Recenze (919)
Duna (2021)
Uchopit tak rozsáhlý materiál a natočit kloudný film není tak jednoduché. Přesvědčil se o tom Lynch v době, kdy nebylo zvykem natáčet vícedílné ságy - narval to do dvou a čtvrt hodiny - a všichni víme, jak to dopadlo. Villeneuve se pěkně rozmáchl a natočil velmi kvalitní entrée, ve kterém se zorientují i ti, kdo předlohu nečetli. Pokračování příště.
Matka versus android (2021)
Nebyla to vyložená tragédie, ale také žádný zázrak. Chloë otěhotní, a pak střih, vzbouřili se androidi a jde se hodinu lesem do Bostonu. Teprve ke konci se zase začne něco dít, když těsně po císařském řezu Chloë všechny androidy přemůže. Nemá to spád, není tam moc logiky a končí to příšerným dojákem, kdy rodiče odevzdávají své dítě Korejcům. Jan doufám, že nebyli severní...
Batwoman (2019) (seriál)
Není to nic extra, ale Alice mě baví.
Superman a Lois (2021) (seriál)
Příběh docala ujde, Tyler Hoechlin mi jako Superman docela sedí, s těma jejich harantama jsem se tak nějak srovnal, ale Elizabeth Tulloch se mi vysloveně nelíbí.
Sebevražedný oddíl (2021)
James Gunn zase naservíroval parádní zábavu: Margot Robbie role HQ vyloženě sedí, Elba a Cena baví, ale nejbáječnější postava je Žralok!
Intimní tajemství (2007)
Cudná holčina zjistí, že něco není v pořádku. Nejdřív je nešťastná, ale pak zjistí, jakou má mocnou zbraň. Já se u toho docela pobavil. Nicméně nemohl jsem si nevzpomenout na budovatelskou píseň naší armády z 50. let "My letci máme ptáky z ocele"...
Dobrodružství Barona Prášila (1988)
Špatné to není, ale do nejlepších Gilliamových filmů to má daleko. Nicméně to hezky propojuje montypythonovskou poetiku se zemanovským (nemyslím Miloše) výtvarným pojetím.
Samson & Dalila (1949)
Klasický "historický" velkofilm s krásnou Hedy Lamarr. Postrádá to sice dnešní dynamiku, řeší se tam hlavně nevyzpytatelnost Dalily, která zjevně neví, co chce, ale holt knižní předloha už byla taková.
Kontakt (1997)
Viděl jsem to asi po dvaceti letech, a pořád se mi to líbí. Zemeckis byl tehdy v životní formě a natočil parádní sci-fi. Byla by sranda, kdyby to vyšlo napoprvé - letěl by Tom Skerritt a obyvatelé Vegy (nechci jim říkat hnusně Vegani) by ho poslali zpátky s tím, že planeta, kde se věří na nějakého bůžka, je pro ně příliš zaostalá.
Dexter - Nová krev (2021) (série)
Na seriál jsem se docela těšil a dostal jsem skvělou zábavu, dokonce s Clancy Brownem, kterého jsem jako fousatýho dědka nepoznal, jenže... Ten konec mě nebetyčně nasral. Po devátým díle jsem se těšil, že vznikne firma Butcher & Son, Ltd., a ono to skončí takhle na hovno.