Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Horor
  • Krimi
  • Akční

Recenze (1 333)

plakát

Hra na lásku (1977) 

Má milá má palubu, boky i ráhnoví... vše, po čem chlapi touží. Muži dá svobodu, na ní si pohoví... v kleci se námořník souží.“ Na vlnách se houpající příběh je plný překvapení, nahoru, dolů. OKÉNKO ŠALUPY: [][] V čem všem jsem se spletl? ≈≈ Vlezlého advokáta Orimbelliho jsem zkraje podezříval, že je gay. Já bloud. K vile a staré rašpli uvázaný dobrodruh se pak urval z řetězu a vyklubal se z něj pábitel s pohnutými životními osudy, univerzální milovník vdaných žen i kamarádových milenek, vražedně (!) sobecký Casanova. ≈≈ Ornella Muti, svůdně se hladící pod krajkovými kalhotkami, nakonec nebyla femme fatale, jen panenka v koutě, ve vleku událostí. ≈≈ Překvapil i rozháraný romantik, charismatický Patrick Dewaere. Místo sklízení sladkých plodů jen jednou uhryzl z hruštiček ... a zvedl kotvy. [][] Nebudeš moje choť... miluju svoji loď!“ Manželka zestárne, i vila zchátrá, ale moře lásky je věčné. Vítr honí vlny po hladině Lago Maggiore, vzadu se bělají vrcholy čtyřtisícovek, v severní části jezera je už Švýcarsko... a tam v každém přístavu čeká na Marca nějaká roztoužená milenka. Dá se takhle plout věčně? Nevím. Já už zakotvil :-).

plakát

Deliver Us (2023) 

Při porodu v rychlíku, co se hodí nejvíce? Pár zpocených flanďáků a rychlovarná konvice!“ Exorcista, který nevěří na vymítání (!) a celibát prohlašuje za přežitek? To zní slibně. Jenže to by se Lee Roy Kunz  nesměl narodit zadkem napřed a v „podobenství o sváru dobra a zla“ vynechat ten svár. OKÉNKO RYCHLÍKU: [][] Rodíme ve vlaku. Jak to probíhá? ◘ Dramaticky. V kupé žádná zásuvka na 220V a navíc se ten blbý kabel rychlovarné konvice zamotal do pupeční šňůry. ◘ Naštěstí  místo horké vody stačila voda svěcená. ◘ Hadr na podlahu nebyl třeba, neb, jak známo, neposkvrněné početí vede i k neposkvrněnému porodu. Žádný chlív jsme tedy v kupé neudělali. ◘ Mesiáš už si dumlá paleček a bráška Antikrist si hraje s průvodčím na „Berany, berany, duc, duc![][] Slaboduchost scénáře si pochvalovala i těhulka Yullia. Aby taky ne. Šestinedělí zfoukla během 6 minut a porod levou zadní. Byla čupr dřív, než otec Russo rozmotal pupeční šňůru, zašmodrchanou s kabelem, a hned slinila nit a otci Saulovi zašívala na břiše ránu od nože. Jednu hvězdu za kardinála ve vlčím žaludku a druhou za díru v ledu pro otužování katolíků.

plakát

Oklamaný (1971) 

Charisma a mužské pižmo chlapi slibují. Bohabojně i roznožmo dívky pečují.“ Když orosená jižanská dvanáctka ctí přísloví: „Dobrá hospodyňka pro pírko i přes plot skočí“, dosmýká k bráně i chlapa, co žádné peříčko není. V dívčí škole propukne vřava a válka Severu proti Jihu bude mít další oběti. Bojištěm budou postele panen, zbraně mužské i ryze ženské a krvácet budou všechna srdce. Sliby, chyby. Pro zvědavé dívky otvírám ŠKOLNÍ OKÉNKO: [][] Doris: „Mají ďábelští Yankeeové ocas?“ Odpověď: Mají, a jaký! A k čemu jim slouží? Přivádí je do neštěstí. Za co Johna McBurneyho dostihla karma? Za všechny ty ženy, fackované Dirty Harrym. Kolik váží dospělý alfasamec? Běžně až 170 liber, po odborné péči zhrzené ženy o 12 liber méně. Má amputace nohy „vliv na funkci rostlináře?“ Nemá. Jednonohý vošoust rád předvede. Dá se ve tmě sklepa souložit s černoškou? Otrokyně Hallie: „Jedině s mrtvou! Nejveselejší jazyk? Francouzština. Nejlepší incest? S bratrem. Slečna Martha potvrdí. [][] Válka je svinstvo, citová vyprahlost je svině a chlapi jsou prasata. Je to s nima na houby. Ty nasbírá Amy „dvanáct, ale bude mi třináct!“ „Věk na líbání.“

plakát

Šťastně až do smrti (2022) 

