Recenze (1 311)
Lolita (1962)
Vlastně jeden z nejslabších Kubricků. Ale už jenom kvůli úchvatnému Peteru Sellersovi stojí tenhle film za zhlídnutí.
Lásky mezi kapkami deště (1979)
Překrásný film, který Vám neopakovatelným způsobem dokáže, že život je občas pěkná svině.
Moulin Rouge (2001)
Můj vůbec nejoblíbenější film. Postmoderní perla hýřící barvami, která zručně balancuje mezi tím největším kýčem a strhující lovestory. Dokonalý filmový koktejl. Skvělá Bazova režie, Ewanův nadšený herecký výkon, božská hudba a k tomu všemu překrásná Nicole. Numero uno.
Nekonečný příběh (1984)
Přiznávám se dobrovolně, že jsem jako dítě tenhle film opravdu hodně neměl rád. Spíš jsem ho pro tu stylizaci nenáviděl.
Konec světa (1999)
Za vynikající scénu s vrtulníkem si to úplné zatracení nezaslouží.
Magnolia (1999)
Skvěle natočená mozaika, která díky precizní režii Paula Thomase Andersona neztrácí ani na chvíli tempo. Scenáristicky originální a překvapující, herecky vyvážené, poselstvím sebevědomé..
Hard Boiled (1992)
Může být akční film ještě lepší než Hard-boiled? Jen těžko! John Woo totiž servíruje divákům jednu vizuální bombu za druhou a sílu neztrácí ani po půlhodinovém ničení nemocnice. Podmanivá nekompromisnost, do mrtě vytěžené možnosti krvavého baletu a pouze malinký červíček pochybností, že Killer ještě zvládl přidat emoce.
Indiana Jones a Chrám zkázy (1984)
Spíš bych dal 4,5* - není to totiž úplně dokonalé dílo jako například následující Indy a poslední křížová výprava. Každopádně strhující akce v dolech je... je strhující i po dvaceti letech. A vůbec celá druhá polovina je vrcholnou ukázkou našlapaného dobrodružného roller-coasteru.
Smrt v Benátkách (1971)
Nafouknutá bublina, která zcela nesplaskne jen díky nádherné hudbě. Krásný film k poslechu, bolestivý ke sledování.
Dannyho parťáci (2001)
Oddychová záležitost, která dokazuje že Soderbergh nemůže zklamat, George Clooney je sympaťák a Julia Roberts jako úlitba davům, dobrá leda tak na ozdobu - i když někdy ani to ne.