lidožravci (2004) (divadelní záznam)
Jedna z nejlepších cimrmanovských her. Z dévédéček s ostatními hrami bohužel sálá ztráta energie tradičních herců divadla, zde jsou ale vhodně doplněni novou čerstvou lidojedskou krví a je to jen ku prospěchu. Vrcholnými scénami jsou zejména sup vometák a psycho dohadování s lidožravci ohledně osudu Cyrila Metoděje.
Přítelkyně pana ministra (1940)
Na tomhle filmu mně fascinovala ta v podstatě nijak nemaskovaná nemorálnost. Nový přeci musí předpokládat, že Adina se schází s ministrem zejména kvůli hmotným výhodám, ale přesto v jeho očích neutrpí, chová se k ní jak k nezkažené květince... A ještě se skrz ní snaží získat výhodu pro svojí firmu. Mimochodem, podle data narození bylo tatíkovi Paulovi pouhý jeden rok, když se mu narodil synáček Nový... A pak že dnes je mládež předčasně vyspělá, pche, kam se hrabe na počátek 20.století.
Extase (1932)
Tento film mě utvrdil v názoru, že z první republiky přežily do dnešních dnů v nezměněné kvalitě pouze komedie, tzv. vážné filmy beznadějně zastaraly. Exctase je dílo naprosto úděsné, nudné, které i kdyby bylo třikrát čtyřikrát kratší, furt by bylo dlouhé. A to jsem se zezačátku poctivě snažil v každé scéně hledat nějaký vyšší skrytý smysl. Nenašel jsem nic. Možná, že ta zápletka dříve lidem připadala odvážná a zajímavá, ale myslím, že v dnešním světě kompjůtrů poněkud silně vyčichla. Já za to přeci nemůžu, že dřív se sexem čekalo až po svatbě, takže hlavní hrdinka zjistila pozdě, že jaksi její partner počítal jen s duchovním vztahem. A tak si našla někoho jiného. Do konce jsem vydržel jenom z důvodu, že jsem pořád čekal na tu proslulou nahatou scénu, ovšem nedočkal jsem se, neb jsem samozřejmě sledoval vystříhanou verzi. Ach jo. Zato jsem se dočkal té závěrečné básně. Ach jo. Jedinou převratnou věcí bylo rozmáčknutí té mouchy na začátku, to jsem ve filmu ještě neviděl a doufám, že ani neuvidím.
Bohouš (1968) (TV film)
Pěkné. Ten hlavní hrdina mi připomíná našeho psa s drobným rozdílem, že ten náš je pražský krysařík.
Pension pro svobodné pány (1967)
Sledování tohohle filmu je jak sledování bagru při práci. Člověk může obdivovat sílu stroje, obratnost, se kterou s ním řidič zachází, ale to je asi tak všechno. Rozhodně při tom člověk nebude pociťovat nějaké emoce. Stejně tak jsem já při shlédnutí tohoto díla zůstal chladný, nezúčastněný, na to, že se mělo jednat o komedii, jsem se ani jednou nezasmál a jediným pocitem bylo těšení se na konec. Krejčík mi nějak nesedí, podobně jsem to měl se Svatbou jako řemen.
Dovolená s Andělem (1952)
Škoda, že Marvanovi nevydržela role disidenta, prskajícího jedy na odporné socialistické okolí, až do konce. On se prostě musel napravit, ach jo.
Anděl na horách (1955)
Ve filmu je o chlup V.I.Lenina méně socialistického balastu než v prvním dílu. Ale přesto i toto dílo ve mně vyvolává víceméně pouze stísňující pocity, jsem moc rád, že jsem v 50.letech nežil. Taky je deprimující vidět vynikající předválečné herce, jako je např. Pištěk, coby předsedy závodního výboru či v jiných velerolích.