Hodnou, milou ženu mám, až ji srazím, zacouvám!“ Tak tady se někdo zbláznil, říkal jsem si hned v úvodu, při naprosto prasáckém spoileru scenáristů. A pak jsem byl půl filmu na ně nasraný, než jsem zjistil, že je všechno jinak a spoiler vlastně nic moc neprozrazoval, jen chytal dvoupatrovou rybu na háček. Povedlo se a mně pak  v čase 50:59 tím překvapením, ba přímo šokem, vypadla sklenice z ruky. Parádní whiskey twist! OKÉNKO BÍLÉ DODÁVKY: [][] Je něco shnilého v thrilleru dánském? ## Nic. Vše je čerstvé a lahodné. ## No co asi, když to pes, cvičený na vyhledávání mrtvol, vyštěkává přes půl jezera. Ale marně. ##  Mozek kriminalisty, líného (včas!) začít myslet. ## Fakt, že dánské holky znají české filmy. Viz letecký den Leonory před 20 lety a její alibi aka Dalibor Vrána „cvičí“ na housle. [][] Šťastně až do smrti, ale do čí? Doporučení všem vdavekchtivým holkám a jejich partnerům. Věnovat pozornost štěkání psa, nechodit kouřit na kraj útesu a neplést si manželčin příkaz:  „Oddělej ji!“ s „Udělej ji.“ A budete dlouho a šťastně žít.

plakát

Policejní inspektorka (1980) 

Nemocní mocní, tak zvrácení, bezmocní chudí, tak ztrápení.“ Beztrestná perverze nedotknutelných vs. jedno příliš něžné kuře. Křehká Miou-Miou nemá svaly ani buldočí houževnatost divizního komisaře Borowitze a tak ranám osudu i fackám nadřízených nastavuje druhou tvář. Suché a nezáživné drama o prohnilosti systému, s echt pesimistickým a bezútěšným závěrem. OKÉNKO ANTONU: [][] Čím jsou francouzské kriminálky tak specifické? ## Správný Francouz policajty pohrdá a při každé příležitosti jim to dává sežrat. ## Kdykoli policie vymezí páskou místo činu, hned se kolem srotí dav, nadávající policajtům do neschopných blbců. ## I několikrát soudně trestaný prznič je u výslechu drzý jak opice a mlátí kriminalisty po hlavách svými právy. ## Policie na oplátku nesnáší občany, snaží se na ně něco ušít a při demonstracích je řeže jak žito. Mlátí samozřejmě jen chudinu a anarchisty. Kolem boháčů chodí po špičkách a servilně se jim klaní. [][] Ha! Takže kolébkou organizované a státními úředníky chráněné sítě pedofilů je severofrancouzské město Lens. Malý kousek, jen co by medvídkem dohodil, od hranic s Dutrouxovou Belgií.

plakát

Ještěr (2023) 

Co se vleče, neuteče.“ Pravdu tentokrát mají oba. ČSFD premiér Pomo i jeho ministr kultury verbal. Ještěr byl opravdu velmi „plíživý“ a střihači opravdu někdo ukradl nůžky. Věčná škoda, mohl to být hutný temný thriller. Stříhat by šlo kdekoli, prakticky každá scéna je o pět, deset vteřin delší, než je nutné. POCHVALNÉ OKÉNKO: [][] Co jsem naopak ocenil? 1) Že celých 136 minut hraje hudba. Zasmušilá, tísnivá až zlověstná a sugerující nám, že nejpozději za dvě vteřiny se stane něco strašného. Divák stráví dvě hodiny v nervózním očekávání a díky tomu u filmu neusne. 2) Že Benicio Del Toro se úplně, ale úplně na každého, s kým mluví, kouká jako na vraha. Kvůli tomu jsem nakonec podezříval celé město i půlku filmového štábu. 3) Že i Rigor Mortis Timberlake dostal roli přímo na tělo: „Muž s prázdnou tváří.[][] Makléřce soucit, Del Torovi poklonu a Singerovi k Vánocům střihačské nůžky. A co já? Jen třikrát zatahám ještěrku za ocas.

plakát

Nikdo tě nezachrání (2023) 

V mléčné dráze, tam je blaze.“ Potvrdí devět z deseti ťapadláků a chňapadláků, stojících v kruhu kolem (ne)šťastné Brynn, již deset let ztracené v černé díře kdesi daleko za planetou K-PAX, za devatero galaxiemi a devatero SPOILERY! Co to modře září z OKÉNKA TALÍŘE? [][] Prozření.  ̊Ϫ̊  Kde se nachází černá díra? Uvnitř Brynniny hlavy. Je totiž ztracená sama v sobě.  ̊Ϫ̊  Co jsou zač ti emzáci? Lékařské konzillium docenta Chocholouška.  ̊Ϫ̊  Proč jsou emzáci anatomicky oslabeni, bez pohlavních orgánů? Protože Brynnina mysl utekla (po zabití Maude) do světa fantazie v jejích 12 letech, zřejmě s ještě neprobuzenou sexualitou. [][] Jen noční můry bez penisu i bez rektálních sond, ale i tak čupr kluci. Bavilo mě jejich hrdelní žgrundání a druhová pestrost. Emzák obecný, čili zádveřní, šplhoun kudlankovitý, honič kredencový, šišoun zapíchnutý, larvič traumatizovaný. A co na to moje žena, pocházející z Venuše? „Nice, based on a true story.

