Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi
  • Animovaný

Recenze (1 749)

plakát

Strýček (2022) 

// Quentin Tarantino z Balkánu aneb ideální film na Vánoce, nebo když přijede strejda na návštěvu zkontrolovat, jestli už vám rostou chlupy na přirození.

plakát

BANGER. (2022) 

// Breaking Bad z TikToku s jednou z nejzábavnějších vedlejších postav českého filmu za posledních pár let. Stejně ale doufám, že to moc lidí neuvidí, a zejména těch mladých. Já vím, blbý, ale důvěru, že si z tohohle odnese cokoli dobrýho, ve mně džen zí doteď holt fakt ničím nevzbudila, spíš naopak. 8/10

plakát

Podezřelá (2022) 

// Mix ujeté detektivky s ještě ujetější romantikou, který rozhodně disponuje parádním řemeslem, ale už ne moc soudným scénářem. Překombinované, nepřehledné a ke konci dokonce i trochu úmorné. 6/10

plakát

Hodně štěstí, pane Veliký (2022) 

// Emma Thompson přezkoumává svůj život v extrémně milé, vtipné a odvážné komedii o tom, že věk je jenom číslo. Letos jsem moc sympatičtějších konverzaček neviděl. 8/10

plakát

Za bílého dne (2022) odpad!

// Cronenberg utřel, cena za nejvíc fucked up film Varů míří do Kanady, a já tuhle ultrapomalou, ultradlouhou a nesnesitelně odpudivou věc budu kvůli své pitomé zvědavosti vydejchávat ještě dlouho.

plakát

Rabiye Kurnazová vs. George W. Bush (2022) 

// Všedně a vtipně pojatá exkurze do boje s větrnými mlýny, která jen doplácí na to samé, co většina filmů v poslední době. Prostě je to zbytečně dlouhý. 7/10

plakát

Trojúhelník smutku (2022) 

// Pryč s patriarchátem, zrušit stereotypní genderové role mužů a žen, zvážit kapitalismus, možná se i zamyslet nad bezpečností lodní dopravy, zabalit to do jednoho vtipného sexy balení s jednou obskurně vygradovanou sekvencí, u které budou všichni řvát smíchy, a máte zkrátka velkého kandidáta na letošní film roku. Jo, když se to udělá takhle chytře, tak stačí takhle málo. 9,5/10

plakát

Slovo (2022) 

// Po Devadesátkách je pro mě rázem Martin Finger zjevením (ale přiznávám, že to je spíš vlastní neznalostí), které chci bedlivě sledovat i dál, Slovo mu ale bohužel nedává ani zdaleka tak dobrý materiál. Je to celé takové, jak to jen říct slušně... uchcané. Neoceňuji tohle vrtání se pořád v té samé éře, oceňuji sice snahu pojmout to jinak, jenže snímek Beaty Parkanové prostě neříká nic moc nového, zajímavého ani jinak podnětného. Paradoxně nejvíc tak funguje v rovině vztahové, a to jen v několika krátkých úsecích, a jen díky skvěle napsané postavě Věry, kterou perfektně ztvárnila Gabriela Mikulková. Škoda, že takových scén jako ta v kuchyni mezi matkou a jejími dvěma dcerami nebylo ve filmu víc, a škoda, že film nebyl primárně o nich. Hlavní motiv Slova totiž prakticky vůbec nefunguje, ve snaze jej vysvětlit je scénář zbytečně a otravně doslovný, a pocitově vše po hodině a půl vynikne zcela do prázdna. Místy hezký, ale prostě k ničemu. 5/10

plakát

Den otců (2022) 

// Tuhle mozaiku si tatínci za rámeček nedají aneb poměrně nevstřícné zobrazení spletitých osudů tří rodin z Rwandy, která se každá vypořádává s jinou tragédií. Film se zaobírá překvapivě velkou škálou témat, z nichž některá rozvede víc a líp, jiná pro změnu míň a hůř, v jednotlivostech ale dokáže člověka nekompromisně zasáhnout, a byť tak nečiní nijak extra elegantně, nakonec to člověk stejně musí vzhledem k podmínkám respektovat. 6/10

plakát

Fucking Bornholm (2022) 

// Dovolená snů aneb proč nepokoušet ženskou trpělivost dovedeno ad absurdum. Výborné ve vážných chvílích i odlehčených momentech a přesně ten typ feministického díla, které jen slepě neútočí, ale naopak vystihuje dokonale nejen dnešní realitu. A že tak činí možná trochu prvoplánově pomocí zavedených postupů? Když to funguje, proč to měnit. Za mě velká spokojenost. 8/10