plakát

Uprostřed ničeho (2023) 

V konzervě je kačenka, placentu sní maminka.“ Nejprve trochu rozšířím obzory ostatním komentujícím - nejen Anna Castillo už ví, že lodní kontejnery plavou. Deset let před ní to uprostřed oceánu zjistil i Robert Redford v Stařec a moře, jednomužném dramatu o strhujícím souboji dvou živlů, mořského a lidského. Prostřelená DÍRA V KONTEJNERU: [][] Co skrz ni vidím, při srovnávání těchto dvou survivalů? ≈≈ Oba lodní kontejnery jsou stejné, typ 40’ HC. ≈≈ Situace rozdílná, neb Robert Redford nebyl těhotný. ≈≈ Our Man měl výhodu, že byl jachtař, Mia byla jen suchozemská imigrantská krysa. ≈≈ [][] Nad ní ovšem scenáristi drželi ochrannou ruku a sypali jí do scénáře jednu příhodnou náhodu za druhou. To Redford musel víc přemýšlet a improvizovat. Shrnutí: All Is Lost měl realističtější scénář, za 4*. V Nowhere těhulka telefonovala z mobilu... uprostřed širého oceánu! Prostě na efekt natočený doják. Jen třikrát si uhryznu z placenty. Nic moc chuť, těm tzv. biomatkám, co placentu baští, se divím. Málo platné, brzlík je brzlík.

plakát

Birth/Rebirth (2023) 

Ta, co mrtvé oživuje, na lásce se přiživuje.“ Patoložka Rose, coby supice mrchožroutka ve službách vědeckého pokroku, plus moderní téma, holčička se dvěma maminkami. Natočila to totiž Laura Moss, scénografka v Yomeddine, filmu o leprotikovi a „odvaze přijmout jinakost.“ Výchovný záměr je ovšem skrýván za existenciální patologický horor. Závažné téma vyžaduje citlivý a humánní přístup, tedy přepsání mého komentáře. Ten původní byl totiž neetický, plný prasáren a někteří uživatelé si stěžovali, že jim po něm slezly nehty a na obličeji naskákaly mrtvolné fleky. Potřebují umýt. OKÉNKO KOUPELNY: [][] Lili nemá tatínka, neb maminka Celie si pro oplodnění odskočila do spermabanky. Co pro chudinku Lili napustím? ≈≈ Vanu plnou pěny a lásky. ≈≈ Vanu plnou ukradené plodové vody. ≈≈ Vaničku formaldehydu. A nezapomenout na kačenku! [][] Kožený supí ksicht Marin Ireland je zlověstný, scény na operačním sále a na pitevně (a že jich je) jsou patřičně krvavé, morbidní a veskrze realistické. Moje žena může potvrdit, je od fochu. A co na /Rebirth říká na pramici stojící Charón? „Co je tohle za bordel?! Tu malou Lilu Morales převážím... už potřetí!

plakát

Sympathy for the Devil (2023) 

Sako z hadí kůže, utáhnout film může?“ Mohlo by, ale to by mu nesměl házet klacky pod nohy vyšinutý scénář. Škoda, protože Cage je zpátky, ksichtí se ještě víc než zamlada a dává tak zapomenout na roky, kdy sekal filmy jak Baťa cvičky, se svým nezaměnitelným stylem: „Čumím, tedy hraju.“ Zde se do role psychopata obul s vervou, jen škoda, že nikoli v thrilleru, ale v nechtěné komedii. OKÉNKO PORODNÍHO SÁLU: [][] Humorné zhůvěřilosti scénáře: ◘ Paní je na sále a rodí. Funí, sténá, tlačí... a současně telefonuje s manželem. To nevymyslíš. Btw, já u porodu byl, na rozdíl od čulibrka Paradise. ◘ Policisté v roli pouhého křoví, k volnému odstřelu. Nejlepší byl hned ten první, co si pletl silniční kontrolu s diskuzním kroužkem. ◘ Borec nakonec aneb hodný zločinec. [][] Plus scenárista potící se u výslechu v FBI, při marné snaze vysvětlit všechen ten bordel a mrtvoly tak, aby z toho ten vocas „jmenuju se David Chamberlain“ vylezl čistej. Tedy ne že bych mu to přál.